پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:19

قهوه خانه شاعران کاری طنز و زیبا از معتصم شافعی به روی صحنه رفت

قهوه خانه شاعران کاری طنز و زیبا از معتصم شافعی به روی صحنه رفت

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه و انجمن نمایش تئاتر طنز و زیبای قهوه خانه شاعران کاری از هنرمند نام آشنای شهرستان پاوه معتصم شافعی پس از چهار ماه تمرین و مداومت شب گذشته بر روی صحنه رفت . به گزارش خبرنگار سلام پاوه :“قهوه خانه شاعران” از […]

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه و انجمن نمایش تئاتر طنز و زیبای قهوه خانه شاعران کاری از هنرمند نام آشنای شهرستان پاوه معتصم شافعی پس از چهار ماه تمرین و مداومت شب گذشته بر روی صحنه رفت .تئاتر (23)

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :“قهوه خانه شاعران” از کارهای جدید تئاتر معتصم شافعی هنرمند خوش ذوق پاوه ای است که شب گذشته برای خانواده های هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش پاوه به روی صحنه رفت .
این نمایش با اقتباس از اشعار شاعرانی به نمایش گذاشته شد که شعرهایی را در مورد چه موقع هورامان زیباست سروده اند شاعران : میرزا محمد لاو – میرزا توفیق هانه گرمله ای – مومن یزدان بخش – یاسر خالدی زاد – معتصم شافعی و  فرهاد فرجی .

نویسنده و کارگاردان نمایشنامه معتصم شافعی بود و کاری است فلکلور برگرفته از فرهنگ جامعه و زندگی روزمره مردم به صورت طنز که در فضای سنتی قهوه خانه ها به سبک قدیم به اجرا در آمد.

در این نمایش نامه زیبا هنرمندان: معتصم شافعی ، گیلان مرادی ، شهریار انصاری، راشد احمدی ، هیمن امینی ، یحیی بهرام میرزایی ، پژمان رحیمی ، شاهین زبانگهر، کامران شفیعی ، نازار محمودی ، فرهاد فرجی ، و ب صدای زیبای هنرمند آریز رستمی به اجرا در آمد.

دکتر هدایت محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی پاوه ضمن خیر مقدم در جمع خانواده های هنرمندان گفت: هر بار که تئاتر بر سر سن سالن امفی تئاتر سالن ارشاد اسلامی اجراء میشود ادب و اخلاق حکم میکند از دو چهره نامی و خوشنام و خدمتگزار نمایش این شهرستان مرحوم ناصر مبارکشاهی و معصوم صفیعی  یادی شود.هدایت محمودی

وی افزود : متاسفانه طبق گفته معاون وزیر بهداشت 50درصد دانش آموزان تهران قلیان و 30درصد آنها سیگار مصرف میکنند که بیشتر این دانش اموزان در خلال کلاس درس به قهوه خانه ها پناه می برند که موضوع امشب نمایشنامه در مورد قهوه خانه است.

محمودی در ادامه اظهار داشت: قهوه خانه ها در ساختار معماری ممالک و شهرهای اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند که مرکز بسیاری از تبادلات اقتصادی ، تجارتی ،فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی بوده است که متاسفانه امروز برخی از قهوه خانه ها با سوء استفاده و پناه بردن نوجوانان و جوانان بیکار به آنجا تبدیل گشته و زمینه ساز بسیاری از مفاسد و آسیب های اخلاقی و اجتماعی شده اند.

وی ادامه داد و گفت :اگر قهوه خانه ها و سیگار فروشی ها تبدیل به دروازه اعتیاد شده اند مکان های فرهنگی و سالن های نمایش از دروازه های موفقیت و بهروزی اند.

دکتر محمودی سپس گریزی به زندگی استاد علی نصیریان زد و گفت : مطالعه زندگی انسانهای بزرگ همچون استاد علی نصیریان نشان از آن دارد که رسیدن به موفقیت جزء در سایه همکاری و همراهی همسران موفق و همراه و دلسوز میسر نیست و بنده وظیفه خود میدانم از حمایت های همیشگی خانواده های محترم هنرمندان به ویژه همسران این عزیزان تقدیر و تشکر کنم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نعمت امنیت و آرامش به برکت خون شهداء یاد کرد که ما باید قدر دان و سپاسگزار خون پاک آن عزیزان باشیم که انشالله در روز 7 اسفند با حضور پرشکوه خود در پای صندوق های رای این را به همه دنیا و دشمنان ایران اسلامی ثابت کنیم.

در ادامه با معرفی هنرمندان و نمایشنامه ها قهوه خانه شاعران این تئاتر زیبا به اجرا درآمد شایان ذکر است در دهه آخر اسفند ماه این تئاتر در چند شب برای عموم مردم به اجرا خواهد آمد.

برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر بر روی آنها کلیک نمایید

 تئاتر (32) تئاتر (27) تئاتر (28) تئاتر (29) تئاتر (25) تئاتر (21) تئاتر (19) تئاتر (16) تئاتر (14) تئاتر (33) تئاتر (34) تئاتر (35) هدایت محمودی تئاتر (42) تئاتر (36) تئاتر (31) تئاتر (22) تئاتر (24) تئاتر (20) تئاتر (18) تئاتر (17) تئاتر (1) تئاتر (11) تئاتر (38) تئاتر (39) تئاتر (40) تئاتر (45) تئاتر (44) تئاتر (43) تئاتر (41) تئاتر (46) تئاتر (48) تئاتر (49) تئاتر (50) تئاتر (55) تئاتر (54) تئاتر (52) تئاتر (51) تئاتر (56) تئاتر (57) تئاتر (58) تئاتر (59) تئاتر (60) تئاتر (65) تئاتر (64) تئاتر (63) تئاتر (62) تئاتر (61) تئاتر (66) تئاتر (71) تئاتر (67) تئاتر (72) تئاتر (73) تئاتر (68) تئاتر (69) تئاتر (70) تئاتر (75) تئاتر (76) محمودی (7) تئاتر (77) محمودی (1) محمودی (2) محمودی (3) محمودی (4) تئاتر (23) تئاتر (12) تئاتر (26) تئاتر قهوه خانه شاعران

 

3 پاسخ برای “قهوه خانه شاعران کاری طنز و زیبا از معتصم شافعی به روی صحنه رفت

  • پاوه شار در تاریخ اسفند 3, 1394 گفت:

    با سلام خسته نباشید
    کار همه عالی بود امیدوارم در اجرای عمومی مردم حمایت کنن و حضوری گرم داشته باشند
    باتشکر

  • هنر مند انجمن نمایش در تاریخ اسفند 2, 1394 گفت:

    باسلام عرض ادب خدمت تمامی بزرگواران عرصه هنر و ادب شهرمان و تشکر ویژه خدمت اقایان محمودی.انصاری.شافعی که در این کار مارا یاری فرمودن وهمچنن از مدیرت محترم سایت بسیار فعال وپویای سلام پاوه که در انتشار و اجرایی این اثر مارا حمیات فرمودند

  • هنرمند انجمن نمایش در تاریخ اسفند 2, 1394 گفت:

    ممنون از کاک معتصم شافعی بابت کار زیباشون
    همین طور حا داره یه تشکر ویژه ایی از کاک شهریار انصاری بکنیم بابت زحمات بی نهایتشون