ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:28

یادداشتی در مورد انتخابات… / دلسوز رحمان زاده

یادداشتی در مورد انتخابات… / دلسوز رحمان زاده

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در هر جامعه ای انتخابات نشان دهنده شعور و درک بالای افراد آن جامعه است.هر کس با شرکت در این امر خطیر و سرنوشت ساز با دست خود سرنوشتش را میسازد و در آینده کشورش سهیم میشود.در این میان برگزاری انتخابات دموکراتیک و بدور از هر حاشیه ای مظهر […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در هر جامعه ای انتخابات نشان دهنده شعور و درک بالای افراد آن جامعه است.هر کس با شرکت در این امر خطیر و سرنوشت ساز با دست خود سرنوشتش را میسازد و در آینده کشورش سهیم میشود.در این میان برگزاری انتخابات دموکراتیک و رحمانزادهبدور از هر حاشیه ای مظهر توانمندی و نهایت درک افراد آن جامعه می باشد.

به جرات میتوان گفت جامعه امروزی ما جامعه ای است که در آن مهربانی و همدردی مانند شیی در صندوقچه قدیمی تقریبا به فراموشی سپرده شده است.در بیش تر مواقع کارهای لازم را در زمان خودش انجام نمیدهیم.قدرشناسی در جامعه ما رنگ باخته است و ما دیگر انسانهای کمتر قدرشناسی هستیم.در طول سالها کمتر از همنوعان و همشهریان خود سراغی میگیریم و حتی فرصت نمیکنیم که با یک تماس چند دقیقه ای آنان را شاد کنیم.

جامعه ما از لحاظ سیاسی نیز جامعه ای منفعل است که این میتواند ناشی از عملکرد نادرست یا ناخواسته نمایندگان قبلی بوده و یک حس بی اعتمادی در مردم بوجود آمده است.و این برای جامعه ما مانند سمی مهلک است .بی اعتمادی که حاکم شد کم کم سجایای اخلاقی رخت بر میبندد و از آن جمله مهربانی و محبت.هر چند مشکلات اقتصادی و مادی نیز دیگر مجالی برای فکر کردن به این مسایل باقی نمیگذارد.

اما در زمان انتخابات مجلس این مسئله کاملا متفاوت است.در این زمان تقریبا همه افراد جامعه ؛ دوستان و آشنایان(مخصوصا کاندیداهای محترم) با مهربانی و محبت صحبت میکنند و قول های آنچنانی میدهند و میتوان گفت همین عزیزان کاندیدا در این مدت کوتاه خود را حلال مشکلات چندین ساله مردم معرفی میکنند و گاها با روشهای نامتعارف رای مردم را به طرف خود میکشانند.در این زمان مهربانی از سرو روی جامعه می بارد.به همه سر میزنند ،احوال همه را میگیرند،به کمک دیگران رفته و از همه دلجویی میکنند.اما به محض اتمام انتخابات به همان وضع قبلی بر میگردیم و انگار نه انگار.

بیایید دیوارهایی از مهربانی بسازیم که نماد شهر و دیارمان شود ،پل هایی از جنس مهربانی.ما مردمی متمدن بوده ایم و شهره آفاق.

بعضی اوقات فکر میکنم کاش تمام سال انتخابات باشد تا شاید بتوان دوباره مهربانی و محبت را به جامعه نامهربانمان برگرداند،به قول سهراب سپهری:

پدرم پشت دو بار آمدن چلچله ها،پشت دو برف

پدرم پشت دو خوابیدن در مهتاب

پدرم پشت زمانها مرده است

پدرم وقتی مرد،آسمان آبی بود

مادرم بی خبر از خواب پرید،خواهرم زیبا شد

پدرم وقتی مرد ،پاسبان ها همه شاعر بودند

مرد بقال از من پرسید؟ چند من خربزه می خواهی؟

من از او پرسیدم؟ دل خوش سیری چند؟

دلسوز رحمانزاده

دبیر ریاضی

2 پاسخ برای “یادداشتی در مورد انتخابات… / دلسوز رحمان زاده

  • MoNa AzIzI در تاریخ اسفند 6, 1394 گفت:

    عالی بود آقای رحمان زاده

  • رحمانی شوان در تاریخ اسفند 5, 1394 گفت:

    جسارت صداقت و همدلی شما ستودنی است امید است در آینده نیز از صحبتها و الطاف شما بیشتر بشنويم بهترین آدمها کسانی هستند که اولويتشان مشکلات جمعی ونه مشکلات شخصیشان می باشد . درود بر تو