ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:13

درخواست و طوماری برای استاندار کرمانشاه…

درخواست و طوماری برای استاندار کرمانشاه…

به گزارش سلام پاوه : جمعی از شهروندان پاوه و بخصوص ساکنین محله زمین شهری و ناحیه اداری و کارگاهی و اقتصادی این منطقه و همچنین ساکنین زمین های اطراف تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 به دلایل مذکور در این طومار که تعداد قابل توجهی از شهروندان آن را امضا کرده اند از استاندار محترم […]

به گزارش سلام پاوه : جمعی از شهروندان پاوه و بخصوص ساکنین محله زمین شهری و ناحیه اداری و کارگاهی و اقتصادی این منطقه و همچنین ساکنین زمین های اطراف تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 به دلایل مذکور در این طومار که تعداد قابل توجهی از شهروندان آن را امضا کرده اند از استاندار محترم کرمانشاه جناب آقای رازانی در خواست کرده اند که نسبت به این کار کارشناسی مجدد صورت گرفته و و این تصفیه خانه  به نقطه دورتر انتقال یابد.استاندار کرمانشاه

این شهروندان از پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه نیز درخواست کرده اند که متن این طومار را رسانه ای نماید تا شاید به درخواست آنها رسیدگی شود.

در این طومار آماده است :

  • شهرستان پاوه از شهرهایی است که بیشترین مشکل مسکن و زمین را دارد، لذا با توجه به مسطح بودن زمین این ناحیه نسبت به سایر مناطق شهری و نیز نزدیک بودن به امکانات توسعه ای (جاده ،آب، برق) لذا دارای کمترین هزینه ساخت به صرفه و صلاح دولت و مردم می باشد.
  • موقعیت جغرافیایی این تصفیه خانه ، محل وزش باد به طرف شهر بوده که بدلیل ایجاد بوی متعفن ،پخش آلاینده ها و آلودگی ها فاضلاب ،تکثیر حشرات  سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار داده و هزینه های درمانی و بهداشتی گزاف را به شهروندان تحمیل می کند.
  • مطالعه و تصویب پروژه فوق به بیش از 10 سال قبل برمی گردد که در آن زمان توسعه شهر به محل مذکورنزدیک نگردیده بود و بسیاری از مراکز اداری و صنعتی ،خدماتی و مسکونی ایجاد نشده بودند در حالیکه بیشترین تجمع اداری(شهرداری ،ارشاد اسلامی ، برق ، راه وشهرسازی ، ورزش و جوانان و…) و صنعتی تجاری (ناحیه کارگاهی و تجاری ) و مسکونی (نواحی زمین شهری و مسکن مهر) و خدماتی (تالار شهر استخر و مجموعه ورزشی و…) و آموزشی در این منطقه متراکم گردیده اند.
  • مسیر توسعه بازرگانی بین المللی می باشد.
  • نظریه کارشناسان محیط زیست و نیز کارشناسان مرتبط مخالف احداث تصفیه خانه فاضلاب در این نقطه می باشد.
  • اندک دور نگری و محاسبه نشان می دهد که این تصفیه خانه گنجایش کافی برای جمعیت آینده را دارا نمی باشد.

روستا های بزرگ اطراف شهر (نوریاب ،خانقاه و گلال و…) نیز نیاز به تصفیه خانه فاضلاب دارند، پس چه بهتر در نقطه دورتری ایجاد گردیده که پوشش کامل تری داشته و دارای صرفه و صلاح باشد.

طوماری برای استاندار

یک پاسخ برای “درخواست و طوماری برای استاندار کرمانشاه…

  • بهداشت محیط. در تاریخ بهمن 17, 1394 گفت:

    برای یک تصفیه خانه فاضلاب باید حداقل 500 متر از آخرین خانه مسکونی فاصله داشته باشد.
    با توجه به ثقلی بودن جریان فاضلاب بهتر است به نقاط دور دست تر با پیشبینی توسعه احتمالی شهر به سمت غرب و جنوب غربی صورت گیرد. که بتواند فاضلاب نوریلب را نیز تحت پوشش قرار دهد.
    امید است این طومار یک خواست محیط زیستی باشد تا یک درخواست شخصی و به منظور حفظ ارزش زمین افراد.
    ضمنا تصفیه خانه فاضلاب فعلی نیز موجب رشد و تکثیر پشه های خانواده Culicidae شده و احتمال بازپیدایش آنوفل و مالاریا نیز وجود دارد. فعلا برای ساکنین منطقه با گزش خود اذیت و آزار فراهم نموده اند.
    ضمنا مهمترین بادهایی كه در شهرستان پاوه جریان دارند عبارتند از باد شمال كه دارای مبدا مدیترانه ای بوده و از جنوب به شمال می وزد. باد زلان نیز همزمان با بادهای غربی در منطقه می وزد این باد در فصل تابستان نیز همراه با بادهای سرد و خشك شرقی فلات مركزی شدت بیشتری دارد. باد زریان كه در زبان محلی به سیاه باد نیر معروف می باشد از طرف شمال شرق می وزد و موجب سردی آب و هوا در زمستان و گرمی آن در تابستان می شود.