ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:10

بازگشایی راه ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان بعد از 130 روز + تصویر

بازگشایی راه ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان بعد از 130 روز + تصویر

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه گفت: راه ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان در استان کردستان بعد از 130 روز بازگشایی شد. ابراهیم شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جاده که به دلیل بارش سنگین برف در مسیر دالانی، پارسال بسته شده بود، امروز […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه گفت: راه ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان در استان کردستان بعد از 130 روز بازگشایی شد.

ابراهیم شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جاده که به دلیل بارش سنگین برف در مسیر دالانی، پارسال بسته شده بود، امروز با تلاش راهداران بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.ته ته

وی اظهار کرد: 10 نفر از کارکنان راهداری با بهره گرفتن از 6 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به مدت 15 روز تلاش و 900 هزار متر مکعب برفروبی موفق شدند مسیر 17 کیلومتری بسته شده را بازگشایی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون این راه باز و تردد در آن برقرار است، گفت: حجم بسیار بالای برف موجب شده تا در طول مسیر تونل های طویل و زیبای برف خلق شود که چشم هر بیننده ای را شیفته خود می کند.

شهریاری همچنین به کسانی که قصد عبور از این مسیر را دارند توصیه کرد که مراقب باشند زیرا که ارتفاع برف در بسیاری از شانه های این مسیر به بیش از 12 متر هم می رسد.

اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه علاوه بر برفروبی حوزه استحفاظی خود اقدام به برفروبی گردنه تته در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد استان کردستان نیز کرد.

راه ارتباطی شهرستان پاوه در استان کرمانشاه به شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان در مسیر دالانی که دارای جاذبه های بسیار زیبای طبیعی است هر ساله با شروع بارندگی به دلیل ارتفاع زیاد، بارش سنگین برف و کولاک شدید بسته می شود.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

ته ته

ته ته

ته ته

ته ته

8 پاسخ برای “بازگشایی راه ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان بعد از 130 روز + تصویر

  • معلم روستای دودان در تاریخ فروردین 24, 1395 گفت:

    بسیار جای تامل دارد در حالی صدها پیچ تند خطرناک در راه های شهرستان پاوه ره سال جان دهها نفر از هموطنان را می گیرد و نیز هزاران تن خاک وسنگ در مسیرهای مختلف شهرستان پاوه در طی چندین سال گذشته و بخصوص در سال 94 به علت رانش های متعدد زمین و ریزشهای مداوم در کنار جاده ها شهرستان پاوه دپو شده است و هر لحظه نوید تصادفی خونبار را می دهد، آنوقت تلاشگران ادراه راه وشهرسازی شهرستان پاوه اقدام به بازگشایی مسیر های (خارج از محدوده شهرستان می نمایند. به عنوان نمونه اگر از مسیر بانه وره به باینگان حرکت کنید با یک جاده شبه جنگی مواجه می شوید یا اگراز باینگان به سمت روستاهای زدویی، دودان و لشگرگاه حرکت کنید با توده های عظیمی از سنگ وخاک در کنار جاده مواجه هستید که در بسیاری از نقاط حتی جاده را یک بانده نموده است. گرچه از قدیم گفته اند که صلاح مملکت را خسروان دانند اما رعایا نیز در شگفت اند که بولدوزی که به خانه روا است چرا گازوئیلش برای همسایه می سوزد آنهم همسایه ای که امکاناتش بیشتر از ما است و حتی از این ایثار و از خودگذشتگی های ما رضایت ندارد.

  • ناشناس در تاریخ فروردین 24, 1395 گفت:

    فکر کنم که برای این کار زود بود چون احتمال ریزش بهمن خیلی زیاده و برای همین اداره راه سرو آباد حاضر به این کار نشد امیدوارم این خود شیرنی منجر به فاجعه نشه

  • ناشناس در تاریخ فروردین 24, 1395 گفت:

    تنها راه این جاده و مسیر، زدن تونل از نودشه به روستای دره و کی می باشد. البته اگه به اندازه استان ایلام این دو شهرستان و مسیر ارزش و اعتبار داشته باشه پیش مسولان.
    جاده مسیرایلام به کرمانشاه ( مسیرجدید) نزدیک به 20تا تونل کوچک و بزرگ دارد.
    میشه از تفرجگاه بیدمیری و کوه شاهو پاوه را به شهر سنندج متصل نمود با تونلی .

  • ناشناس در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    از مسئول اداره راه شهرستان سرو آباد عذر خواهی می کنیم که بدون اجازه و علی رغم میلش این مسیر بازگشایی شد.

  • کریمی نژاد در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    خدمت کلیه عوامل خسته نباشید میگوییم جای بسیار تقدیر است علاوه بر توریستی بودن این مسیر واهمیت بین دواستانی ودوشهرستانی پاوه ومریوان ,باز بودن آن برای اهالی روستاهای هانه گرمله , دزاور, کیمنه وبیدرواز که در مریوان ساکن هستند در باغداری و سایر امور روستا بسیار ضروری است. واقعا کارکنان اداره راه پاوه به ویژه کاک نیازی راننده بلدوزر ایثار واز خود گذشته نموده وشایسته است از آنهاتقدیر به عمل آید.

  • متین در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    دستان وشبو قلبو گردین ساق بو

  • ناشناس در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    ایراندرزمان
    هخامنشی

  • اخگر در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    ده س تان وه ش بو قه ل بیچ تا ن ساق بو