پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:43

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با بخشدار مرکزی آقای صباح ولدبیگی

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با بخشدار مرکزی آقای صباح ولدبیگی

به گزارش سلام پاوه : پیرو جمع اوری مناسب و بسیار سازمان یافته زباله ها در بخش مرکزی بران شدیم تا صحبت کوتاهی با آقای صباح ولدبیگی بخشدار بخش مرکزی پیرامون جمع اوری زباله در این بخش داشته باشیم با سلام و عرض خسته نباشید : سوال اول : جناب آقای ولدبیگی لطفا بفرمایید تعاونی […]

به گزارش سلام پاوه : پیرو جمع اوری مناسب و بسیار سازمان یافته زباله ها در بخش مرکزی بران شدیم تا صحبت کوتاهی با آقای صباح ولدبیگی بخشدار بخش مرکزی پیرامون جمع اوری زباله در این بخش داشته باشیم

با سلام و عرض خسته نباشید :

سوال اول : جناب آقای ولدبیگی لطفا بفرمایید تعاونی دهیاران از چه زمانی تشکیل شد وازاقدامات اولیه این تعاونی چه بوده است ؟

از آغازین روزهای سال 90وپس از استقرار در بخش مرکزی در اولین اقدام تعاونی دهیاران بخش براساس قوانین موجود تشکیل و رسما آغاز به کار نمود.این کار سبب  روان شدنصباح ولدبیگی برخی امورات گردید. جمع آوری زباله در روستاهای بخش  مرکزی كه همیشه یکی از مشکلا ت مردم و دهیاران بود يكي از اين موارد بود.

برخی روستاها در جوار روستا زباله را تخلیه می کردند که برای مردم ؛مسافرین ؛گردشگران وخلاصه برای همه مشکل ساز بود.براساس قوانین؛ ماشین آلاتی که کاملا تخریب وفرسوده شده بودند به مزایده گذاشته شدندوپس از فروش كليه ماشين آلات؛دو دستگاه نیسان جدید خریداری ویک دستگاه کمپرسی 5/4 تن از استانداری تحویل گردید که بهمراه ماشین کمپرسی روستای دوریسان وبا جدول زمان بندی طراحی شده اقدام به جمع آوری زباله روستاها می نمایند البته هرماه نيز يكي ازروستاها بطور كامل و با هماهنگي دهياران پاكسازي مي شود.به جرائت می گویم شاید درهیج نقطه روستایی با این شرایط ارائه خدمات نشود.در این میان علاوه بر نظم وانضباط حاکم بر کار 7 نفر بطور مستقیم عملا اشتغال زایی شده اند .هر روستایی حداقل در هفته 3بار زباله های آن جمع آوری می شود .

سوال دوم : درحال حاضرسرمایه این تعاونی اعم از نقدینگی وماشین آلات حدودا چقدرمی باشد؟

در حال حاضر تعداد 4دستگاه ماشین حمل زباله یک دستگاه رموک (آتش نشان) از اموال تعاونی دهیاران است که سرمایه ای بالغ بر 200 میلیون تومان خواهد بود.

سوال سوم : در مورد هزینه و درامد این تعاونی و خدمات ان لطفا بیشتر توضیح دهید

اقدامات منظم ومرتب تعاونی دهیاران در برنامه جمع آوری زباله چندین بار مورد تقدیر مسئولین ارشد استانی و شهرستان قرار گرفته است از همین محل ماهیانه مبلغ 500هزار تومان به حساب شهرداری پاوه بابت تسطیح و دفن و….زباله دانی شهر پرداخت می شود.همچنین ماهیانه مبلغ 500هزار تومان از محل در آمدها به حساب تعاونی واریز می شود که صرف برنامه هایی  خواهد شد که به تایید هیات مدیره برسد. شرکت  وحضور  فعال در برنامه های فرهنگی اجتماعی ورزشی و… از جمله این موارد و خدمات هستند.

سخن پایانی شما :

البته گزارش مفصل  فعالیت دهیاران بخش  مستلزم زمان وفرصت مناسبی است که اميد است در آينده بتوانيم به اين كار جامه عمل بپوشانيم.

در پايان لازم است از كليه شوراها وبالاخص دهياران كه عملا در اجراي كارها تلاش و فعاليت مي كنندتقدير و تشكر نمايم.

همچنين لازم است از برخي از افرادكه در سطح روستاها در قالب وبلاگ و… اقدام به انعكاس اخبار و مشكلات روستايي مينمايند نهايت تقدير وتشكر را داشته باشم.

از جناب آقاي طيفور حاتمي وفرهاد صالحي كه در تنظيم اين مصاحبه زحمت كشيدند سپاسگزارم.

            

 تهیه عکس و خبر : طیفور حاتمی ، فرهاد صالحی

یک پاسخ برای “گفتگوی کوتاه سلام پاوه با بخشدار مرکزی آقای صباح ولدبیگی

  • بهداشت محیطی در تاریخ دی 21, 1392 گفت:

    با سلام و تشکر از بانیان و عوامل چنین حرکتی که مطمئناً به ارتقاء شاخصهای بهداشتی جامعه خواهد انجامید.

    توضیحات ارائه شده در خصوص نحوه جمع آوری و دفع زباله روستاهای بخش مرکزی ناقص به نظر می رسد لطفاً بیشتر توضیح دهید.