ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:50

بارش باران باعث رانش زمین در باینگان شد+عکس

بارش باران باعث رانش زمین در باینگان شد+عکس

به گزارش سلام پاوه:بر اثر بارندگی های اخیر رانش زمین در شهر باینگان رخ داده و احتمال ریزش و فرو ریختن برخی نقاط دیگر دور از انتظار نیست. به گزارش خبرنگار سلام پاوه و به نقل از آوای باینگان:بر اثر بارشهای پی در پی از هشتم تا یازدهم فروردین ماه امسال که بیشتر از 100 […]

به گزارش سلام پاوه:بر اثر بارندگی های اخیر رانش زمین در شهر باینگان رخ داده و احتمال ریزش و فرو ریختن برخی نقاط دیگر دور از انتظار نیست.باینگان

به گزارش خبرنگار سلام پاوه و به نقل از آوای باینگان:بر اثر بارشهای پی در پی از هشتم تا یازدهم فروردین ماه امسال که بیشتر از 100 میلیمتر بوده رانش زمین در شهر باینگان اتفاق افتاد و باعث وارد آمدن خسارت به تعدادی از منازل مسکونی و خیابانهای اصلی شهر شده و هر لحظه ممکن است که این رانش منجر به وقوع حادثه ای بزرگتر در شهر باینگان شود.

علیمرادی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه با حضور در باینگان از نزدیک رانش اتفاق افتاده را مشاهده نمود و در این باره به خبرنگار آوای باینگان گفت: در پی بارش باران متوالی که در منطقه رخ داده است در حدود 10 واحد مسکونی و خیابانهای همجوار بر اثر رانش زمین خسارتهای وارد شده که این خسارتهای طی فرم های 18 گانه به ستاد مدیریت بحران استان اعلام گردیده  که نیاز است ستاد مدیریت بحران استان راهکارها و تدابیر لازم را به عمل رساند.

وی در ادامه اظهار کرد:نامه ای توسط شهرداری شهر و بخشداری به مالکین واحدهای مسکونی برای تخلیه ابلاغ گردیده است و میزان خسارت ریالی در اثر این رانش در حال حاضر برآورد نشده است.

یکی از شهروندان باینگان به نام آقای حکمت فرشید نیز که یکی از خسارت دیدهای این رانش می باشد در گفتگو با خبرنگار آوای باینگان گفت: از مسئولین خواهشمندم که هرچه زودتر راهکارهای برای این بحران اتخاذ فرمایند و ما را در این زمینه یاری نمایند.

مهندس فتاحیان شهردار باینگان نیز درباره وقوع این حادثه گفت: با توجه به توپوگرافی خاص و پلاکانی بودن منطقه در اثر بارندگی های اخیر که اتفاق افتاد باعث شد خساراتی به شهر وارد شود که مکاتبات لازم را تا این لحظه انجام داده ایم.

وی در ادامه گفت که فرماندار محترم شهرستان نیز کاملا در جریان این موضوع هستند و هماهنگی های لازم با ایشان و ستاد مدیریت بحران استان به عمل آمده و  مکاتبات لازم هم جهت تخلیه منازل به ساکنین محل داده شده که بر اثر وقوع دوباره رانش صدمات جانی به شهروندان محترم وراد نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: تقاضای که از مسئولین، فرماندار محترم و مدیر کل محترم مدیریت بحران استانداری داریم، از محل منابع مربوطه ماده 10 و 12 اعتباراتی به شهرداری تخصیص دهند که ما بعنوان مجری با توجه به توپوگرافی خاصی که در منطقه هست بتوانیم جلوی ضرر و زیانهای که در آینده ممکن است رخ دهد را بگیریم.

رانش زمین باینگان

رانش زمین باینگان

photo_2016-04-03_10-08-07

photo_2016-04-03_10-07-30

photo_2016-04-03_10-07-44

photo_2016-04-03_10-07-39

باینگان

3 پاسخ برای “بارش باران باعث رانش زمین در باینگان شد+عکس

  • خسته در تاریخ فروردین 17, 1395 گفت:

    با یک کم از خود گذشتگی وانصاف میتوان تشخیص داد که عامل نابودی حباب ها هوای درون آنهاست نه چیز دیگر.

  • باینگان در تاریخ فروردین 16, 1395 گفت:

    رانش زمین سالها پیش توسط سالمندان وقت هشدار داده شده بود. سنگها در این قسمت بصورت تخت بر روی هم قرار گرفته اند و اگر این سنگها در شانه هم بودند چنین اتفاقی نمی افتاد. با بارش بارن و خیس خورد مابین دو تخته سنگ بعلت بریده شدن تکیه گاه سنگ از سمت جاده اصلی توسط شهرداری و تعدادی از خانه های موجود سنگها لغزیده و موجب خسارت می گردند. با توجه به مشاهدات متاسفانه دیوار جاده ای که به کانون فرهنگی آموزش و پرورش متصل می شود بصور ت طولی در سرتاسر جاده ترک خورده و اگر بارشهای دیگری اتفاق بیفتد باید منتظر لغزش توده عظیمی از سنگ و خاک باشیم و این سبب تخریب چند واحد ساختمان پایین دستی و از جمله ساختمان کمیته امداد و قطع برق بعلت سقوط تیر برق قرار گرفته در محل ترک خواهد شد. متاسفانه بعلت ارتفاع زیاد و برش تکیه گاهها هرگونه اقدام مهار بسیار پرهزینه خواهد بود.

  • ناشناس در تاریخ فروردین 16, 1395 گفت:

    هزینه اضافی بر بیت المال اعمال نکنید شهرداری چرا از قبل بر ساخت و سازدر این مکانها نظارت نکرده.چرا مردم از خود گذشتگی نمیکنند و زمین اهدا کنند تا برای این چند نفر خانه بسازند رانش زمین در هرجا اتفاق میفتد