9 Comments

  1. 9

    برهان لهونی

    سلام و احترام :
    در اواخر برنامه سوم توسعه …. کشور اعضای همدل وهمراه شورای برنامه ریزی استان کردستان
    پس از بررسی های لازم، طرح ایجاد :
    راه غیر سردسیری هورامان را به منظور امکان دسترسی چهار فصل به روستاهای هورامان تخت وحاشیه ی سیروان و پیوند جاده ای مناسب بخش های مختلف هورامان شمالی وجنوبی، بانام:
    راه روستائی :کولیج(ازحوالی سردشت) ، روستای دل ،عباس آباد(هواساوا) مصوب نمودیم!!!؟؛ که:
    از منطقه ی بسیار دیدنی وغیر برفگیر دامنه کوسالان( تقریبا به موازات رودخانه) به طول حدود ده کیلو متر جاده کامیاران مریوان را به جاده هجیج هورامان تخت درحوالی عباس آباد متصل می نمود!!!!؟؛ در این طرح اهدافی دیگر از قبیل اتصال به روستای روار ، اصلاح وبهسازی راه دل به دله مرز وجولانده ودیوه زناو که: طرح
    ایجاد مجتمع 1500 تنی ماهیان سردابیش در حال مطالعه بود ….نیزموردنظر قرار گرفت!!!!!؟؛موافقتنامه، پنج ساله :اجرای این طرح برای برنامه سوم وچهارم توسعه مابین سازمان برنامه وبودجه استان کردستان ودستگاه اجرائی مربوط، مبادله !!!،بلا فاصله با خودیاری وسخاوتمندی مردم شرافتمند روستای بزرگ وتاریخی دل وهمکاری بیدریغ شورای اسلامی نمونه کشوری روستای دل(در جشنواره شهید رجایی شورای روستای دل نمونه کشوری شد وتندیس وتقدیر نامه با امضای رئیس جمهور خاتمی به آنها اهدا گردید) عملیات اجرائی آن شروع وتا تا دل درهمان سال به بهره برداری (شوسه) رسید!!!!!؟؛
    متاسفانه با وجود مصوبه شورای برنامه ریزی وموافقتنامه ی مبادله شده ی پنج ساله (بعلت عدم تخصیص وعدم پیگیری موثر ) دردل متوقف ماندودرسالهای بعد نیز،فقط:
    پل (ورگه وئ ر) بسته شد !!!؟؛
    بنده علاوه بر مسئولیت اداریم شخصا: همراهی ،جلب همیاری مردم دل وپیگیری…آنرا(به خاطر عزیزانم) بعهده گرفتم !!!؛بسیاری از مسئولین سطح بالارا برای بازدید وپی گیری….دوستانه وپی درپی به آنجا برده ام !!!؟؛
    لذا: هم بنده وهم مردم شریف روستای تاریخی دل، شاهد ماجرا بوده ایم !!!؟؛
    _ اعلام می نمائیم!؛ که: موافقتنامه وسوابق امر، در آرشیو سازمان برنامه وبودجه استان کردستان موجود است!!!؟؛
    بعلت بازنشستگی وتغیر دولت… پیگیری موثر بعدی برای اجرای طرح از طرف اینجانب دیگر: میسر نشد !!!!؟؛
    جناب صالحی: درهمان نامه ی سرگشاده راجع به سد داریان وچشمه ی بل که چندین ماه پیش از طریق همین سایت عنوان امام جمعه محترم پاوه نوشته ام در بند (8) پیشنها دات به همین مسئله نیز:اشاره شده است!!!!!؟؛
    امیدوارهستم!!!؛که:
    مسئولین دو شهرستان سریعا پیگیر این طرح اساسی وراه گشا،که:
    در اواخر دهه ی 70 مصوب وموافقتنامه شده ونا تمام مانده است بشوند
    با احترام :برهان لهونی 28/10/1394

    پاسخ دادن
  2. 8

    همشهری واقع بین باش

    جناب آقای قادر پور ضمن تشکر از احساس مسئولیت شما در ارتباط با جاده مریوان -پاوه باید بگویم
    اولا دوشهرستان متعلق به یک استان نمی باشند که مسئولین بصورت جمعی نشست داشته باشند و جوابگو مشکلات مردم باشند مشکل بین دو استان بسادگی حل نمی شود
    دوما در طول تاریخ همیشه در زمستان به این شکل بوده که زمستان جاده دالانی مسدود و هیجیجی در کار نبود و فقط از جاده سنندج عبور و مرور می شد .جز در چند سال اخیر
    سوما همه ما انتظار بستن سد داشتیم وبرایش خوشخالی می کردیم . آن جمعه را دیدی که سد تازه بسته شده بود که چقدر مردم به تماشای سد رفتند

    پاسخ دادن
  3. 7

    a

    باسلام یه خبر بسیار خوب
    بالاخره تنها کانال
    نقد و بررسی فیلم های روز هالیوود
    معرفی فیلم های روز هالیوود
    دیالوگ فیلم های روز هالیوود
    تنها در کانال فیلم گرافی
    https://telegram.me/bio-film

    پاسخ دادن
  4. 6

    نکته

    هیچ ربطی به اداره راه نداره . مملکت را عده ای ویران کردند و هیچ کس نیست به داد مردم فقیر برسد .

    پاسخ دادن
  5. 5

    زهرا .م: نودشه

    گيانه كم
    راس ماچي. آخه اگر كسي پاسخگو بود كه وضع ما اينطور نبود.

    پاسخ دادن
  6. 4

    اسماعیل ...

    برادر من کی و کدام مسول سد را ملزم کند که جاده بسازند ؟؟ !!!
    به خدا قسم سد هرجای ایران که رفته مسولین اون منطقه آسفالت 100 کیلومتر اطراف سد را بوسیله سد تازه کرده اند و شرکت های پیمانکار را مجبور و ملزم به بهینه سازی راههای استفاده شده کرده اند
    یکی از دوستان تعریف میکرد که در یکی از شهرهای کوچک شمال کشور قرار شد سد بزنند . دوستم تعریف میکرد که شرکت پیمانکار دستمزد کارگر رو روزی 20 هزار تومان با رد کردن بیمه تعیین کرد اما مردم اون شهر گفتند ما 30 هزار کمتر کار نمیکنیم و تا آخرین نفر بیکار این شهر را در سد استخدام نکنید اجازه شروع کار بهتون نمیدیم دوست بنده که یکی از مهندسان اونجا بود میگفت شرکت با توافق اونا دستمزد رو روزی 25 هزار کرد و بعد به کارگیری تمام افراد بیکار اون شهر از کارگران غیر بومی استخدام کرد !
    حال سد در منطقه ما که همه جا سد سازی برای اهالی منطقه خیر میشود کاری به زیر آب رفتن جاده و چشمه بل ندارم خود شرکت کولهام با اطلاع کامل خدمتتون عرض میکنم برای کارگر ساده ماهیانه 1 میلیون در نظر گرفته بود که متاسفانه با مراجعه افراد منطقه و اعلام اینکه حاضریم کمتر کار کنیم شرکت مزبور از سادگی مردم سو استفاده کرد و حدود ماهیانه 700 هزار تومن حقوق داد من خودم شاهد بودم پیرمرد بازنشسته یکی ار روستاها که اسم نمیبرم به دفتر شرکت کولهام مراجعه کرد و به کیایی ریس بخش امور مالی گفت منو بزارید نگهبانی ماهی 300 هزار هم بدید راضی هستم فقط میخوام سرگرم بشم و کیایی با کمال میل پذیرفت
    و در مورد مسولین هم بگم بدون بردن اسمی کسی یکی از همین آقایون به قول خودمون (ده سه لات دار ) به رییس شرکت سانا گفته بود شما همین که اومدید منطقه ما خودش خیر و برکته دیگه نیازی به اسفالت کردن جاده ها نیست پاوه باید منت هم ببره که ماشین های شما از پاوه رد بشن ‍!
    در حالی که در تمام نقاط کشور مسولین اون منطقه از شرکت های مذبور تعهد نامه میگیرن که بعد از اتمام کار جاده استفاده شده منطقه رو آسفالت کنن ولی اینجا کسی کار نکرد عده ای بعد از اینکه کار از کار گذشت شعار دادند چرا اسفالت نکردید عده ای دیگر سکوت کردند و سکوت یک مسول یعنی جنایت در حق ملت .
    به خدا قسم دولت در مورد منطقه ما مقصر نیست منطقه ما مسول دلسوز ندارد

    پاسخ دادن
  7. 3

    پیمان

    متاسفانه در جهان سوم معمولا امور بواسطه آزمایش و خطا پیش میرود و مسولان این خطه هم قبل از اینکه به مساله قطع ارتباط دو منطقه ای که شما اشاره نمودید و مشکلات تبعی این مساله را در نظر بگیرند ، فکر کنند در پی حساسیت سنجی وواکنش مردم این دو ناحیه به مورد قطع ارتباط بوده اند و اگر واکنشی و حساسیتی از جانب مردم ارایه می‌گشت قطعا مسولین زودتربه فکر رفع این نقیصه بودند .

    پاسخ دادن
  8. 2

    محمد

    مسافت صحیح است

    پاسخ دادن
  9. 1

    مقیم مریوان

    جناب آقای قادر پور عزیز با سلام به نکته بسیار جالبی اشاره کرده اید ولی افسوس وصد افسوس برای این مسئولین به خواب رفته که هیچگاه به فکر مردم محروم وبیچاره نبوده اند ونیستند چون این اولین وآخرین بی تفاوتی مسئولان نیست دلمان خوش بود که رئیس ادره راه بومی است ولی ای کاش یک نفر را از دورترین نقطه جهان می کردن مسئول اداره راه آنوقت تفاوت بومی وغیر بومی را درک می کردیم

    پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *