س 29 اسفند 1402 ساعت 05:35

باد وباران تا سه شنبه کرمانشاه را دربر می گیرد/رشد 105 درصدی بارش ها

باد وباران تا سه شنبه کرمانشاه را دربر می گیرد/رشد 105 درصدی بارش ها

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ای بارش زا و قوی به جو استان گفت: این سامانه از امروز تا روز سه شنبه سبب بارش های مناسب باران و همچنین وزش باد خواهد شد. شاهرخ پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ای بارش زا و قوی به جو استان گفت: این سامانه از امروز تا روز سه شنبه سبب بارش های مناسب باران و همچنین وزش باد خواهد شد.باران

شاهرخ پارسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی به تناوب از امروز سبب بارش باران در تمام نقاط استان شده ودر برخی ساعات نیز هم استانی ها و مسافران نوروزی شاهد وزش باد شدید، رعد و برق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بارش طی ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که علاوه بر آبگرفتگی معابرعمومی ممکن است با سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه شود.

پارسا افزود: تا ظهر امروز نیز به دلیل احتمال تشکیل طوفان گرد وغبار در کشور عراق، ممکن است در برخی ساعات ساکنین و مسافران نواحی غربی و مرزی استان شاهد غبارآلود شدن هوا باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین به مسافران نوروزی توصیه کرد طی امروز، فردا و پس فردا از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و سراب ها خودداری کنند.

وی یادآور شد: دمای هوای امروز کرمانشاه بین هفت تا 16 درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

پارسا در پایان میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر 94 تا 6 فروردین 95) را 522 میلیمتر عنوان و اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه قبل 105 و نسبت به بلند مدت 55 درصد رشد نشان می دهد.