پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:29

هزاران لبخندی که شاید اشک تان را در آورد!

هزاران لبخندی که شاید اشک تان را در آورد!

به گزارش سلام پاوه : اگر برخی سارقان سوار بر موتور در خیابان اقدام به کیف زنی می کنند، یا به زور مالی را از کسی می ستانند در عوض سارقانی شیک و مدرن هم وجود دارند که از کنار بخاری منزل شان تکان نمی خورند ولی با شیوه های الکترونیکی و مدرن می توانند […]

به گزارش سلام پاوه : اگر برخی سارقان سوار بر موتور در خیابان اقدام به کیف زنی می کنند، یا به زور مالی را از کسی می ستانند در عوض سارقانی شیک و مدرن هم وجود دارند که از کنار بخاری منزل شان تکان نمی خورند ولی با شیوه های الکترونیکی و مدرن می توانند بسیاری از جیب ها را خالی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روزانه خبرهایی در مورد کلاهبرداری از برخی شهروندان مثلا در لیزینگ خرید خودرو، یا فروش آپارتمان و … در رسانه ها منتشر می شود و همواره هشدارهایی از جانب مراجع انتظامی و قضایی هم در این زمینه ها داده می شود، اما دزدی به شیوه پیامکی هم بالاخره یک تهدید است.دزدی

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با بیان اینکه همواره از شهروندان خواسته است تا مراقب کلاهبرداران باشند ولی ظاهرا ترفندهای کلاهبرداران آنقدر متنوع است که این هشدارها همواره باید تکرار شود.

در آخرین شیوه بکار رفته از سوی سارقان، آنگونه که سرهنگ علی شفیعی می گوید، این افراد با ارسال پیامک هایی برای برخی شهروندان ضمن اعلام برنده شدن آنان در جوایزی مانند سفرهای زیارتی، از یک برنامه پرتبلیغات این روزها در تلویزیون و سایر رسانه ها به نام «طرح هزاران لبخند» هم مایه می گذارند.

این مقام انتظامی از روش جدید کلاهبرداری پیامکی به اسم طرح هزاران لبخند پرده برداشت.

به گفته سرهنگ شفیعی، به تازگی کلاهبردارن با تغییر رویکرد و متن پیام های خود با سوء استفاده از احساسات دینی و معنوی همشهریان، اعلام می کنند که فرد برنده کمک هزینه زیارتی به مبلغ 20 میلیون ریال شده و از قربانیان تقاضای کد ملی برای استعلام می کنند.

وی اظهار داشت: پس از ارسال کد ملی توسط قربانی، مجرم با وی تماس گرفته و ضمن بیان تبریک می گوید مالک خط برنده قرعه کشی طرح هزاران لبخند همراه اول شده است و برای دریافت جایزه باید 2 حساب بانکی با موجودی بالا معرفی تا بتوانند وجه جایزه را واریز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مراحل بعدی، مجرمان افراد قربانی را مجاب می کنند به دستگاه عابر بانک مراجعه و یا رمز دوم خود را در اختیارشان بگذارند و بدین ترتیب موجودی حساب مشتریان را خالی می کنند.

** برخی توصیه های پلیس فتا برای هزاران لبخند دروغین؛

– در صورت برنده شدن جایزه، اطلاعات شما در سایت آن مرکز (همراه اول) درج می شود.

– شماره تلفن ارسال کننده پیام، شماره خاص با نام خود اپراتور می باشد و هیچ وقت شرکت های مخابراتی با تلفن های اعتباری نام برندگان خود را اعلام نمی کنند.

– در صورتی که شما برنده جایزه ای شوید نیازی نیست به دستگاه عابربانک مراجعه کنید و یا چندحساب به همراه رمز دوم و دیگر اطلاعات آن معرفی کنید.

– باید بدانید در صورت برنده شدن جایزه نیازی به پرداخت هیچ وجهی از سوی شما نمی باشد.

نکته آخر اینکه، سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir می تواند مرجع خوبی برای آموزش لازم به مردم باشد و اینکه شهروندان در زمان مواجهه با چنین پیامک های شائبه دار هم می توانند مراتب را همین وبسایت در بخش فوریت های سایبری (بخش گزارش های مردمی) اطلاع دهند.

یک پاسخ برای “هزاران لبخندی که شاید اشک تان را در آورد!

  • CLONER در تاریخ بهمن 12, 1394 گفت:

    سلام
    خلایق انچە لایق….
    افرادی کە بە راحتی فریب میخورن لایق اند کە این بلایا سرشون بیاد….
    cloner