ج 31 فروردین 1403 ساعت 06:19

فصلی دیگر برای اورامانات…/ سابق خسروی

فصلی دیگر برای اورامانات…/ سابق خسروی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : قطار انتخابات به ایستگاه پایانی رسید و مردم اورامانات در آزمونی دیگر سربلند بیرون آمدند.تب و تاب های اولیه فروکش کرد و در شهرها و روستاهای اورامانات آرام آرام وضعیت به حالت عادی برگشت.مردم کار و پیشه خود را از سر گرفته و ستادهای تبلیغاتی برچیده شدند و اثری […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : قطار انتخابات به ایستگاه پایانی رسید و مردم اورامانات در آزمونی دیگر سربلند بیرون آمدند.تب و تاب های اولیه فروکش کرد و در شهرها و روستاهای اورامانات آرام آرام وضعیت به حالت عادی برگشت.مردم کار و پیشه خود را از سر گرفته و ستادهای تبلیغاتی برچیده شدند و اثری از التهابها و محفلها و مجلس های پر زرق و برق باقی نماند.سابق خسروی

با این همه قطار خدمت در آغاز راه است و برای پاسخ به اعتماد مردم باید راه را هموار نمود.مردم ثابت کردند که همیشه و همه حال آماده انجام وظیفه هستند و اکنون زمان ادای دین فرا رسیده است.

انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در حالی به پایان رسید که جامعه اورامانات تا حدود زیادی ملتهب و سرشار از فشارهای ناخواسته بود.چند دستگی در بین مردم به خاطر طرفداری از کاندیداهای مورد نظر به انشقاقی انجامید که چه بسا تکدر و رنجش خاطر نیز به بار آورد.خوش بینانه و امیدوارانه می گوییم که تمام این جریانات تا قبل از انتخابات بوده است و با اتمام پروسه انتخابات و اعلام نتایج رای گیری،رقابت ها جای خود را به رفاقت ها خواهند داد و همه یک دل و یک صدا در پی عمران و آبادی شهر و دیار خویش هستند.

نگاهی کوتاه به حضور مردم در ادوار مختلف و نتایج انتخابات گویای این امر است که مردم در ورای لایه های گوناگون فکری و فرهنگی و در پس شعارها و نظرهای مختلف برایند را نیز به خوبی تحلیل می کنند و قدر دان خادمان راستین بوده و هستند و در موقع مناصب قضاوتی دقیق هم ارایه می دهند.

انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی را به فال نیک می گیریم و حضور حداکثری و مشارکت فعال مردم را نقطه عطفی برای اورامانات می دانیم و به پاس این همه شور و شعور چشم به راه پاسخی در خور می مانیم . به منتخب محترم مردم اورامانات تبریک می گوییم و برای ایشان در راه خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم لایق و سزاوار منطقه آرزوی توفیق داریم.

چهارسال عمر نمایندگی مجلس هم سریعتر از آنچه فکر کنیم می گذرد و بار دیگر مردم هستند که شعارها را با عمل مقایسه کرده و قضاوت می کنند حداقل انتظار این مردم این است که رویکرد ها با گذشته متفاوت و عملگرایی اولویت اصلی باشد.اتاق فکر منتخب مردم اورامانات از هم اکنون باید نکات ریز و درشت و سایر زوایای پیدا و پنهان آمارهای انتخاباتی را به خوبی کارشناسی نموده و در پی برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برآیند.

آنچه که محسوس است منتخب محترم مردم اورامانات از پتانسیل کافی برای خدمت رسانی به مردم منطقه برخوردار است و امید است با تعامل با مسئولان و در سایه صداقت و شجاعت بتوانند از این توانایی ها در راستای توسعه منطقه به نحو مطلوب استفاده نمایند….

طبیعی است که انتظارات از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار گسترده تر از آنی باشد که در یک یادداشت به آن اشاره شود اما می توان به طور خلاصه گفت آنچه از منتخب مردم اورامانات انتظار می رود این است که :

1-ارایه طرح هایی در صحن علنی مجلس که تصویبشان به نفع مردم اورامانات باشد.طرح هایی که به اشتغال بینجامند و باعث رونق کشاورزی،گردشگری،تجارت و ………در منطقه شوند.

2-برگرداندن آرامش به فضای چند قطبی شده منطقه و تلاش برای ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم چهار شهرستان اورامانات که در سایه این همدلی پیشبرد امور سهل تر صورت می گیرد.

3-مشاوره و استفاده از برنامه ها و راهکارهای ارایه شده برای توسعه منطقه توسط کاندیداهای دیگر و نیز صاحبان فکر و اندیشه.

4-تشکیل کارگروههای گوناگون در حوزه های اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی و فرهنگی با حضور نخبگان و روشنفکران

5-تغییر رویه برای خدمت رسانی بیشتر به شهرها و روستاهای محروم ……….

در پایان باز هم ضمن تبریک به جناب آقای نادری نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی امیدوارهستیم که وحدت و یکدلی مردم بیش از پیش تقویت گردد زیرا که به گفته اقبال لاهوری :

                «قوت هر ملت از جمعیت است»

 سابق خسروی کارشناس ارشد ادبیات فارسی و دبیر دبیرستان های شهرستان پاوه

5 پاسخ برای “فصلی دیگر برای اورامانات…/ سابق خسروی

  • ... در تاریخ اسفند 13, 1394 گفت:

    به نظر مياد آقاي خسروي با اون روزهاي داغ انتخاباتي فرق كرده و با نظر شهروند در اين باره كاملا موافقم. برادر نترس نماينده منتخب تو را جابجا نمي كنه . خيلي حيفي …..

  • ریبوار در تاریخ اسفند 13, 1394 گفت:

    به نظر من نقش فرهنگیان در این مقطع خیلی حساسه.بازگرداندن آرامش به جامعه و گسترش ندادن تفرقه باید رسالت همه فرهنگیان باشد.باور کنید در فضای آرام نماینده هم می تواند بیشتر و بهتر کار کند ممنون از احساس مسولیت شما و مطلب زیایتان

  • آسو کریمی در تاریخ اسفند 12, 1394 گفت:

    با تشکر از آقای خسروی عزیز.امیدواریم دوستان ومشاوران نماینده منتخب مردم نگذارند که این حضور پر رنگ و تعداد آرای قاطع بدون نتیجه بماند.از هم اکنون عده ای معلوم الحال در پی مصادره آرای مردم هستند و میخواهند بگویند نقش اصلی را آنها داشته اند در حالیکه خودشان در بین مردم جایگاهی ندارند.انتظار ما این است که نماینده همه را با یک چشم ببیند و به درستی در پی رفع تنشهای پیش آمده و چند دستگی ها بر آید

  • .... در تاریخ اسفند 12, 1394 گفت:

    طبیعیه وحس خودشه نیروها و کادرش رو عوض کنه اونی که به ایشان وکارهای ایشان باور و اعتماد نداره حق نداره بهش مسولیت سپرد چون میشه خائن به برنامه ایشان عوض کردن کادر در کنار کارهای دیگه است چرا همش مغرضانه به نماینده محترم نگاه میکنید ناشناس جووون؟؟؟

  • ناشناس در تاریخ اسفند 12, 1394 گفت:

    تا کنون کار نماینده های محترم در تعویض چند بخشدار و رئیس فرهنگ و مدیران مختلف ادارات و گاهی اوقات تا مدیر دبستان یک روستا بوده است امیدواریم این روند پایان پذیرد اگر اینطور باشد سرنوشتی جز سرنوشت نماینده های پیشین نخواهد داشت