ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:39

کنسرت تکنوازی تنبور استاد علی اکبر مرادی برگزار شد/ گزارش تصویری

کنسرت تکنوازی تنبور استاد علی اکبر مرادی برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه:کنسرت تکنوازی تنبور استاد علی اکبر مرادی شامگاه جمعه 23 بهمن ماه با حضور باشکوه هنرمندان و علاقه مندان به هنر و موسیقی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:این کنسرت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آراس اژند مدیر […]

به گزارش سلام پاوه:کنسرت تکنوازی تنبور استاد علی اکبر مرادی شامگاه جمعه 23 بهمن ماه با حضور باشکوه هنرمندان و علاقه مندان به هنر و موسیقی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:این کنسرت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آراس اژند مدیر انجمن موسیقی شهرستان پاوه و اعضای همراه وی  و هنرنمایی  استاد علی اکبر مرادی شبی به یاد ماندنی را در عرصه موسیقی پاوه رقم زد.کنسرت استاد علی اکبر مرادی (43)

استاد علی اکبر مرادی که با تشویق علاقمندان موسیقی به روی صحنه آمد قبل از اجرا ضمن تشکر از بانیان برنامه (آراس آزند و دوستان همراه ، دکتر محمودی رئیس اداره ارشاد ، آزاد حسینی رئیس شورای شهر و حاضرین در سالن ) ضمن خوشحالی از حضور در شهر پاوه پیشنهاداتی ارائه داد و گفت : امیدواریم شاهد آن باشیم که خانه سیاوچمانه در شهر پاوه تاسیس شد و این موسیقی غنی حفظ شود و ووجود این خانه هنری می تواند در ابعاد مختلف گردشگری و هنری برای شهرستان تاثیر گذار باشد.

این کنسرت در بخش اول براساس ته رزهای “غریبی”، “سارو خانی” و “شاه خوشینی” قطعاتی مانند، غریبی، دلدار دیرین، آواز تلفیقی روح الرواح و مقامی تنبور و قطعات بی‌کلام “شوق دیدار”، “سماع تنبور”، فرار از غم”  و در بخش دوم بر اساس ته رزهای “اله ویسی”، “هجرانی” و ” سه رته رز” قطعاتی مانند، یاد یاران و آهنگ قدیمی کردی، آواز اله ویسی و هجرانی، پنج ضربی دلارام، 13 ضربی “تا سه”، پنج ضربی “ته رز”، سوز دل، قطعه آوازی و … به اجرا در آمد.

و با استفاده از اشعار شاعران مولوی کرد،وفایی،سید یعقوب ماهیدشتی و سید صالح کرمانشاهی شبی زیبا و هنری را در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به یادگار گذاشت.

از نکات زیبای این کنسرت نظم در سالن و استقبال و تشویق همراه با قیام علاقمندان به موسیقی از این استاد بود .

زندگی نامه استاد:کنسرت استاد علی اکبر مرادی (43)

استاد علی اکبر مرادی در سال 1336خورشیدی در شهر گهواره در استان کرمانشاه در خانواده ای یارسان به دنیا آمد وی نوازندگی تنبور را در 6 سالگی آغز نمود و از محضر استادن بزرگ تنبور در منطقه گوران در استان کرمانشاه سید محمود علوی،کاکی اله مراد حمیدی،  سید ولی حسینی،و….به طور مستقیم یا از طریق اثارشان بهره فراوان برد. این استاد گرانقدر فعالیت هنری خود را از سال 1350با تکنوازی تنبور در فرهنگ و هنر کرمانشاه آغاز نمود و به همراه دوستان هنرمند خود القاصیو خادمی اولین گروه تنبور را در کرمانشاه تشکیل دادندو بعدها در سال 1359 با تشکیل گروه شمس مشغول به فعالیت بودند.در سال 1372 به صورت مستقل کار موسیقی را از سر گرفت و به جمع اوری،فراگیری و ثبت  72 مقام تنبور را آغاز نمود.وی را باید از معدود نوازندگان موسیقی به شمار اورد که درک و تسلط عمیقی نیز از موسیقی دستگاهی دارد.

جوایز و افتخارات:

استاد مرادی از 50نوازنده برتر دنیا  معرفی کرده است.وی در سال 1381 از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور وابسته به وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه  مدرک درجه یک  هنری دریافت کرده است.وی همچنین در سال 1370 رتبه اول تنبورنوازی و لوح زرین و دیپلم افتخار را به دست اورده است.

فعالیت های اموزشی:برای اولین بار در زمینه اموزش تنبور شاگردان زیادی تربیت کرده است.برای اولین بار به تنظیم متد علمی برای اموزش تنبور کرده و کتاب صد درس:اموزش تنبور نوازی را نگارش کرد.این استاد گرانقدر شاگردان زیادی در داخل و خارج تربیت کرده است از جمله:حیدر کاکی،جهانبخش رستمی،آرش مرادی،کورش مرادی،و فبدین فرمانی میتوان نام برد و هم اکنون مدیر اموزشگاه موسیقی یارسان در تهران را برعهده دارد و به هنرجویان آموزش نواختن تنبور را آموزش می دهد.

خانه تنبور:

علی اکبر مرادی تمام درامد آلبوم مقامات تنبور را به همراه پاداش بازنشستگی خود از آموزش و پرورش وقف ساختن مرکزی برای اموزش تنبور به نام خانه تنبور در گهواره کرد.

لازم بذکر است گزارش تصویری کامل دیگری متعاقبا در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر می شود.

 گزارش : فرهاد صالحی ، صهیب زربان

عکس : طیفور حاتمی

تصاویری زیبا از این شب زیبای هنری

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (17)

کنسرت استاد علی اکبر مرادی (43)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (12)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (14)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (49)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (50)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (51)

کنسرت استاد علی اکبر مرادی (43)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (3)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (22)

عکس کنسرت استاد علی اکبر مرادی (39)

کنسرت استاد علی اکبر مرادی (43)

 

2 پاسخ برای “کنسرت تکنوازی تنبور استاد علی اکبر مرادی برگزار شد/ گزارش تصویری

  • فرزاد بختیارزاده در تاریخ فروردین 14, 1396 گفت:

    با سلام
    آرزوی سلامتی و موفقیت برای استاد ارجمند و عزیز داریم. و سپاس فراوان از ایشان که این ساز مقدس را به جهانیان معرفی مینماید. حق یارتان

  • هنردوست در تاریخ بهمن 24, 1394 گفت:

    چرا استقبال کم بود؟