پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:12

من رای نمی دهم…!؟ سعدی قادری

من رای نمی دهم…!؟ سعدی قادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بازار گرم انتخابات به اوج خود رسیده است. بیشتر نامزدهای محترم در تکاپوی جذب اراء برای پیروزی در انتخابات می باشند. دراین خصوص چند نکته را خدمت مردم شریف و فرهیخته اورامانات عرض می کنم: –          متاسفانه هنوز هم دادن شعارهای تبلیغاتی غیرمعقول و وعده وعیدهای گاها احساسی و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : بازار گرم انتخابات به اوج خود رسیده است. بیشتر نامزدهای محترم در تکاپوی جذب اراء برای پیروزی در انتخابات می باشند. دراین خصوص چند نکته را خدمت مردم شریف و فرهیخته اورامانات عرض می کنم:سعدی قادری

–          متاسفانه هنوز هم دادن شعارهای تبلیغاتی غیرمعقول و وعده وعیدهای گاها احساسی و صرفا به منظور جذب ارا از سوی برخی کاندیداها و نیز حامیان و طرفداران آنها شنیده می شود. این امر نسنجیده فقط علم و آگاهی این نامزدها را نسبت به شناخت از وظایف یک نماینده واقعی در مجلس به عنوان قانونگذار نه مجری زیر سئوال می برد.

–          علی رغم رد شدن برخی از نامزدهای شناخته شده و افراد توانمند و نیز عدم ثبت نام افراد توانا و قوی برای احراز نمایندگی مجلس، اگر بدور از احساسات و طایفه گری عمل کنیم، علم و تخصص، تجارب و فعالیتهای قبلی، مشورت پذیری، شجاعت و توانایی در گفتار و بیان مشکلات می تواند از مهم ترین معیارهای مناسب برای انتخاب کاندیدای مجلس باشد.

–          عده ای هستند که با حمایت و طرفداری از یک نامزد می خواهند از شرایط موجود برای خود ماهی صید کنند و به فکر پرورش ماهی برای مردم عزیز نیستند. شناسایی این افراد و اهداف و نیات آنها می تواند در انتخاب نماینده غیر مردمی به ما کمک کند.

–          علی رغم وجود احزاب قوی و قدرتمند در کشور و پیدایش یکباره آنها در موقع انتخابات! و بخصوص در منطقه ما، توجه به نماینده یک جریان و حزب خاص می تواند برنامه ها و خط مشی های او را برایمان روشن سازد و در این چند سال اخیر ثابت شده است جریان های تندرو و افراطی نمی توانند نماینده خوبی برای مردم باشند.

–          اگر دغدغه حزب، جریان و نامزد عزیزی معیشت مردم است! اولا با دادن پول و نان و سرو صدا شاید نان عده ای به صورت موقت و حتی در میان مدت تامین شود ولی شغل و معیشت مردم درست نمی شود. ثانیا چرا این عزیزان در چند سال گذشته کمتر به فکر معیشت مردم بودند و یا اصلا نبودند؟! و چرا بدترین رشد اقتصادی کشور (صفر) و بیشترین تورم (بیش از 39 درصد) در چند سال گذشته بوده است؟!، متاسفانه بیان درد معیشت و بیکاری بیشتر یک شعار تبلیغاتی است. بهتر است این دوستان پاسخگوی این سئوال باشند که خود و جریان مورد علاقه آنها در چند سال گذشته چه کردند تا اینکه بگویند می خواهیم چه کاری انجام دهیم؟!

–          قطعا عزیزانی هستند که به کشورشان علاقمندند ولی به دلایل مختلف نمی خواهد رای دهند ولی به قول عزیزی هر رای که ما نمی دهیم عملا رای به آقای Z ی است که نه توان نمایندگی را دارد و نه تخصص و لیاقتش را و یک پاس گل اشتباه به اوست که با رای کم بتواند منتخب مردم شود.

–          ضمن احترام به همه نامزدهای محترم نمایندگی مجلس، ممکن است شخص شایسته مورد نظر ما در بین عزیزان نامزد نمایندگی مجلس نباشد و بگوییم رای ما بی تاثیر است ولی اگر تاثیر نداشت به قول آقای رضا کیانیان “چرا گروه گروه را رد صلاحیت کردند که مبادا انتخاب شوند؟”

–          رای ندادن ما نه مشکلی را حل می کند و نه شخص شایسته ای را روانه مجلس می کند، نه عدالت را اجرا می کند و نه دردهای مردم را دوا. اگر ما رای ندهیم افرادی خواهند آمد که اولا شادمانند ما رای ندهیم تا خود با رای کم پیروز شوند و ثانیا اینان با ارا اندک، خود را نماینده واقعی مردم بدانند و هر کاری را به نمایندگی از ما حق خود بدانند حتی اگر به ضرر میلیون ها ایرانی باشد.

یک پاسخ برای “من رای نمی دهم…!؟ سعدی قادری

  • همشهری در تاریخ اسفند 5, 1394 گفت:

    من مرحله اول ودوم هم وظیفه خود مدانم ری مدهم