ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:14

فاضلابی که جاده را جوی می کند و به طبیعت سبز می ریزد

فاضلابی که جاده را جوی می کند و به طبیعت سبز می ریزد

به گزارش سلام پاوه :عدم وصل فاضلاب خانگی به فاضلاب شهری باعث به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی و بهداشتی برای شهروندان محله (جاده پایین )دست محیط زیست پاوه شده است و متاسفانه نزدیک به 9 ماه است علی الرغم پیگیری و درخواستهای مکرر شهروندان از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، شهرداری و شورا […]

به گزارش سلام پاوه :عدم وصل فاضلاب خانگی به فاضلاب شهری باعث به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی و بهداشتی برای شهروندان محله (جاده پایین )دست محیط زیست پاوه شده است و متاسفانه نزدیک به 9 ماه است علی الرغم پیگیری و درخواستهای مکرر شهروندان از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، شهرداری و شورا و اداره آبفای شهری پاوه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه رفع این مشکلات خطرناک صورت نگرفته است.

خطرات بهداشتی و زیست محیطی این فاضلاب جاری در سطح جاده و باغات این محله و نارضایتی شهروندان باعث شد خبرنگار سلام پاوه گزارش کوتاهی در این زمینه تهیه کند تا شاید تلنگوری باشد برای مسئولین مربوطه برای رفع این مشکل :

عکس فاضلاب

عکس فاضلاب

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با کمی تأمل و توجه به عکس های فوق می توان به عمق فاجعه ای که منجر به بیماری های واگیردار در این قسمت از شهر عزیزمان می شود پی برد.

چون با توجه به اینکه فاضلاب خانه های محله محیط زیست به فاضلاب اصلی شهر وصل نشده است و ساکنان آن محله خود اقدام به فاضلاب کشی تا جاده مشرف به (هانه وا)کرده اند،لذا به علت نبود فاضلاب کشی در این قسمت جاده موجب شده است که فاضلاب،تمام جاده را به لجن بکشد و خانواده هایی که گذرشان در این قسمت از جاده می باشد در معرض بیماری های واگیر دار قرارگیرند.

بر طبق صحبتی که با ساکنین محل داشته ایم متوجه شده ایم که برای چندین بار به شورای شهر ، آب و فاضلاب شهری و مرکز بهداشت شهرستان مراجعه نموده اند که قول مساعد جهت رفع مشکل را داده بودند ولی متاسفانه نزدیک به 9 ماه است که واکنشی از همکاری ادارات مربوطه مشاهده نشده است.

برخود لازم می دانیم که از مسئولین محترم مربوطه این سوال را بپرسیم که آیادر جلوی منزل مسکونی شما این اتفاق می افتاد به سرعت نسبت به موضوع فوق اقدامی صورت می گرفت یا خیر؟

شایان ذکر است که فاضلاب بیش از نصفی از خانه های واقع در آن محله به طبیعت می ریزد . که تعدادی از واحدهای این محله فاضلابشان از روی جاده وارد طبیعت می شود و تعداد دیگری از طریق چاه و بدون اتصال به فاضلاب شهری این کار را انجام داده اند.

پس برای حفظ محیط زندگی خودمان حداقل این باور را داشته باشیم که نظافت نشانه ایمان است پس بیاییم این امر را رعایت نماییم و موجب نگرانی خانواده هایی که در این قسمت از شهر زندگی می کنند نشویم.

امیدوارم مسئولیت پذیر باشیم

شهر خوب یافتنی نیست،بلکه ساختنی است. شهر خوب را شهروندان و البته مسئولیــــن خـــــوب می سازند.

گزارش : کاوان حاتمی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه

8 پاسخ برای “فاضلابی که جاده را جوی می کند و به طبیعت سبز می ریزد

  • شهروند در تاریخ بهمن 1, 1394 گفت:

    در یک قدمی فرمانداری 4 ماه است که جاده کمربندی ریزش کرده و صف طویلی از خودروها در مقابل چشمشان مسئولین درست شده حالا می خواهید فاضلاب با چند تا عکس مرمت شود.

  • پاوه ایی در تاریخ دی 29, 1394 گفت:

    واقعا متاسفم برای مسئولین مربوطه
    چون این وضع واقعا …..

  • شهروند در تاریخ دی 29, 1394 گفت:

    حیف که به چنین شورایی رای دادم

  • فرزاد در تاریخ دی 29, 1394 گفت:

    برای کاک آزاد رییس شوراکه دقیقا درآن محله ودرکناراین مشکل بزرگ بی تفاوت است متاسفم!!!

  • هانوا در تاریخ دی 29, 1394 گفت:

    شما که همسایه تان رییس شورااست نباید این مشکل عظمارا داشته باشید!!!!!

  • محله سرباور در تاریخ دی 29, 1394 گفت:

    با عرض ادب و تشکر از حس مسئولیت پذیری گروه فعال سایت سلام پاوه . ما هم در محله سرباور همچنین مشکلی روداریم کاش در فرصت مناسبی گزارشی هم از این محله تهیه می نمودید .

  • پاوه ای در تاریخ دی 28, 1394 گفت:

    جای تاسف دارد که هنوز در شهر پاوه اینچنین مشکلاتی دیده میشود و سپاس از شما تهیه کننده خبر جوان که این مشکلات رو بازگو کرده اید و امیدوارم که مسولین مربوط جوابگو باشند

  • ارین سلیمی در تاریخ دی 28, 1394 گفت:

    آقای حاتمی تشکر…….. مسولان محترم توجه داشته باشند که مردم این محله قبل از این که دچار مشکلات تنفسی شوند نیاز به رسیدگی دارند…… ممنون.