پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:57

چیا قهرمان مهمترین رویداد جهانی تالاب‌ها در سال ۲۰۱۶ شد

چیا قهرمان مهمترین رویداد جهانی تالاب‌ها در سال ۲۰۱۶ شد

به گزارش سلام پاوه؛ انجمن سبز چیا در همایش بین­ المللی روز جهانی تالاب­ها در اصفهان به عنوان قهرمان تالاب ایران معرفی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ در روز ۱۳ بهمن ماه مصادف با روز جهانی تالاب­ ها، بزرگترین رویداد حوزه تالاب­ها در سال ۲۰۱۶ در سطح جهان در سالن همایش هتل عباسی اصفهان […]

به گزارش سلام پاوه؛ انجمن سبز چیا در همایش بین­ المللی روز جهانی تالاب­ها در اصفهان به عنوان قهرمان تالاب ایران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ در روز ۱۳ بهمن ماه مصادف با روز جهانی تالاب­ ها، بزرگترین رویداد حوزه تالاب­ها در سال ۲۰۱۶ در سطح جهان در سالن همایش هتل چیاعباسی اصفهان برگزار شد. این همایش در بالاترین سطح، یعنی با حضور دبیرکل کنوانسیون رامسر و اعضای دبیرخانه­ ی این کنوانسیون، نماینده موقت سازمان ملل در ایران، خانم دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و مسئولین بالای سازمان حفاظت محیط­ زیست، مسئولین استان اصفهان، سفیران تعدادی از کشورهایی که در حوزه تالاب­ ها فعالیت و تجربیات ارزنده­ای داشته­ اند و همچنین فعالین عرصه­ های زیست­ محیطی به ویژه فعالان تالاب برگزار شد.

در این همایش یک روزه به پاس زحمات شبانه ­روزی اعضای انجمن سبز چیا و تلاش­های بی وقفه جهت حفظ و ترمیم تالاب زریبار به ویژه برگزاری مراسم “یک روزم برای زریبار” با حضور بیش از ده هزار نفر از شهروندان و رصد و ثبت پرندگان مهاجر و بومی تالاب زریبار و تلاش جهت حفظ امنیت این مهمانان، برگزاری منظم ٣ کارگاه در رابطه با تالاب زریبار با حضور مسئولان شهرستان، استان و کشور و همچنین تاثیرات فرهنگی این انجمن در برخورد مردم با اکوسیستم تالاب زریبار به انجمن سبز چیا تعلق گرفت. لوح تقدیر قهرمان تالاب را آقای کاوه کوردستانی به نمایندگی از اعضای انجمن، شخصا از خانم دکتر “آنیا گروبیگ” دبیر کل کنوانسیون بین­ المللی رامسر دریافت نمود.

کنوانسیون رامسر قدیمی­ترین معاهده­ ی زیست­ محیطی جهان است که در تاریخ ۱۳ بهمن۱۳۴۹ (۱۹۷۱ م) در رامسر منعقد شده است و از سال ۱۹۹۷ به بعد، هر ساله همایش روز جهانی تالاب ها در سطح بین المللی در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود. تا به امروز ۱۶۹ کشور جهان عضو آن هستند و ۲۱۸۶ تالاب در جهان ثبت کنوانسیون رامسر شده است.

در این همایش تفاهم نامه­ای بین سازمان محیط­ زیست ایران و کنوانسیون بین­ المللی تالاب­ ها به امضا رسید که در آن تالاب زریبار یکی از تالاب­ هایی خواهد بود که کنوانسیون در آن برنامه­ های خاصی را اجرا خواهد کرد. اخبار تکمیلی از مفاد این تفاهم نامه نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

حایز اهمیت است که انجمن سبز چیا در سال ۹۳ نیز به عنوان اول جایزه ملی ایران دست یافت.

منبع : سایت رسمی انجمن چیای مریوان

چیا

یک پاسخ برای “چیا قهرمان مهمترین رویداد جهانی تالاب‌ها در سال ۲۰۱۶ شد

  • رستمی تبار در تاریخ بهمن 15, 1394 گفت:

    این موفقیت را که با زحمات دلسوزانه و فداکارانه این عزیزان حاصل شده است تا زریبار محفوظ و زنده بماند تبریک می گوییم.