ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 06:20

مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی نودشه برگزار شد./گزارش تصویری

مراسم گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی نودشه برگزار شد./گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر نودشه صبح دیروز در مسجد جامع این شهر برگزا شد. امام جمعه پاوه: استقلال و بقای هر قوم در سایه حفظ فرهنگ و اخلاق میسر می شود امام جمعه پاوه با اشاره به نقش فرهنگ و اخلاق در استقلال هر جامعه […]

به گزارش سلام پاوه : مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر نودشه صبح دیروز در مسجد جامع این شهر برگزا شد.

امام جمعه پاوه: استقلال و بقای هر قوم در سایه حفظ فرهنگ و اخلاق میسر می شود

امام جمعه پاوه با اشاره به نقش فرهنگ و اخلاق در استقلال هر جامعه ای گفت: مردمی دارای استقلال هستند که فرهنگ، اخلاق و صنعت بومی داشته باشند.ماموستا قادری

ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی شهر نودشه افزود: حفظ اخلاق و فرهنگ در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن مهم و مؤثر است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان جوانان ما را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار داده اند گفت: حذف تربیت در خانواده، مدارس و مساجد، فقر و نداری، بیکاری و تقلید از رسانه ها در ابعاد مختلف زندگی ازعوامل مؤثر در حذف اخلاق و فرهنگ و نفوذ دشمن است.

ماموستا قادری ترویج روحیه بی تفاوتی، تخریب خانواده ها، اشاعه بی بند و باری، توزیع مواد مخدر و تسهیل در ارتباط نامشروع با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی را از دیگر اهداف دشمن برشمرد.

امام جمعه پاوه افزود: با این شرایط رسالت و وظیفه علما و روحانیان بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید با طرح و برنامه مدون و مستمر و تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان در مقابل این هجمه های دشمنان ایستاد.

ماموستا قادری در ادامه افزود: در حالی که مردم و مسئولان شهرستان پاوه مشغول پذیرایی و مداوای بیش از 60 هزار آواره و بیش از 10 هزار مصدوم شیمیایی شهر حلبچه عراق در سال 66 بودند شهر نودشه نیز مورد بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفت.

امام جمعه پاوه افزود: همین امر موجب شده بود تا نودشه به فراموشی سپرده شود و مظلومیتی بر مظلومیتهای مردم این دیار مقاوم و شجاع افزوده شود.فرماندار پاوه

ماموستا قادری با اشاره به ایثار و فداکاری مردم نودشه در دوران دفاع مقدس گفت: این مردم شایسته توجه، احترام و خدمت هر چه بیشتر هستند.

فرماندار پاوه نیز با اشاره به رشادت و فداکاری مردم نودشه در حفاظت از مرزهای کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: تقدیم بیش از 110شهید و صدها جانباز گواه این ادعاست.

پرویز ایده پور برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا را پاسداشت ارزشها دانست و گفت: جوانان ما باید سعی کنند از اصل خویش که شهدا هستند دور نشوند.

مدیرکل امور دولت و لوایح وزارت دفاع: در طول تاریخ راهبرد استعمار و استکبار سلطه بر خاورمیانه بوده و هست

مدیرکل امور دولت و لوایح وزارت دفاع با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه به لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی گفت: مهمترین راهبرد استعمار و استکبار در طول تاریخ سلطه بر این منطقه بوده است.سرداری

سردار ابوالقاسم اکبرنژاد افزود: منطقه راهبردی خاورمیانه به دلیل وجود ادیان مختلف اسلامی (مسیحیت، یهودیت و اسلام) وجود منابع غنی انرژی و شاهرگ تجارت جهانی همواره مورد توجه و طمع استعمار و استکبار بوده و خواهد بود.

مدیرکل امور دولت و لوایح وزارت دفاع اظهار کرد: دشمنان اسلام با طرح و برنامه دقیق این منطقه راهبردی را که قلمرو جهان اسلام بود تجزیه و به کشورهای کوچکی تبدیل کردند که امروز همه آنها دست نشانده و نوکر آنان هستند.

سردار اکبرنژاد افزود: استعمار و استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ترس و هراس وجودشان را فرا گرفت چون انقلاب اسلامی ایران را مهمترین مانع در رسیدن به اهداف خود در منطقه می دانستند.

وی اضافه کرد: دشمنان شروع به توطئه علیه انقلاب اسلامی با هدف براندازی آن کردند که به راه انداختن جنگ تحمیلی، اعمال سخترین تحریم ها علیه مردم و دولت ایران و صدها ترفند دیگر نمونه هایی از آنهاست.

سردار اکبرنژاد تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود مقاومت و بیداری در جهان اسلام منطقه خاورمیانه دیگر نقطه امن و مورد سلطه استعمار و استکبار نیست.

وی برگزاری یادواره شهدا را در ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت طلبی در جامعه و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با ایثار و فداکاری شهیدان مهم و حائز اهمیت دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.ماموستا مبارکشاهی

سردار اکبرنژاد در خصوص ثبت بمباران شیمیایی نودشه در تقویم ملی گفت: این موضوع را از طریق وزارت دفاع و مبادی ذیربط حتما پیگیری خواهم کرد.

در این مراسم امام جمعه نودشه نیز گفت: شهادت در فرهنگ مسلمانان نهایت آرزو و علو درجات است زیرا که درجه و مرتبه شهادت نزد خداوند بسیار رفیع و بلند است.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی به رشادت و فداکاری مردم نودشه در حفاظت از مرزهای کشور اسلامیمان اشاره کرد و گفت: مردم نودشه با وجود گلوله بارانهای متعدد و بمبارنهای هوایی و شیمیایی رژیم بعث عراق هیچ گاه شهر را تخلیه نکردند.

امام جمعه نودشه گفت: مردم این بخش مرزی با ایثار و فداکاری هیچ گاه اجازه کمترین تجاوز دشمنان را به این شهر ندادند و این مهم به برکت خون شهیدان، ایثار و فداکاری مردم این دیار میسر شد.

ماموستا مبارکشاهی از تمام کسانی که در برگزاری این مراسم و پاسداشت شهدای بمباران شیمیایی نودشه تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: تلاش برای پاسداشت شهدا، تلاش برای حفظ ارزشهاست.

شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه است که با بیش از چهار هزار نفر جمعیت 12 بار بمباران هوایی ودو بار بمباران شیمیایی شده و با تقدیم بیش از 110 شهید و صدها جانباز نقش مهمی در حفاظت از مرزهای کشور و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده است.

منبع : ایرنا

  مسجد نودشه 3 مسجد نودشه + مسجد نودشه 2 مسجد نودشه 4 مسجد نودشه نماتنل فغع67 غهغعه6ف خکحمنکهخ حخهحغهبق 54674678 65+89+89+89 65+89+98 980780 9897878 مسجد نودشه