ج 10 فروردین 1403 ساعت 04:48

نشست تخصصی عفاف و حجاب در دبیرستان دخترانه شهید نقشبندی پاوه

نشست تخصصی عفاف و حجاب در دبیرستان دخترانه شهید نقشبندی پاوه

به گزارش سلام پاوه : نشست تخصصی عفاف وحجاب در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید فاتح نقشبندی پاوه با حضور حاج ماموستا قادری امام جمعه شهر پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست دو ساعته که روز گذشته 20 بهمن ماه 1394 در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید نقشبندی با […]

به گزارش سلام پاوه : نشست تخصصی عفاف وحجاب در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید فاتح نقشبندی پاوه با حضور حاج ماموستا قادری امام جمعه شهر پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست دو ساعته که روز گذشته 20 بهمن ماه 1394 در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شهید نقشبندی با نظم و انسجام خاصی  برگزار شد امام جمعه شهر پاوه ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه ، روابط عمومی فرمانداری پاوه و اصحاب رسانه حضور داشتند.ماموستا قادری

ماموستا ملا قادر قادری روز سه‌شنبه (20 بهمن‌ماه 94) در نشست تخصصی عفاف و حجاب که در دبیرستان نمونه دولتی پاوه با حضور رئیس آموزش‌وپرورش، مدیران و معاونین مدرسه و جمع زیادی از دانش آموزان در سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سال از بهار انقلاب، به معنای واژه‌های حجاب و عفت اشاره کردند و گفتند: کلمه حجاب در اصطلاح عربی از مصدر حَجَبَ و به معنای ستر و پوشاندن بوده و در اصطلاح قرآن نیز وسیله‌ای است برای پوشاندن سر و بدن، اما عفت به معنی پاک‌دامنی و عقیده در درون و فکر سالم و پرهیز از اشتباهات است.

امام‌جمعه پاوه عفت را عام‌تر از حجاب عنوان کردند و گفتند: هرکس محجبه است لزوماً متدین و عفیف نیست امکان دارد خانمی دارای حجاب و پوشش ظاهری اسلامی بوده اما مشکلات اخلاقی هم داشته باشد ولی کسی که پاک‌دامن و عفیف است حتماً دین‌دار و دارای حجاب است و چون پاک‌دامن و دارای عقیده پاک است هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود بدون حجاب به جامعه وارد شود.

ماموستا قادری سپس در تعریف فرهنگ گفتند: فرهنگ مجموعه‌ای از عقاید، افکار، سنن، آداب و عادات هر قوم است. فرهنگ هر قوم مختص همان قوم بوده و بر تک تک افراد آن جامعه است از فرهنگ خود حفاظت و پاسداری کنند و در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان مقاومت کنند.

ایشان در ادامه به جنگ گرم (تسلیحاتی و نظامی) و جنگ سرد (نرم) اشاره کردند و گفتند: در جنگ‌های نظامی افسران و نیروهای مهاجم دشمن درصدد تصرف خاک و سرزمین و اسیر کردن و کشتن نیروها هستند اما در جنگ نرم، هدف دشمن سلطه بر فکر، عقیده و فرهنگ و درون افراد جامعه است.ماموستا قادری

امام‌جمعه پاوه افزودند: امروزه جمهوری اسلامی با هیچ کشوری در حال جنگ گرم نیست اما اثرات جنگ نرم دشمن تا حد زیادی بر روحیه و فکر جوانان ما تأثیرگذار بوده و با ایجاد فضاهای مجازی همچون فیس بوک، تلگرام و ماهواره که ابزار انتقال فرهنگ دشمن هستند، سعی در تسخیر فکر جوانان ما و القای فرهنگ خود را دارند؛ که نتیجه آن برهم زدن بنیان خانواده و سقوط ارزش‌های انسانی است.

ایشان سهولت در دسترس بودن فضاهای مجازی بدون هیچ هزینه‌ای را توطئه دشمنان عنوان کردند و گفتند: اینکه این امکانات ارتباطی بدون صرف هیچ هزینه‌ای به منازل ما راه‌یافته‌اند زنگ خطری است که بدانیم دشمن در کمین است و این کار را نه به خاطر دلسوزی بلکه به خاطر انحراف فکر جوانان ما و بی‌هویت کردن و گسستن بنیان خانواده‌ها و حاکمیت ابتذال غربی انجام می‌دهد.

ماموستا قادری افزودند: دشمن با شکستن حریم خانواده‌ها و توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی در میان جوانان و القای فرهنگ خشونت در میان خانواده‌ها و نیز سهل نمودن ارتباطات نامشروع قلمی و رسانه‌ای جامعه اسلامی ما را هدف قرار داده و مرداک صهیونیست که صاحب 104 شبکه رسانه‌ای دنیاست هدف خود را شکستن حریم خانواده و گرفتن غیرت از مردان عنوان کرده است لذا باید هوشیار باشیم با فکر و اندیشه صحیح خود، خانواده و جامعه را از گزند آسیب چنین عواملی حفظ و حراست نماییم.

امام‌جمعه پاوه تسلیم نسل جوان در مقابل نیرنگ دشمن، دوری از مراکز دینی، بیکاری، فقر، ضعف برنامه مدارس و مساجد و صداوسیما و تجمل‌گرایی را از عوامل هجمه فرهنگی و افتادن در دام برنامه‌ریزی درازمدت غرب عنوان کردند و گفتند: فرزندان ما امروزه به دلیل دوری از تربیت درست دینی و نیز بیکاری خیلی راحت در دام دشمن گرفتار می‌شوند و به‌ محض دریافت پیشنهادی، خانه و کاشانه خود را رها می‌کنند و راهی دیار کفر و غربت می‌شوند.

ماموستا قادری افزودند: مدارس ما در امر آموزش خوب عمل کرده‌اند اما در بحث پرورش ضعف دارند و صداوسیما نیز فقط در فکر پر کردن اوقات مردم است درحالی‌که می‌تواند از هر معلم و عالم دینی و انسان متفکری نقش برجسته و تأثیرگذارتری بر جامعه داشته باشد.سعدی فتاحی

امام‌جمعه پاوه در خاتمه به راه‌های مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن اشاره کردند و گفتند: اصلاح باطن و تقویت روحیه ایمانی، دوری از فتنه‌ها و برخورد قاطع با مروجین فساد از راه‌هایی هستند که باعث غالب شدن فرهنگ خودی بر فرهنگ بیگانه می‌شوند. امید است بتوانیم در سایه فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی بر هجمه عظیم رسانه‌ای دشمن فائق آییم.

سعدی فتاحی مدیر آموزش وپرورش پاوه نیز ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و خیرمقدم از حضور امام جمعه شهر پاوه و میهمانان نشست ؛ مسئول روابط عمومی فرمانداری، مدیران رسانه های محلی سلام پاوه ،هزارماسوله ،نوریاو تقدیر وتشکر نمودند.

فتاحی در سخنانی کوتاه گزارشی از فعالیتهای معاونت ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر ،طرح یادآوران مدارس ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان را تشریح نمود.

مدیر آموزش و پرورش پاوه خطاب به دانش آموزان گفت: امیدوارم از حضور امام جمعه اندیشمند شهرمان استفاده لازم را برده و فرمایشات ایشان را سرلوحه زندگی  قرار دهند تا دچار آسیب ها و مشکلات اجتماعی نشوند.

شایان ذکر است دانش آموزان نماز ظهر را به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه شهر پاوه به جماعت خواندند و بعداز نماز جوایز نقدی که از طریق مدرسه برای دانش آموزان تهیه شده بود به دانش آموزان نمونه عفاف وحجاب و برتر درسی توسط امام جمعه ،مدیر آموزش وپرورش ،مسئول حراست ،کارشناسان ارزیابی عملکرد، آموزش دوم متوسطه ،مدیر ونماینده دبیران اهداء گردید.

IMG_5066 IMG_5074 IMG_5073 IMG_5072 IMG_5069 IMG_5075 IMG_5076 نشست تخصصی عفاف وحجاب نمونه دولتی شهید فتاح نقشبندی IMG_5080 IMG_5084 IMG_5086 IMG_5091 121213 65689+ نشست تخصصی عفاف وحجاب نمونه دولتی شهید فتاح نقشبندی نشست تخصصی عفاف وحجاب نمونه دولتی شهید فتاح نقشبندی

1

یک پاسخ برای “نشست تخصصی عفاف و حجاب در دبیرستان دخترانه شهید نقشبندی پاوه

  • ناشناس در تاریخ بهمن 25, 1394 گفت:

    چرا همه ی دانش آموزان دختر دبیرستان های پاوه را در محل سالن امام خمینی ( ره )جمع نکردید واین جشن را برای عموم دانش آموزان برگزار کنید ؟