ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 13:45

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در پاوه

افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا در پاوه

به گزارش سلام پاوه : معاون انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه از افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قصرشیرین همزمان با هفته هوای پاک خبر داد. فریدون یاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود شش ایستگاه سنجش آلودگی در استان کرمانشاه، گفت: ایستگاه […]

به گزارش سلام پاوه : معاون انسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه از افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قصرشیرین همزمان با هفته هوای پاک خبر داد.

فریدون یاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود شش ایستگاه سنجش آلودگی در استان کرمانشاه، گفت: ایستگاه سنجش آلودگیسنجش آلودگی شهرستان قصرشیرین نیز در هفته هوای پاک افتتاح خواهد شد.

وی هزینه خرید تجهیزات و راه‌اندازی این ایستگاه را حدود دو میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون انسانی اداره کل محیط‌زیست استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سایر شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: قصد داریم برای شهرستان پاوه به عنوان ورودی استان و شهرستان کنگاور نیز به عنوان خروجی استان ایستگاه سنجش آلودگی هوا نصب کنیم.

یاوری با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب دارای ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند، افزود: در شهرستان کرمانشاه یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محوطه استانداری، یک ایستگاه در محوطه زیبا پارک، یک ایستگاه در شهرداری و یک ایستگاه سیار در محوطه اداره کل حفاظت از محیط زیست استان نصب شده است.

وی درباره اهمیت وجود ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا خصوصا برای استان مرزی همچون کرمانشاه که در معرض گرد و غبار قرار دارد، تاکید کرد: سنجش میزان آلودگی هوا باعث می‌شود راحت‌تر برای مقابله با آلودگی ها برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود تا تبعات ناشی از آن کاهش یابد.