پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:31

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هنوز مشخص نشده است

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس هنوز مشخص نشده است

به گزارش سلام پاوه : معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: مهلت بررسی صلاحیت های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی دهم تا آخر امروز شنبه ادامه دارد. علیرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات های نظارت استان تا ساعت 24 امروز برای بررسی صلاحیت همه داوطلبان فرصت دارند و […]

به گزارش سلام پاوه : معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: مهلت بررسی صلاحیت های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی دهم تا آخر امروز شنبه ادامه دارد.علیرضا گودرزی

علیرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات های نظارت استان تا ساعت 24 امروز برای بررسی صلاحیت همه داوطلبان فرصت دارند و تایید یا رد صلاحیت ها با هماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات صورت می گیرد.

نتایج بررسی ها هم در روز 27 دی از طریق فرمانداری ها به اطلاع داوطلبان می رسد.

گودرزی اظهار کرد: نمی توان در باره گستردگی ردصلاحیت ها نظر داد اما بدون شک در این مرحله هم، تایید یا ردصلاحیت های جدید وجود دارد.

به گفته معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه ‘پس از اعلام نتایج، داوطلبان ردصلاحیت شده می توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند و این شورا هم تا روز 16 بهمن ماه برای اعلام نظر قطعی خود در باره تایید یا رد صلاحیت همه داوطلبان فرصت دارد.’

گودرزی گفت: البته در آن مرحله هم داوطلبان ردصلاحیت شده می توانند در فاصله 17 تا 19 بهمن نسبت به ردصلاحیت خود اعتراض کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با هدف ایجاد نشاط سیاسی در جامعه، همه کاندیداهای پایبند به قانون و نظام، بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند و انتخاباتی باشکوه و قانونمدار داشته باشیم.

براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه از میان 295 نفر داوطلب، 238 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده بودند که باید دید این آمار در مرحله دوم چه تغییری می کند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.