ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 12:27

كتاب كرمانشاه ، مركز استان پنجم ،ترجمه دكتر كيومرث ايراندوست منتشر شد

كتاب كرمانشاه ، مركز استان پنجم ،ترجمه دكتر كيومرث ايراندوست منتشر شد

به گزارش سلام پاوه؛ کتاب کرمانشاه، مرکز استان پنجم، ترجمه دکتر کیومرث ایراندوست و کسری آشوری از سوی پژوهشکده میراث فرهنگی کشور منتشر شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ در سال 1966چند پژوهشگر از دانشگاه دورهام پژوهشی مقدماتی پیرامون شهر کرمانشاه انجام دادند که در سال 1969 از سوی این دانشگاه منشر شد. این کتاب […]

به گزارش سلام پاوه؛ کتاب کرمانشاه، مرکز استان پنجم، ترجمه دکتر کیومرث ایراندوست و کسری آشوری از سوی پژوهشکده میراث فرهنگی کشور منتشر شد.

irandoost2به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ در سال 1966چند پژوهشگر از دانشگاه دورهام پژوهشی مقدماتی پیرامون شهر کرمانشاه انجام دادند که در سال 1969 از سوی این دانشگاه منشر شد.

این کتاب شامل مطالبي در مورد موقعیت شهر، تکامل ریخت شناسی ،وضعیت اجتماعی و اقتصادی، بازار، کاربری زمین، تسهیلات اجتماعی، کاربری زمین و ترافیک شهر است.

این کتاب از سوی کیومرث ایراندوست و کسری آشوری ترجمه شده  و پژوهشگاه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور آن را در ۲۳۲ صفحه در زمستان ۱۳۹۴ منتشر کرده است. کتاب  مطالب و  تصاویر و نقشه های ارزنده ای از دوره  تاریخی گذار و نوسازی شهر کرمانشاه را در بر دارد.

دکتر کیومرث ایراندوست مدیر طرح جامع شهر پاوه ، دارای مدرک دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه شهید بهشتی تهران و اصالتا اهل شهرستان پاوه می باشند.

از دکتر کیومرث ایراندوست که دانشیار گروه شهرسازی و ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان را به عهده دارد پیش از این چند کتاب منتشر شده است.

از جمله:

  • سكونتگاه‌هاي غيررسمي و اسطورة حاشيه‌نشيني“، انتشارات شهرداري تهران ، 1388( چاپ دوم 1389)
  • شراكت عمومي خصوصي در خدمات رساني شهري(ترجمه)، برنامه عمران ملل متحد(UNDP) و انتشارات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، 1384
  • شهر در جهان در حال توسعه(ترجمه) ، انتشارات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌ها، 1384
  • مسكن فقراي شهري(ترجمه)، UN-Habitat – . انتشارات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، 1392
  • فرهنگ شهر ( واژگان برنامه ريزي شهري و منطقه اي) انتشارات سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، 1394

کرمانشاه،مرکز استان پنجم

3 پاسخ برای “كتاب كرمانشاه ، مركز استان پنجم ،ترجمه دكتر كيومرث ايراندوست منتشر شد

  • کاوان در تاریخ آبان 24, 1395 گفت:

    عالی

  • مينا در تاریخ آبان 8, 1395 گفت:

    كتاب خوبيه
    پيشنهاد ميكنم بخونين

  • اورامان در تاریخ اسفند 24, 1394 گفت:

    زنده باشن باید کتاب جالبی باشه