پ 09 فروردین 1403 ساعت 12:29

بازگشایی مرزها در اولویت کاری من خواهد بود/ به جوانگرایی اعتقاد دارم/ ظرفیت های متعدد اورامانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

بازگشایی مرزها در اولویت کاری من خواهد بود/ به جوانگرایی اعتقاد دارم/ ظرفیت های متعدد اورامانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش سلام پاوه و به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد:، این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پدیده های مختلفی داشت که جوانترین منتخب استان از منطقه اوارمانات یکی از آن هاست. شهاب نادری که با آرای بالایی به عنوان نماینده مردم منطقه اورامانات به مجلس شورای اسلامی راه یافت، کمتر از 40 […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد:، این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پدیده های مختلفی داشت که جوانترین منتخب استان از منطقه اوارمانات یکی از آن هاست.شهاب نادری (2)

شهاب نادری که با آرای بالایی به عنوان نماینده مردم منطقه اورامانات به مجلس شورای اسلامی راه یافت، کمتر از 40 سال سن دارد. شور و اشتیاق او برای خدمت به مردم به واسطه جوانی اش موجب شد تا مردم به او اعتماد کرده و به عنوان نماینده خود به مجلس دهم بفرستند.

او از جمله کاندیداهایی بود که در لیست ائتلاف اصولگرایان کرمانشاه قرار داشت و لیست نمایندگان اصولگرای کرمانشاه را تکمیل کرد.

نادری برای اولین گفتگوی تفصیلی خود پس از منتخب شدن، به دفتر شبکه اطلاع رسانی مرصاد آمد و به سوالات مرصاد پاسخ داد.

مشروح این گفتگو در ذیل آمده است:

مرصاد: همانطور که می دانید امسال از سوی حضرت آقا به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نامگذاری شده است. با توجه به اینکه شما نماینده منطقه ای مرزی هستید که با وجود ویژگی های خاص خود می تواند در تحقق شعار سال بسیار کارآمد باشد، به نظر چه اقداماتی بایستی در این راستا انجام داد؟

نادری: بایستی در این شرایط با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام بدهیم. اورامانات دارای ویژگی هایی مانند وسعت بالا و جمعیت بالغ بر 280 هزار نفری است. همچنین مرزهایی مانند شومی، تیله کوه، شیخ صله، دروله دارد که تا به امروز نتوانسته اند به خوبی در بحث اشتغال زایی کارآمد باشند.

همانطور که می دانیم استان کرمانشاه در بحث بیکاری، بیکار ترین استان کشور است و در این میان شهرهای منطقه اورامانات در استان کرمانشاه نیز آمار بیکاری بالایی دارند. توقع داریم که با همکاری شما و دیگر مجموعه های تاثیر گذار اقداماتی در راستای کارآفرینی و اشتغال زایی انجام دهیم. در این راستا برنامه داریم تا از پتانسیل مرزها برای بهبود وضعیت اشتغال استفاده کنیم و مرزها را بازگشایی کنیم.

شهاب نادری (3)

مرصاد: یعنی هیچ کدام از مرزها فعالیت ندارند؟

نادری: خیر. هیچ کدام باز نیستند. مردم منطقه اورامانات مردمانی مرزدار هستند و می دانند که چگونه در زمان بازگشایی مرزها از مرز حفاظت کنند. برخی از افراد هستند که ممکن است بر اساس منافع شخصی خود خواهان این باشند که مرزها باز نشود اما اعتقاد بنده این است که بازگشایی مرزها می تواند راهگشا باشد. زیرا راه رشد اقتصادی بر اساس  فرمایشات مقام معظم رهبری که بحث اقتصاد مقاومتی است، باز شدن مرزهاست.

راه ها و جاده هایی که امروز در منطقه اورامانات وجود دارند، نیازمند رسیدگی است. ان شاالله با کمک و همکاری مردم بر اساس شورای مشورتی که در روستاها و شهرها تدوین کرده ایم بتوانیم اقدامات مناسبی برای عموم مردم استان و کشور انجام دهیم.

ما ملی فکر می کنیم و استانی عمل می کنیم تا بتوانیم به منطقه خود کمک کنیم. این امید را به مردم استان و به خصوص مردم حوزه انتخابیه خود می دهم که مجمع نمایندگان در این دوره تسویه حساب شخصی با کسی نخواهد داشت و همه یک دست هستند و در خدمات نظام و رهبری بوده و ولایتمدار هستیم.

مرصاد: در چند سال گذشته در دولت یازدهم و مجلس نهم آیا اقدامات انجام گرفته شده برای منطقه اورامانات کافی بوده است؟

نادری: عملکرد دوستان را زیر سوال نمی بریم بلکه اعتقاد داریم که خدماتی انجام شده است اما کافی نبوده است. مردم اورامانات 76 تا 80 درصد در انتخابات شرکت کردند در حالی که میانگین کشوری حدود 60 درصد بود. مردم با این حضور به مسئولین اعلام کردند که ما به نظام، ولایت و رهبری پایبند هستیم.

به عنوان مثال اگر مردم شهرهای توسعه یافته تر در انتخابات این حضور پرشور را داشتند، آنچنان چشمگیر نبود اما حضور مردم منطقه اورامانات با وجود مشکلاتی چون فقر و کمبود امکانات بسیار چشمگیر بود.

مرصاد: اولویت اصلی اقدامات اقتصادی شما چه خواهد بود؟

نادری: اولویت اول بنده بازگشایی بازارچه های مرزی است زیرا در منطقه اورامانات کارخانه خاصی وجود ندارد و نیروی کار متعدد و فراوانی نیز وجود دارد. بازگشایی مرزها علاوه بر اینکه به اشتغال زایی منطقه کمک می کند، موجب رونق اقتصادی در استان و کشور نیز می شود.

البته این نکته اهمیت دارد که بازگشایی مرز ها بایستی به صورت ساماندهی شده باشد و نه به صورت قاچاق.

شهاب نادری (4)

مرصاد: هر منطقه مرزی که بازارچه ای داشته است معمولا در مناطق دیگر انتقاداتی را به همراه داشته که عده خاصی از این مرزها استفاده می کنند. چه برنامه ای دارید که اگر بازارچه بازگشایی شود عموم مردم از آن استفاده کند نه اینکه یک عده خاص از آن استفاده کنند.

نادری: متاسفانه در گذشته ها افرادی بوده اند که از شهرهای دیگر آمده اند و مرز را به دست گرفته اند. با این وجود در منطقه اورامانات کارت های مرزنشینی برای مردم صادر شده که با استفاده از آن ها مردم می توانند از مرز استفاده کنند. از این طریق بحث کوله بری ساماندهی خواهد شد و منافع مرز به توده مردم خواهد رسید.

مرصاد: منطقه اورامانات پتانسیل های گردشگری متعددی دارد که شهرت جهانی دارند. از غار قوری قلعه گرفته تا چشمه های متعدد و باغ ها. با توجه به این موارد برنامه شما برای بحث گردشگری چه خواهد بود؟

نادری: بنده به بحث گردشگری اعتقاد خاصی دارم. درآمد صنعت گردشگری امروز از صنعت نفت درآمد بیشتری دارد. منطقه اورامانات و استان کرمانشاه بسیار بکر است و می توانیم با توجه به مهمان نوازی مردم گردشگران زیادی را جذب کنیم.

خود ما هم به این مسئله اعتقاد داشتیم که دهکده گردشگری را در سال  86 با اشتغال زایی 300 نفر  ایجاد کردیم.

در چشمه بل 10 شرکت گردشگری وجود دارد که فعالیت های مربوط به گردشگری دریایی را انجام می دهند. دانشگاه توریسم درمانی و پژوهش محور در منطقه اورامانات هم با پیگیری هایی که انجام شده، تاسیس خواهد شد.

مرصاد: اصولا رسانه ها در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی نقش بسزایی دارند. برنامه شما برای ارتباط با رسانه ها چیست؟

نادری: رسانه ها چشم و چراغ این مملکت و زبان گویای مردم هستند. بنده خودم را اهل قلم می دانم و از تعامل با رسانه ها استقبال می کنم.

مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های تاکید کردند، این به معنای دموکراسی مردمی است. ما نیز این اعتقاد را داریم که بایستی نقد و انتقادات در رسانه ها منتشر شود.

شهاب نادری (5)

مرصاد: شما ظاهرا جوانترین نماینده استان هستید.

نادری: بله

مرصاد: آیا این ویژگی می تواند که بر تصمیم گیری شما تاثیرگذار باشد و شما از جوانان بیشتر استفاده کنید؟

نادری: شک نکنید که جوانگرایی در برنامه ما قرار دارد.

شور انتخاباتی را جوانان ایجاد کردند. از لحاظ علمی جوانان استان کرمانشاه و اورامانات وضعیت مطلوبی دارند به همین دلیل باید از وجود این جوانان استفاده شود.

مرصاد: آقای نادری شما با رای بالایی نماینده شدید. این رای را به چه ویژگی از خودتان می دانید؟

نادری: بنده در منطقه اورامانات یک روز هم با عنوان کارمند اداری حضور نداشتم (شغل ادارای در اورامانات نداشتم) ولی با مردم صادق بودم و دروغ نگفتم. اهل وعده وعید نبودم. در منطقه اورامانات یک عده نور چشمی و مافیای قدرت و اقتصاد بودند  و مردم از این گروه ها تنفر پیدا کردند زیرا منافع شخصی را ترجیح می دادند.

شهاب نادری (1)

 ما با این رویکرد ورود کردیم تا استان و شهرستان های آباد داشته باشیم. در گذشته ها آمار معتادین بسیار پایین بود اما امروز اعتیاد حتی در میان قشر تحصیل کرده نیز شیوع پیدا کرده است که ناشی از بیکاری است. این موضوع باید حل شود.

4 پاسخ برای “بازگشایی مرزها در اولویت کاری من خواهد بود/ به جوانگرایی اعتقاد دارم/ ظرفیت های متعدد اورامانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

  • ساکن کرمانشاه در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    جناب محمد
    استدلالتان خوب بود و نظرتان عالی
    پاینده باشید و کوشا

  • پیمان در تاریخ فروردین 23, 1395 گفت:

    جوابهای محمد جامع و عالی بود
    دمت گرم

  • دکتر س. در تاریخ فروردین 22, 1395 گفت:

    محمد جان
    با نظرتان موافقم

  • محمد در تاریخ فروردین 22, 1395 گفت:

    جناب آقای نماینده لطفا به مصاحبه ها و جواب هایتان بیشتر دقت داشته باشید، زیرا مخاطب عموم مردم می باشید،.
    در مباحث گردشگری بدون اطلاع و دانش فرموده اید:
    1ـ درآمد گردشگری از نفت بیشتر است که صحیح نمی باشد، در ایران که بطور کلی ناصحیح است و در سطح جهان سومین صنعت درآمد زا می باشد.
    2ـ گردشگری دریایی، در صورتیکه گردشگری آبی یا سد صحیح تر می باشد(در اورامانات دریا نداریم)و 10 شرکت فعال در این زمینه را معرفی بفرمایید که بیشتر آنها را بشناسیم زیرا سد هنوز فعالیتی ندارد و شرکتی در این زمینه نیز فعال نمی باشد.
    3ـ ـ صرفا با مردم نوازی نمی توان گردشگران زیادی را جذب نمود، بلکه نیازمند تأسیسات و تسهیلات گردشگری می باشیم.
    4ـ لطفا دهکده گردشگری با اشتغال 300 را بیشتر معرفی بفرمایید که در کجا واقع شده است زیرا این تعداد کارکن(300 نفر) برای منطقه ای به وسعت 30 هکتار آنهم بطور کامل توسعه داده شده قابل بحث است.
    5ـ دانشگاه توریسم درمانی در هیچ کجای دنیا محلی از اعراب ندارد، ما گردشگری سلامت داریم و دارای تعاریف و اصطلاحات خاص خویش است. در ایران دانشگاه مستقل گردشگری نداریم بلکه تحت عناوینی در دانشکده هایی اعم از ملی، آزاد و غیر انتفاعی رشته های مدیریت جهانگردی، یا برنامه ریزی گردشگری و یا جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری دایر می باشند.(خود این سخن نشان از وعده ای است که جنابعالی می دهید، وعده ای که حتی اطلاعی از آن ندارید ).
    با احترام