ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:40

ماموستا قادری: آمار طلاق شهرستان پاوه هشدار دهنده است / عکس

ماموستا قادری: آمار طلاق شهرستان پاوه هشدار دهنده است / عکس

به گزارش سلام پاوه:کلاسهای درس تفسیر قرآن و اخلاق حاج ماموستا قادری در مسجد قبای پاوه شب گذشته با حضور گرم  و صمیمی اقشار مختلف مردم برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در ادامه کلاسهای هفتگی ماموستا ملاقادر قادری در مسجد قباء پاوه درس سیصد و شانزدهم تفسیر قرآن کریم (درس نهم تفسیر سوره مبارکه انبیاء) […]

به گزارش سلام پاوه:کلاسهای درس تفسیر قرآن و اخلاق حاج ماموستا قادری در مسجد قبای پاوه شب گذشته با حضور گرم  و صمیمی اقشار مختلف مردم برگزار گردید.کلاس هفتگی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در ادامه کلاسهای هفتگی ماموستا ملاقادر قادری در مسجد قباء پاوه درس سیصد و شانزدهم تفسیر قرآن کریم (درس نهم تفسیر سوره مبارکه انبیاء) با تفسیر و بررسی  آیات 101 تا اخر سوره انبیاء برگزار شد

در این کلاس ماموستا قادری به مهمترین نکات درس این هفته که جایگاه بندگان صادق خدا،اشاره به روز قیامت ،حکومت زمین از ان صالحان خداست و حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت برای جهانیان است تاکید کردند.

ایشان در بخش دوم از کلاس درس اخلاق به موضوع بسیار مهم رعایت حقوق بزرگسالان در جامعه  پرداختند و در این باره اظهار داشتندپیــری انسان‌ها یک پدیده ثابت در تاریخ بنی‌آدم است و در بیت هــر قوم، طایفه و نسلی به‌صورت طبیعی این پدیده ظهور خواهـد کرد و با افراد سالخورده در هر جامعــه و قوم و دولتی به شیــوه خاصی برخورد و معامله می‌شود و در آئین اســلام برای این افــراد برنامه خاصی پیش بینی شده است.

حاج ماموستا قادری در ادامه افزودند از زبان پیـــامبر بزرگوار می‌خوانیم: «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ» (من به جهت پیاده کردن اخلاق و آداب پسند مبعوث شده‌ام) و یکی از شاخه‌های این مکارم، رحم به صغیر و احترام به کبیر است.

ایشان در ادامه احترام به بزرگترها را لازم و ضروری دانسته و با تاکید به رعایت احترام ما بین زوجین در سنین کهنسالی نکاتی مفید و اخلاقی را یادآوری نمودند.

حاج ماموستا قادری در حاشیه کلاس تفسیر به آمار هشدار دهنده طلاق در شهرستان پاوه به تفکیک (پاوه ، باینگان نوسود)اشاره کردند و اعلام کرد:مهمترین هدف دشمنان در حال حاضر تحت تاثیر قراردادن بنیان خانواده است که بدترین حالت آن طلاق است و نیاز است که خانواده ها در این زمینه آگاه باشند.

ایشان آمار تکان دهنده ای از طلاق را در چند سال اخیر و بخصوص در شش ماه نخست 1394 که توسط ادارات مربوطه در اختیار وی قرار داده شده بود بیان نمودند که بسیار نگران کننده و قابل تامل بود.

در حاشیه کلاس این هفته بنا به درخواست حاج ماموستاقادری از آقای فتح الله نجفی از نویسندگان شهرمان مقاله ای در خصوص طلاق با عنوانخه مو کومه لگا ی (طلاق)  که چندی پیش در همین پایگاه خبری تحلیلی منتشر شده بود در پایان این کلاس هفتگی ارائه شد که آمار و ارقام وضعیت ازدواج و طلاق در شهرستان پاوه را برای حاضرین تشریح نمود که این آماربسیار تامل برانگیز و تاسف بار است.

کلاس تفسیر (7)

آمار ازدواج و طلاق شهرستان پاوه و مقایسه با استان در سال ۱۳۹۱و۱۳۹۲و۱۳۹۳ و شش ماهه اول ۱۳۹۴

سال تعداد کل ازدواج تعداد کل طلاق درصد نسبت
استان ۱۳۹۱ ۲۳۷۴۳ ۴۶۰۷ ۱۹٫۴۰% ۵٫۱۵
پاوه ۱۳۹۱ ۱۰۶۶ ۲۱۳ ۱۹٫۹۸% ۵
استان ۱۳۹۲ ۲۲۶۳۳ ۵۰۱۳ ۲۲٫۱۴% ۴٫۵۱
پاوه ۱۳۹۲ ۹۳۳ ۲۳۹ ۲۵٫۶۱% ۳٫۹۰
استان ۱۳۹۳ ۲۱۷۹۱ ۵۲۹۴ ۲۴٫۲۹% ۴٫۱۱
پاوه ۱۳۹۳ ۹۵۷ ۱۹۷ ۲۰٫۵۸% ۴٫۵۸
پاوه شش ماهه اول ۱۳۹۴ ۴۵۶ ۱۲۳ ۲۶٫۹۷%  

 

 

 

۳٫۷۰

کلاس تفسیر (2)

کلاس تفسیر (8)

کلاس تفسیر (13)

کلاس تفسیر (12)

کلاس تفسیر (4)

کلاس تفسیر (11)

کلاس تفسیر (10)

کلاس تفسیر (3)

کلاس تفسیر (1)

کلاس تفسیر (9)