ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:01

دیدار و بازدید هیئت رئیسه اتاق اصناف با پیشکسوتان بازار/ عکس

دیدار و بازدید هیئت رئیسه اتاق اصناف با پیشکسوتان بازار/ عکس

به گزارش سلام پاوه:یادکردن از بزرگان و پیشکسوتان همواره کار نیک و پسندیده است که در جوامع ارزشی و اعتقادی جایگاه ویژه ای دارد. و از آن به عنوان صله ارحام یاد میشود و انسان با توجه به اینکه موجودی اجتماعی است خود باید همواره به این عمل نیک اقدام کند تا حرکتی ارزنده برای آیندگان […]

به گزارش سلام پاوه:یادکردن از بزرگان و پیشکسوتان همواره کار نیک و پسندیده است که در جوامع ارزشی و اعتقادی جایگاه ویژه ای دارد. و از آن به عنوان صله ارحام یاد میشود و انسان با توجه به اینکه موجودی اجتماعی است خود باید همواره به این عمل نیک اقدام کند تا حرکتی ارزنده برای آیندگان باشد،به قول شیخ بهایی(زنده را تا زنده هست باید به فریادش رسید/ورنه برسنگ مزارش آب پاشیدن چه سود)اتاق اصناف

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در یک اقدام پسندیده و قابل تقدیر اتاق اصناف شهرستان پاوه به جهت حرمت و زنده نگه داشتن یاد و تکریم و تجدید میثاق با پیشکسوتان طبقه کسبه و بازاریان از چند خانواده قشر زحمت کش که سالها در بازار پاوه کسابت کردند و اینکه هر کدام خدماتی ارائه دادند و نام نیک از خود به یادگار گذاشتد تجلیل و قدردانی کردند.

در این دیدارها دو نفر از بازاریان پیشکسوت و خوش نام  حاج محمد مراد مرادی و حاج محمد رشید حسامی که خود سالها در این عرصه خدمت کرده اند هیئت رئیسه اتاق اصناف را همراهی کردند که شاید این حرکت ارزشمند در تاریخ بازار پاوه کم نظیر بوده باشد.

در این بازدیدها به تناسب اتحادیه های صنفی به نمایندگی از هر صنف یک نفر به عنوان نمادین انتخاب شد و از آنان تکریم و تجلیل شد.

چه دیداری بود دیداری که علی الرغم شادی های خاص خود بسیار غم انگیز بود وقتی چهره های پیر و فرسوده کهنسالان و پیشکسوتان دیارمان را می بینیم که شاید در گذر زمان و بی انصافی ما فراموش شده اند شرمسار و غمگین می شویم. امید است یاد کنیم از سرمایه های جامعه ما که همان کهن سالان و پیشکسوتان مو سپید و زیبا چهره هستند که با کوله و باری از تجریه پیام آور این موضوع اند زمان و عمر میگذرد و تنها این نام نیک است که جاودان خواهد ماند.

1-حاج عبدالواحد حسن زاده از بازاریان باسابقه و خوش نام از اتحادیه لوازم خانگی که از سال 1338 تا 1391 در رسته صنفی فرش فروشی فعالیت داشته اند.

حاج الواحد

2-آقای احمد هدایتی از باسابقه ترین بازاریان شهر که در سال1350الی 1385 از اتحادیه خبازان و قنادان در رسته صنفی لبنیات فروشی فعالیت داشتند.این مرد شریف هم اکنون در بستر بیماری به سر می برند که آرزوی شفای عاجل و سلامتی را برای ایشان خواستاریم.

اتاق اصناف (9)

3-آقای عین الدین انصاری از بازنشستگان و پیشکسوتان صنف اتحادیه بزازان و پوشاک فروشان است که در سال1357 الی 1390در این زمینه فعالیت داشت.وی هم اکنون در بستر بیماری است که عزیزان وی را از دعای خیر خود محروم نفرمایید.

انصاری

4-استاد صابر بسطامی یکی از شخصیت های برجسته بازاری است که در زمینه اجتماعی هم نامی و زبانزد خاص و عام است که در سال 1347الی 1393 در رسته جوشکاری  فعالیت داشته است.

صابر بسطامی

5-درویش عبدالمجید یزدانبخش از شخصیت های برجسته و نامی که کمتر کسی است ایشان را نشناسد و به نیت پاک و بی الایش وی پی نبرده باشد وی در سال 1358 الی1392سالها در میدان مولوی در رسته کفاشی از اتحادیه خیاطان نامی نیک و چهره ای ماندگار از خود به یادگار گذاشته است.

یزدانبخش

6-آقای نصرالله پیرصنعان از چهره های برجسته بازار و مردمی که در سال 1364 الی 1393 در رسته صنفی خوار و بارفروشی فعالیت داشته است.

پیرصنعان

7-حاج حیدر ضیایی از بازاریان منصف و خوش نام و با وقار که از سال 1360الی1393 در رسته صنفی کتاب فروشی که خدمات شایانی به جامعه کرده است و هنوز هم ادامه دارد.نکته جالب توجه در مورد ایشان در حین دیدار از منزل ایشان وی به هرکدام از افراد حاضر در جلسه یک جلد کتاب چهل حدیث اربعین قرآنی هدیه دادند که برای همگان قابل تحسین بود.

حاج حیدر ضیایی

8-استاد کمال بهرامی از مکانیک کاران با تجربه و خلاق که سالها در این رسته مشغول خدمت به همشهریان بود که از سال 1362الی 1392 در رسته خود فعالیت میکرد.وی هم اکنون در بستر بیماری به سر میبرد.

کمال بهرامی

9-آقای شریف خسروپور که از زحمتکشان نانوایی لواش در طول سالیان متمادی بود.شخصی که سالها در خدمت مردم بود و از کار و شغل خود لذت میبرد .وی از سال 1352 الی1393 در شغل شریف نانوایی فعالیت میکرد.

لازم به توضیح است که در این بازدید ها 5 بازاری پیشکسوت گرانقدر از اتحادیه های صنفی دیگر به دلیل عدم وقت کافی فرصت تجلیل از انها نشد که در چند روز اینده حتما از این عزیزان تقدیر خواهد شد.

شریف خسرو پور

تصاویر مربوط به دیدار با سروران گرامی که خالی از لطف نیست

اتاق اصناف (3)

اتاق اصناف (1)

اتاق اصناف (21)

اتاق اصناف (7)

اتاق اصناف (9)

اتاق اصناف (2)

اتاق اصناف (19)

اتاق اصناف (14)

اتاق اصناف (12)

اتاق اصناف (17)

اتاق اصناف (20)

اتاق اصناف (10)

اتاق اصناف (11)

اتاق اصناف (15)

اتاق اصناف (8)

اتاق اصناف (6)

اتاق اصناف (13)

اتاق اصناف (16)

12 پاسخ برای “دیدار و بازدید هیئت رئیسه اتاق اصناف با پیشکسوتان بازار/ عکس

  • پیمان در تاریخ بهمن 24, 1394 گفت:

    با سلام
    کار بسیار زیبا و جالبی بود

  • فرید مختاری در تاریخ بهمن 24, 1394 گفت:

    دست مریزاد وخسته نباشید خدمت کاک بهروز وسایر دوستان (کیومرث،سیوان،مدریک،رزگار)الحق والانصاف شایسته ترین کار ممکن را انجام دادین امیدوارم که نحوه ی کسابت و رعایت حق مشتری این بزرگواران الگویی برای نسل جدید باشد

  • نزهت آله محمد کریمی در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    از شما جناب مهندس شفیعی و کلیه همکارت در اتاق اصناف به خاطر یاد نمودن از بازاریان پیشکسوت شهرمان که برای اولین با ر صورت گرفته ممنون و سپاسگزارم باشد که مورد لطف خدای منان قرار گیرد

  • بازاری در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    در جواب هیمن . اقا هیمن چرا حمه حسین ،ملانظیر،صلاح ،میوه فروشی کاک صفا و …. بازار دارن چون ارزان میفروشن به شفیعی چه؟ شماهم ارزان بفروشین تا بازار داشته باشید

  • همراه در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    اميدوارم نهاد هاي حمايت كننده دولتي و خصوصي به كمك چند نفر از اين عزيزان بشتابند چون از يكطرف خانواده آنها عزت نفس دارند از طرفي ديگر به نان شب محتاجند . يكي از آنها از كل دنياي ما فقط درست كردن راه خانه اش را انتظار داشت آيا براي يك مريض جسمي درخواست زيادي بود؟

  • زندگی در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام به زحمت کشان اتاق اصناف که الحق وانصاف کار خداپسندانه ای انجام دادید دستت تک تک شما عزیزان و سروران را میبوسم اجرتان انشاالله با خدا باشه این بعد از چندین سال اول باری است که اینجور کارها را میبینیم قبلنها همش بفکر خودشان بودند اما حالا باید خدایی . خدایی باید دست آقای شفیعی و کلیه عزیزان اتاق اصناف را بوسید که بفکر بازار و بفکر پیشکسوتان و بازنشسته های بازار بوده اند خداقوت خدا قوت انشاالله از این کارها را بیشتر ببینیم آمین آمین آمین یا رب العالمین

  • ....امیره صالحی در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    باسلام وخسته نباشید خدمت شما این بزرگواران بازریان با خدا با وجدان و مومی بوده اند که هم خود نان حلال خورده اند هم بازار پاوه مشکلات وگرانفروشی های امروز رو نداشت قصدم خدای نخواسته به بازاریان اکنون نیست درکل عرض میکنم بازار دل این پیشکسوتان با بازار ایمان وزندگیشون هماهنگ بود واسه همین خبر وبرکت هم در زندگی خودشون بود هم مشتری هاشون دستمریزاد خدا به اون پدر پیر هم شفا عطا بفرمائید

  • فرزاد بیگامیری در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    خسته نباشید به فعالان اتاق اصناف
    کاری پسندیده و نیک انجام داده اید و بزرگان و زحمت کشان این دیار را به خوبی فراموش نکرده اید
    روز به روز فعالیتها و برنامه خود را به خوبی ادامه دهید و اجرا نماید

  • نکونام در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    باسلام بسیار کار پسندیده و خوبی کردند.و امیدوارم در سرمقاله های آتی از خاطرات و نیکنامیها و اعمال پسندیده این بزرگان نیز حرفی به میان آورده و گفته شود.تا شاهچراغ آینده کاسبکاران جدیدمان باشد.

  • بازاری در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    با سلام یاد و خاطره بزرگان همیشه دلنشین است و خانواده اصناف نیز از این کار نباید دور باشد چرا که از تصاویر معلوم است چه انسانهای زحمتکشی در کسب نان حلال خود را فدای خانواده کرده اند . ممنون از اقدام نیکتان
    به امید شفاعت حال این عزیزان

  • هیمن در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

    بازار تعطیل شده شما هم به فکر عیادت افتادین
    آقای شفیعی واقعا انتظارات از شما بالا بود اما شما هم در پی کارهای حاشیه ای رفتین. شرکت در مجالس و مراسم
    بازار پاوه به خاطر بی برنامگی نابود شد.

    • محمد در تاریخ بهمن 23, 1394 گفت:

      عیادت و تجلیل از چند پیشکسوت چه ربطی به نابودی بازار دارد