ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:49

بارندگی استان را فرا گرفت/کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا

بارندگی استان را فرا گرفت/کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای اغلب نقاط استان در روز سه شنبه (امروز) بارش باران پیش بینی می شود. شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد جو استان شد که به تناوب تا پایان امروز باعث بارش در اغلب […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای اغلب نقاط استان در روز سه شنبه (امروز) بارش باران پیش بینی می شود.

شاهرخ پارسا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد جو استان شد که به تناوب تا پایان امروز باعث بارش در اغلب مناطق باران پاوهاستان خصوصا ناحیه شمالی می شود.

وی افزود: این سامانه از شب گذشته تاکنون باعث بارش سه میلیمتری باران در سطح استان شده که بیشترین آن از شهر پاوه با 28 میلیمتر گزارش شده است.

پارسا خاطرنشان کرد: این سامانه که وزش باد را نیز به همراه خواهد داشت صبح فردا (چهارشنبه) جو استان را ترک می کند و به دنبال آن شاهد استقرار توده هوایی سرد در تمام مناطق کرمانشاه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: استقرار این توده هوای سرد به طور میانگین باعث کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا خواهد شد به گونه ای که اهالی بیشتر مناطق استان، دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان روز 28 دی به 377 میلیمتر رسیده، افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 194 میلیمتر بوده رشد دو برابری را نشان می دهد.

پارسا در پایان گفت: مقدار بارندگی های سال زراعی جاری کرمانشاه در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز 97 درصد افزایش نشان می دهد.

شایان ذکر است بارشهای باران از شب گذشته در شهر پاوه شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

یک پاسخ برای “بارندگی استان را فرا گرفت/کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا

  • مسعود در تاریخ دی 30, 1394 گفت:

    امسال خداروشکر بارش خوبی داشتیم به ویژه پاوه که تا به اینجای سال آبی 700 میلی متر بارندگی داشته درحالی که هشت ماه به پایان سال آبی مونده و میانگین بارش پاوه در 12 ماه 730 میلی متره ولی به علت کوهستانی بودن پاوه آب های زیرزمینی و روی زمینی به سمت پایین یعنی دشت ها در مناطق دیگر کرمانشاه و عراق روانه می شوند