ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:35

قرآن تاریخی روستای زردویی پاوه ثبت ملی می شود

قرآن تاریخی روستای زردویی پاوه ثبت ملی می شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: در نظر داریم تا قرآن تاریخی روستای زردویی را به ثبت ملی برسانیم. هادی شریفی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اعلام کرد: روستای زردویی دارای یک قرآن تاریخی است که هم اکنون در […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: در نظر داریم تا قرآن تاریخی روستای زردویی را به ثبت ملی برسانیم.روستای زردویی

هادی شریفی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اعلام کرد: روستای زردویی دارای یک قرآن تاریخی است که هم اکنون در محل مسجد این روستا نگهداری می شود و اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد که مراحل ثبت ملی شدن این قرآن را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های اولیه، این قرآن دست نویس دارای سه قسمت است که قسمت اول آن مربوط به دوران تیموریان، قسمت دوم آن مربوط به دوران صفویان و قسمت سوم آن توسط ملاعزیز در زمان رضاشاه پهلوی نوشته شده است.

شریفی گفت: این قرآن تاریخی در صورت ثبت ملی شدن و معرفی می تواند به عنوان جاذبه ای کم نظیر برای گردشگران در این روستا تلقی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه در ادامه به در دست ثبت ملی بودن مراسم سنتی آتش بازی در این روستا خبر داد و گفت: یکی از رسوم قدیمی و سنتی روستای زردویی، مراسم آتش بازی است که در تمام طول تعطیلات نوروز هر شب توسط اهالی روستا انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم، اهالی روستا آتش را از پشت بام خانه خود به پشت بام خانه همسایه می اندازند و با این کار نور و روشنایی را به یکدیگر هدیه می دهند.

شریفی خاطرنشان کرد: قدمت مراسم آتش بازی در روستای زردویی به دوران مادها بر می گردد.

روستای زردویی در ایام نوروز پذیرای تورهای مختلفی از گردشگران داخلی و خارجی است.

4 پاسخ برای “قرآن تاریخی روستای زردویی پاوه ثبت ملی می شود

  • FATTAHI در تاریخ خرداد 26, 1395 گفت:

    سلاو بو ته واو او كسانه كه له ناساندني جيه جيه و فه رهنگ زرين كوردستان زه حمتيان كيشاگه.براستي جيگه سپاسه.

  • رضا در تاریخ فروردین 10, 1395 گفت:

    جادارداز ریاست محترم میراث فرهنگی تشکرکردچراکه ایشان خدمت صادقانه ای به این شهرستان رابی دریغ انجام داده اند.جناب آقای شریفی دست مریزاد.مادراین شهرستان به چنین مدیرانی جهت آبادانی شهرمان نیازداریم.

  • ذربین در تاریخ فروردین 9, 1395 گفت:

    ناشناس سپاس ساکن پاوه هستی پس به خدا از دینای بی خبری بروسایت گذشته مطالعه کن ونظرات مردم خوب پاوه وسلام به آقای زحمتکش و دلسوز خوانند ه که همه شاد می کنند شما شاد باشی با ایشان

  • ناشناس در تاریخ فروردین 9, 1395 گفت:

    باسلام تشکراززحمات جناب اقای شریفی رییس محترم میراث فرهنگی به حق که زحمت کش دلسوز هستند