ج 10 فروردین 1403 ساعت 19:02

احتکار آرای مردم توسط احزاب مصیبت بزرگ است/ عکس

احتکار آرای مردم توسط احزاب مصیبت بزرگ است/ عکس

به گزارش سلام پاوه :شب سه‌شنبه در حاشیه کلاس‌های تفسیر و اخلاق سه‌شنبه‌شب‌های هفتگی خود در مسجد قباء، رعایت اخلاق انتخاباتی را از اصول مهم برشمردند و ضمن دعوت مردم به هوشیاری هر چه بیشتر از همه مردم درخواست نمودند ادب و اخلاق را فراموش نکنند و اضافه کردند: عده‌ای از کاندیداها در مراسمات و […]

به گزارش سلام پاوه :شب سه‌شنبه در حاشیه کلاس‌های تفسیر و اخلاق سه‌شنبه‌شب‌های هفتگی خود در مسجد قباء، رعایت اخلاق انتخاباتی را از اصول مهم برشمردند و ضمن دعوت مردم به هوشیاری هر چه بیشتر از همه مردم درخواست نمودند ادب و اخلاق را فراموش نکنند و اضافه کردند: عده‌ای از کاندیداها در مراسمات و دیدارهای غیر انتخاباتی با بعضی افراد شاخص منطقه عکس می‌گیرند و با سوءاستفاده از آن‌ها سعی دارند این‌گونه وانمود کنند که این افراد به آن‌ها وابسته هستند که این از اخلاق به دوراست.ماموستا قادری

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری شب سه‌شنبه (4 اسفندماه 94) در حاشیه کلاس‌های تفسیر و اخلاق سه‌شنبه‌شب‌های هفتگی خود در مسجد قباء در حضور اعضای شورای تأمین شهرستان پاوه و جمع کثیری از مردم شریف شهرستان پاوه به انتخابات مهم 7 اسفند اشاره و در این خصوص به مصداق آیه 58 سوره مبارکه نساء «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» گفتند: برمسلمانان تکلیف است امانتی را که مکلف به ادای آن هستند به صاحب اصلی و آن‌کس که مستحق دریافت آن است بسپارند.

امام‌جمعه پاوه سپس با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌سوم اصول قانون اساسی در خصوص قوه مقننه است، افزودند: 38 اصل از اصول قانون اساسی در خصوص قوه مقننه و مجلس است و اساس کار نمایندگان مجلس، تدوین و تصویب قانون است.

ایشان ضمن تقدیر از کاندیداها، گفتند: حضور درصحنه انتخابات ایثار و نشانه بینش درست آنان و نمایانگر آن است که دارای اراده‌ای قوی هستند.

وی افزودند: اگرچه حضور این آقایان خوب است اما متأسفانه از هر روستا و شهری شخصی کاندید و باعث گردیده احساسات قومی، زبانی و منطقه‌ای مردم برانگیخته و انتخاب اصلح مخدوش شده است.

ماموستا قادری احتکار رأی مردم را مصیبت بزرگ عنوان کردند و گفتند: بعضی از احزاب و گروه‌ها بدون هیچ شناختی از کاندیداها و خط و خطوط فکری‌شان، آن‌ها را به فهرست‌های خود اضافه می‌کنند؛ حال اگر رأی آوردند، می‌گویند حاصل زحمت و قدرت جذبه ما بوده است و اگر رأی هم نیاوردند، امری ساده و طبیعی است و برای آنان هیچ تفاوتی نمی­کند. چون هزینه نکرده‌اند و زحمتی نکشیده‌اند.شورای تامین

ایشان افزودند: امروز شاهدیم بعضی از احزاب که اصلاً در این انقلاب و در اداره و امنیت منطقه کمترین نقشی نداشته‌اند، خیلی ساده کاندیداها را در لیست خود قرار می‌دهند، درصورتی‌که زحمات کار بر عهده مردم، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و وزارت کشور است. همچنان که مردم ما 84% به آقای روحانی رأی دادند، اما عده‌ای این مشارکت را به خود نسبت داده و حاصل تلاش خود نامیدند و به مردم توجهی نکردند.

ماموستا قادری رعایت اخلاق انتخاباتی را از اصول مهم برشمردند و ضمن دعوت مردم به هوشیاری هر چه بیشتر از همه مردم درخواست نمودند ادب و اخلاق را فراموش نکنند و اضافه کردند: عده‌ای از کاندیداها در مراسمات و دیدارهای غیر انتخاباتی با بعضی افراد شاخص منطقه عکس می‌گیرند و با سوءاستفاده از آن‌ها سعی دارند این‌گونه وانمود کنند که این افراد به آن‌ها وابسته هستند که این از اخلاق به دوراست.

امام‌جمعه پاوه در پایان خطاب به اعضای محترم شورای تأمین که در کلاس حضور داشتند خاطرنشان کردند: بیش از گذشته جهد و تلاش خود را به‌کارگیرند و با مدیریت صحیح تا پایان روز رأی‌گیری با حکمت، مدیریت و عقلانیت با کاندیداها و طرفداران آن‌ها برخورد نمایند و در برخوردهای خود سعه‌صدر داشته باشند تا به یاری خداوند منان شاهد انتخاباتی پرشور و همراه بامحبت باشیم.

kelase-tafsir-04-12-94-21 kelase-tafsir-04-12-94-20 kelase-tafsir-04-12-94-17 kelase-tafsir-04-12-94-16 kelase-tafsir-04-12-94-11 kelase-tafsir-04-12-94-13 kelase-tafsir-04-12-94-07 kelase-tafsir-04-12-94-06 kelase-tafsir-04-12-94-08 kelase-tafsir-04-12-94-09 kelase-tafsir-04-12-94-14 kelase-tafsir-04-12-94-15 kelase-tafsir-04-12-94-10 kelase-tafsir-04-12-94-19 شورای تامین kelase-tafsir-04-12-94-03 kelase-tafsir-04-12-94-04 ماموستا قادری

2 پاسخ برای “احتکار آرای مردم توسط احزاب مصیبت بزرگ است/ عکس

  • پاوه ای در تاریخ اسفند 6, 1394 گفت:

    رنج گل بل بل کشید وشهرتش را باد برد مردم پاوه می خواهند ایشان را انتخاب کنند اما به نام دیگران تمام میشود باعث تاسف است یعنی دیگر نماینده انها است نه مردم پاوه

  • ناشناس در تاریخ اسفند 6, 1394 گفت:

    نگاهی به تزلزل فکری اصلاح طلبان؛
    اصلاحات هر روز مردم را با یک رنگ می خواهد/یک روز سبز؛ یک روز بنفش و امروز هم «خاکستری»!
    اصلاحات هر روز مردم را با یک رنگ می خواهد/یک روز سبز؛ یک روز بنفش و امروز هم «خاکستری»!

    افکار عمومی ایران به یاد دارند که لقب «عالیجناب سرخ‌پوش» را چه کسانی به یک چهره سیاسی دادند اما همان‌ها در ادامه، او را «سبز» و «بنفش» کردند! اصلاح‌طلبان بنا به ادعای خود همیشه به دنبال «خاکستری‌ها» بوده‌اند اما هیچ زمان نتوانستند رضایتی پایدار و عمیق در افراد جذب‌شده ایجاد کنند؛ تا جایی که پس از پایان کار دولت اصلاحات، نام این دسته سیاسی نیز از سبد گزینه‌های انتخاباتی مردم حذف شد.

    به گزارش اورامانات، یک روز مدعی می‌شوند اکثریت مردم «سبز» هستند؛ بعد ادعای پیشین را بازپس می‌گیرند و می‌گویند «اکثریت مردم بنفش هستند» و حالا که روز انتخاب نزدیک است، اعتقاد دارند «اکثریت مردم خاکستری هستند!»

    رنگ کردن مردم و استفاده ابزاری از آنها برای جمع‌آوری رای، سیاست دیروز و امروز افرادی است که عنوان «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند. اینها معمولا بازی با رنگ‌ها را در پیش می‌گیرند تا برنامه‌های ناقص و «بی‌در و پیکر» خود را تزئین کرده و به افکار عمومی هدیه دهند! این دسته سیاسی برای رسیدن به اهداف جناحی، حتی به چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی هم رحم نمی‌کنند و به روی آنها رنگ می‌پاشند؛ یعنی آنها را با پاشیدن یک رنگ، منسوب به خود می‌دانند و با پاشیدن رنگی دیگر، منکر انتساب آنها به خود می‌شوند!

    افکار عمومی ایران به یاد دارند که لقب «عالیجناب سرخ‌پوش» را چه کسانی به یک چهره سیاسی دادند اما همان‌ها در ادامه، او را «سبز» و «بنفش» کردند!
    اصلاح‌طلبان بنا به ادعای خود همیشه به دنبال «خاکستری‌ها» بوده‌اند اما هیچ زمان نتوانستند رضایتی پایدار و عمیق در افراد جذب‌شده ایجاد کنند؛ تا جایی که پس از پایان کار دولت اصلاحات، نام این دسته سیاسی نیز از سبد گزینه‌های انتخاباتی مردم حذف شد.

    اوج تلاش اصلاح‌طلبان برای رسیدن به آنچه به قول خودشان «جذب آرای خاکستری» نام داشت، به دوران تمام شده اصلاحات بازمی‌گردد. آن زمان از نگاه این دسته سیاسی جوانان، دختران و زنان، روستاییان و برخی دانشجویان در گروه آرای خاکستری قرار داشتند اما به‌رغم اعتماد عمومی مردم به برنامه‌های رئیس اصلاحات، او نتوانست برای اقتصاد جامعه بویژه در حوزه‌های اشتغال جوانان، صنعت، کشاورزی، مسکن جوانان و رونق تولید ملی کار خاصی انجام دهد. جوانان و زنان و روستاییان نیز در نهایت به این نتیجه رسیدند متاسفانه فقط ابزاری برای روی کار آمدن یک دولت سیاست‌محور و سیاست‌زده بودند که در عمل نشان داد هیچ برنامه، اندیشه و کارآیی برای پیشرفت اقتصادی جامعه ندارد.

    تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها، بیکار شدن جوانان مردم، زمین خوردن تولید ملی، مایوس شدن کشاورزان از ادامه فعالیت، آغاز آلودگی هوا و کاهش صادرات هنرها و صنایع بومی و مردم‌ساز فقط بخشی از خسارت‌هایی بود که در دولت‌های هفتم و هشتم که عنوان اصلاحات را یدک می‌کشیدند به کشور و جامعه تحمیل شد تا افرادی که به گفته اصلاح‌طلبان آرای خاکستری بودند، برای سپردن کشور به دست این دسته سیاسی، دیگر دست به تکرار نزنند!

    با روی کار آمدن دولت یازدهم نیز اصلاح‌طلبان مدعی شدند «رنگ بنفش» را به مردم هدیه کرده‌اند تا از این طریق، خطاهای فاحشی را که در رنگ قبلی (یعنی سبز) وجود داشت بپوشانند!

    اما مروری بر چگونگی روی کار آمدن دولت یازدهم نشان می‌دهد ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر دخیل بودن آرای خاکستری، توهمی بیش نیست. همچنین دسته سیاسی اصلاح‌طلب قصد القای این موضوع را داشت که انصراف محمدرضا عارف موجب گسیل آرای میلیونی خاکستری به سوی حسن روحانی شده است! این در حالی است که دلایل موفقیت روحانی در کسب کمتر از 51 درصد آرای مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد که از موضوع این نوشتار خارج است. با این حال مسلم است که دسته اصلاح‌طلبان بخوبی می‌دانستند و می‌دانند نه وجهه و نام نیکی در افکار عمومی ایرانیان دارند و نه اینکه قادر به اداره کشور هستند. بنابراین آنها چاره‌ای نداشتند جز اینکه رنگ سیاسی دیگری بگیرند، رنگ عوض کنند، رنگ بگذارند و رنگ بردارند!

    این روزها نیز با نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان مطابق توهمات پیشین دم از جذب آرای خاکستری می‌زنند. در همین باره محمدرضا عارف در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است: «ما به رأی‌های خاکستری نیاز داریم و باید تلاش کنیم این رأی‌ها را به صندوق‌ها بریزیم». از سبک و نوع واژه‌چینی این سخنان مشخص است که آرای خاکستری از نظر اصلاح‌طلبان چیزی در حد یک ابزار در آستانه هر انتخابات است. گویا آنها نمی‌دانند مردم دیگر به رنگ‌های سوخته اعتمادی ندارند و به این سادگی نمی‌توان افکار عمومی را «سیاه» کرد.

    آنهایی که با ساختن رنگ‌ها در اندیشه باطل برای انقلاب رنگی بودند، خودشان با پاسخ منفی و سخت مردم از صحنه سیاسی حذف شده‌اند. اصلاحات امروز چیزی بیش از یک نام و قاب «رنگ و رو رفته» در موزه سیاست‌شناسی ایران نیست و این روزها آنچه به دیوار این موزه افزوده یا هدیه می‌شود، بیش از یک رنگ جدید برای نقاشی دیوار موزه نیست؛ اصلاحات با رنگ سبز، اصلاحات با رنگ بنفش، اصلاحات کمرنگ، اصلاحات بی‌رنگ!