ج 31 فروردین 1403 ساعت 22:29

انتخاب دو تعاونی برتر از شهرستان پاوه / گزارش تصویری

انتخاب دو تعاونی برتر از شهرستان پاوه / گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : طی مراسم باشکوهی، جشن بزرگ انقلاب و دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان روز چهارشنبه، چهاردهم بهمن ماه 1394 در مجموعه ورزشی کارگران شهر کرمانشاه برگزار شد و از میان 1500 تعاونی و اتحادیه ثبت نام کننده در جشنواره تعاونی ها، از دو شرکت تعاونی برتر شهرستان پاوه و سیزده […]

به گزارش سلام پاوه : طی مراسم باشکوهی، جشن بزرگ انقلاب و دهمین جشنواره تعاونی های برتر استان روز چهارشنبه، چهاردهم بهمن ماه 1394 در مجموعه ورزشی کارگران شهر کرمانشاه برگزار شد و از میان 1500 تعاونی و اتحادیه ثبت نام کننده در جشنواره تعاونی ها، از دو شرکت تعاونی برتر شهرستان پاوه و سیزده تعاونی برتر دیگر استان کرمانشاه تجلیل شد.تعاونی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این مراسم با حضور استاندار کرمانشاه آقای رازانی و جمع کثیری از مسئولین استان، کارفرمایان و کارگران و … برپا گردید. طی این مراسم از دو شرکت تعاونی شهرستان پاوه به نام های «فن تاز سیستم اورامان» به شماره تعاونی 4272 و به مدیریت آقای «جمیل قادرپور» و شرکت تعاونی «تیبا دارو» به مدیریت آقای «حسین اشرفیان» و 13 شرکت تعاونی برتر دیگر بااهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد. همچنین از 13 کارفرمای برتر نیز تجلیل شد.

افتتاح مراسم با تلاوت قرآن و سپس اجرای سرود ملی و سرودهای انقلابی شروع شد.

داود یاوری مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  در ادامه برنامه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی اظهار داشت: امسال جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دستاورد بزرگ هسته‌ای و فرجام برجام مصادف شد و شور و شعور آن را دو چندان کرد.

یاوری سپس افزود : در دهه فجر امسال با تشکیل کمیته کارگری و کارفرمایی 23 برنامه جهت اجرا تدوین شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه امسال استان کرمانشاه رتبه نخست تعاونی‌ها را از نظر تعداد ثبت نام شده‌ها کسب کرد، افزود: 13 کارآفرین و 15 تعاونی برتر انتخاب و تجلیل تعاونیشدند و امسال همچنین یک کارآفرین برتر ملی و دو تعاونی برتر ملی رتبه کسب کردند.

مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد و گفت : زمینه فعالیت برای صاحبان فکر؛ حرف و مشاغل و تمامی سرمایه گذاران در استان کرمانشاه فراهم است و دولت تدبیر و امید نیز زمینه این فعالیت ها را بخصوص در مناطق مرزی و روستایی با پرداخت تسهیلات ارازن قیمت مطلوب تر نموده است که باید از آن به بهترین شکل ممکن در جهت آباد سازی ایران عزیز استفاده نمود.

پس از سخنرانی آقای یاوری، گروه موسیقی هنرمند «حسین صفامنش» به سرپرستی آقای مرادی به اجرای برنامه پرداختند و صدای دلنشین آقای صفامنش و گروه هه لپه رکی (رقص کوردی) شور و نشاط فراوانی را در دهیمن جشنواره تعاونی های برتر بوجود آورد.

سپس آقای سپهر، ریاست موسسه کار و تامین اجتماعی کل کشور سخنران مجلس بود و با پیشنهادات جالبی در زمینه اشتغال استان کرمانشاه؛ مجلس را برپارتر و علمی تر کرد.

وی با اشاره به شرایط خوب پسابرجام استان کرمانشاه را مستعد و نیازمند کارآفرینی برشمردند و ده پیشنهاد اصلی در زمینه اشتغال و کارآفرینی استان را اینگونه برشمردند؛تعاونی

  • ایجاد پنجره واحد کسب و کار و کارآفرینی
  • ایجاد شبکه ها و نت ورک ها در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان
  • تولید بدون کارخانه
  • توجه به بخش خدمات که زمینه بسیار خوبی در استان دارد
  • تبدیل شدن به یک استان مجازی(دولت الکترونیک)
  • یک روستا یک محصول(تولید و بازاریابی مدرن که نمونه بارز آن روستای زردویی ازشهرستان پاوه است.)
  • کارآفرینی اجتماعی در محلات شهر(سازماندهی NGO ها تعاونی ها و … در محله ها)
  • توسعه خوشه های کسب و کار(دو خوشه از 9 خوشه مطالعاتی شناسایی شده اند. خوشه نان برنجی و پلی اتیلن)
  • توسعه شرکت های تعاونی و اتحادیه ها دانش بنیان
  • ایجاد اطلس مشاغل استان(شناسایی شغل های در حال صعود و افول استان که با آموزش های فنی حرفه ای و دانشگاهی و تطبیق آن با بازار کار این حلقه مفقوده توسعه بازار کار نیز کشف شود.)

پس از سخنرانی آقای سپهر و در ادامه مراسم گروه کرمانشاه بیست به اجرای هنرنمایی با موضوع اشتغال پرداختند و فضای فرح بخشی به مراسم دادند.

سپس با اهدای لوح سپاس و تندیس توسط استاندار محترم کرمانشاه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و سایر مسئولین از شرکت تعاونی های برتر استان و کارآفرینان برتر مراسم ادامه پیدا کرد.

و درپایان مراسم بار دیگر گروه های هنری و موسیقی به اجرای برنامه پرداختند.

شایان ذکر است در این مراسم رییس و کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان؛ آقایان سلیمی، خالدی و حیاتی نیز حضور داشتند. از روستای زردویی نیز هیاتی متشکل از بانوان قالیباف و هنرمند؛ قلم کاران و کلاش بافان مرد و زن و …. نیز مراسم جنبی این جشنواره را با هنرنمایی و نمایش فعالیت های این روستا بر عهده داشتند.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه این موفقیت را به مدیران تعاونی های مذکور تبریک عرض می کند امید است در ادامه راه شاهد موفقیت های بیشتر این سروران باشیم.

 تعاونی 9 تعاونی تعاونی ال تعاونی تعاونی 11 تعاونی 10 تعاونی 8 تعاونی 13 تعاونی 14 تعاونی تعاونی تعاونی 6 تعاونی 7 تعاونی 2 تعاونی