پ 30 فروردین 1403 ساعت 06:21

گمانه زنی ها در فضای مجازی پیرامون تاییدصلاحیتها شایعه است

گمانه زنی ها در فضای مجازی پیرامون تاییدصلاحیتها شایعه است

به گزارش سلام پاوه : دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: گمانه زنی‌ها در فضاهای مجازی در خصوص تایید صلاحیت‌های جدید شایعه و فاقد اعتبار است. امیر شاه‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هنوز هیچ نتیجه نهایی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام نشده، […]

به گزارش سلام پاوه : دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: گمانه زنی‌ها در فضاهای مجازی در خصوص تایید صلاحیت‌های جدید شایعه و فاقد اعتبار است.

امیر شاه‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هنوز هیچ نتیجه نهایی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعلام نشده، آنچه در فضاهای مجازی در خصوص تایید صلاحیت عده‌ای از کاندیداها مطرح شده را شایعه و فاقد اعتبار خواند.امیر شاه آبادی

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه اظهار کرد: آنچه در برخی از شبکه‌های مجازی و منابع غیررسمی در مورد تایید صلاحیت عده‌ای از کاندیداهای استان مطرح شده شایعه و فاقد اعتبار است و به هیچ وجه مورد تایید شورای نگهبان، وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استان نیست.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تا 16 بهمن فرصت دارد صلاحیت کاندیداها را بررسی کند، افزود: تا پیش از این زمان هرچه که از سوی منابع غیررسمی اعلام شود، شایعه است.

به گفته مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، در این بررسی مجدد ممکن است عده‌ای که صلاحیت آنها قبلا تایید شده رد شود و عده‌ای هم که رد صلاحیت شده بودند، تایید شوند.

شاه‌آبادی افزود: شورای نگهبان نتیجه بررسی‌ها را به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌کند و ستاد انتخابات استان نیز نتیجه را به فرماندارن حوزه‌های انتخابیه ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پس از این موعد، افرادی که رد صلاحیت شده‌اند سه روز و از تاریخ 17 تا 19 بهمن فرصت دارند شکایت و اعتراض خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه شورای نگهبان مجددا از 20 تا 26 بهمن برای آخرین بار شکایات و صلاحیت‌ها را بررسی خواهد کرد، اظهار کرد: نتایج قطعی تایید یا رد صلاحیت کاندیداها 27 بهمن ماه اعلام و توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در تاریخ 28 بهمن انتشار آگهی خواهد شد.

شاه‌آبادی به مهلت یک هفته‌ای کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای تبلیغات هم اشاره و تصریح کرد: این افراد از 29 بهمن تا پنجم اسفند برای تبلیغات فرصت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد افراد تایید صلاحیت شده در کل حوزه‌های انتخابیه استان را 64 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 295 نفر در کل استان ثبت نام کردند که پس از انصراف عده‌ای در نهایت 281 نفر بررسی صلاحیت شدند و از این بین صلاحیت 64 نفر یعنی معادل 23 درصد کاندیداها تایید شد.

به گفته این مسئول، بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای استان کرمانشاه 1514 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.