چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 06:02

انتقاد شدید ماموستا قادری از رد صلاحیتهای گسترده در پاوه

انتقاد شدید ماموستا قادری از رد صلاحیتهای گسترده در پاوه

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه، به بحث انتخابات پیش رو و فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اشاره کردند و گفتند: استان کرمانشاه بعد از تهران و اصفهان در ردیف سوم رد صلاحیت‌ها قرار گرفته و به نظر می‌رسد دلیل عمده واصلی آن، رد […]

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه، به بحث انتخابات پیش رو و فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اشاره کردند و گفتند: استان کرمانشاه بعد از تهران و اصفهان در ردیف سوم رد صلاحیت‌ها قرار گرفته و به نظر می‌رسد دلیل عمده واصلی آن، رد صلاحیت گسترده در حوزه انتخابیه اورامانات می‌باشد.ماموستا قادری

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : نماز جمعه امروز شهر پاوه  به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور انبوه مؤمنین نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه، برگزار شد.

حاج ماموستا ملاقادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته (25 دی‌ماه ۹۴) که با حضور باشکوه مردم مومن پاوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، به مسئله انقطاع نسل‌ها اشاره کردند و گفتند: دو نسل که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف پا به عرصه وجود نهاده‌اند در فرهنگ و ایدئولوژی و عقیده و در انتخاب سنن و آداب باهم اختلاف دارند و این اختلاف به‌نوعی باعث فاصله بین نسل‌ها شده و انقطاع نسل را به وجود می‌آورد.

امام‌جمعه پاوه افزودند: اگر به 50 سال عقب‌تر برگردیم، اوضاع با جامعه امروز در اکثر امور متفاوت بوده است، بحث اعتقاد و رسانه و تعریف از ایدئولوژی همانند امروز نبود و اکنون زمان و مکان نشست‌وبرخاست و برنامه ما همانند گذشته نیست و تغییر کرده است و می‌بینیم که خیلی راحت فردی سوار هواپیما می‌شود و از یک کشور به کشور دور دست دیگری می‌رود، درصورتی‌که درگذشته این امر بسیار سخت و دشوار بود و این مهم نشانگر آن است که دنیا در این عصر به تسخیر بشر درآمده است و فاصله‌ها با فنّاوری موجود مسخر بشر گردیده‌اند و این هم باعث نوعی انقطاع نسل ها شده است.

ایشان با بررسی نسل‌ها در زمان پیامبر اسلام و عصر کنونی، گفتند: زمانی که پیامبر اسلام(ص) رسالت خود را اعلام کردند جوانان بسیاری به گرد آن حضرت حلقه زدند لیکن پیران مکه مخالفت کردند و دلیلشان این بود که پیامبر از نسل آن‌ها نبود؛ اما در عصر کنونی اوضاع متفاوت است و مشکل جامعه امروزی مربوط به جوانان است و در حقیقت نسل جوان امروز، با پدران و مادران خود اختلاف زمان و مکان و تولد و عصر و سواد دارند.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خویش، به آیه 17 سوره احقاف که در خصوص انقطاع نسل است اشاره کردند و گفتند: قرآن کریم می فرماید؛ پدران نماز جمعه پاوهفرزندان را نصیحت می‌کردند و می‌گفتند: ایمان بیاورید زیرا قیامتی هست و جوانان پدران خود را مسخره و منکر قیامت می‌شدند و با این کار موجب زجر پدر و مادرانشان می‌شدند و می‌گفتند: چگونه دنیایی دیگر وجود دارد و ما دوباره زنده می‌شویم و پدران و مادران به خدای بزرگ پناه برده و از پروردگار عالم هدایت فرزندانشان را می‌خواستند و می‌گفتند: این‌ها ثمره زندگی ما هستند ای خداوندا آنان را به راه راست هدایت فرما و بعدازآن نیز به هدایت و نصیحت دوباره فرزندان خود همت می‌گماشتند ولی نسل جوان حاضر به قبول توصیه و تفکر پدران خود نبودند که از نسل های قدیمی تری بودند و این همان انقطاع نسل است که گریبان گیر جامعه امروزی ما هم شده است.

خطیب جمعه پاوه سپس از زبان خلفای راشدین حضرات عمر و علی (علیهم‌السلام) به مسئله انقطاع نسل‌ها پرداختند و عنوان کردند: حضرت عمر(رض) می‌فرماید: ای پدران و مادران، شما باید با فرزندانتان برابر زمان و مکان فکر آنان صحبت کنید. زیرا زمان ولادت و فرهنگ و عصر آن‌ها با شما متفاوت است و هیچ‌گاه به‌زور نمی‌توانید فرزندان را به زیر سلطه خود درآورید. حضرت علی(کرم الله وجه) نیز می‌فرماید: به فرزندانتان فشار نیاورید که همانند شما فکر کنند زیرا آنان زمانی غیر از زمان شما متولد شده‌اند و هم‌فکر شما نیستند، مگر با صبر و ایثار بتوانید آنان را تربیت و مطیع نمایید.

ماموستا قادری نفوذ فرهنگ بیگانه را از عوامل مهم انقطاع نسل‌ها عنوان کردند و گفتند: در کشور چین کمونیست هرساله شاهدیم که میلیون‌ها کالای دیجیتال آمریکایی ازجمله سی دی و دی‌وی‌دی را آتش می‌زنند تا فرهنگ آمریکا به آن‌ها ضربه نزند و در آمریکای سرمایه‌داری نیز عکس این کار انجام می‌شود و میلیون‌ها سی دی چینی به آتش کشیده می‌شود. پس ما مسلمانان در میان این فرهنگ‌هایی که بسیار ساده وارد منازل ما شده‌اند ضربه مهلکی خورده‌ایم و نمونه آن را می‌توان در نوع پوشش و لباس و نشست‌وبرخاست و برخورد مشاهده نمود.

ایشان گفتند: یکی از مشکلات عصر ما، نسل جوان است و دلیل آن اسباب و وسایل و امکانات امروزی است که در روحیه آن‌ها تأثیرگذار بوده است پس باید هوشیار باشیم تا آنان را از دست ندهیم زیرا حاصل و ثمره عمر وزندگی ما و آبرو و عزت ما وابسته به‌سلامت آن‌هاست.

ماموستا قادری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن‌های میلاد در ماه ربیع‌الاول در سطح شهرستان پاوه اشاره کردند و گفتند: الحمدلله امسال به ‌واسطه عشق مردم این دیار به رسول رحمت و مهربانی، در ماه ربیع 11 مراسم میلاد در سطح شهرستان پاوه برگزار شد، که لبریز بودند از ذکر و صلوات پیامبر و ارشاد دینی و دعوت به وحدت و اعتدال. لذا بنده از بانیان جشن های میلاد پاوه، هانی گرمله، نودشه، هجیج، نروی، داریان، نیسانه، دشه، دوریسان، نسمه و باینگان صمیمانه تشکر نموده و از تمامی کسانیکه با مال و فکر و حضور خود در این جشن‌ها دخیل بوده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم

امام جمعه پاوه سپس با اظهار تشکر از بانیان دیوار مهربانی پاوه، گفتند: در این کار نیک و پسند 12000 قطعه لباس توسط مردم خیرخواه شهر پاوه تحویل افراد بی‌بضاعت گردید و این کار الحق کار پسندی بود. امید است خداوند جزای خیر به همه عطا فرماید و انشاء الله 10 روز مانده به سال جدید نیز در فضایی بزرگ‌تر و با برنامه‌های منظم‌تر به استقبال این امر برویم تا مردم نوع‌دوست این شهر در شب عید همشهریان خود را صاحب البسه نمایند.

ماموستا قادری در بخش دیگری از خطبه های نماز، به بحث انتخابات پیش رو و فرایند رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، اشاره کردند و گفتند: استان کرمانشاه بعد از تهران و اصفهان در ردیف سوم رد صلاحیت‌ها قرار گرفته و به نظر می‌رسد دلیل عمده واصلی آن، رد صلاحیت گسترده در حوزه انتخابیه اورامانات می‌باشد.

وی با بیان اینکه این روزها در رسانه ها، شهر پاوه بسیار معروف شده است، افزودند: متأسفانه حوزه انتخابیه اورامانات، در کل کشور، به نسبت جمعیت در ردیف اول رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، قرار گرفته است و این موضوع جای بسی تأمل و تأسف دارد.

ایشان افزودند: بنده تا هیئت محترم نظارت بر انتخابات استان، نظر نهایی خود را اعلام نکنند هیچ نظری ندارم، ولی خوشحال هم نیستم که پاوه اینچنین بر سر زبانها افتاده و این مسئله برای بنده که شهروند این شهر هستم بسیار ناراحت‌کننده است.

خطیب جمعه پاوه در پایان به مشکلات قانونی موجود در ثبت نام برای نمایندگی مجلس نیز اشاره کردند و ضمن ابراز امیدواری برای تصحیح امور از طریق قانون؛ افزودند: ما مشکل قانون را داریم، نباید تنها  داشتن مدرک فوق‌لیسانس ملاک عمل باشد، کسانی که در این انقلاب مرگ بر شاه نکرده، برای انقلاب اشکی نریخته، در دفاع از ایران یک روز در جبهه نبوده، در هیچ راهپیمایی حضور نداشته، در نماز جمعه ها حاضر نبوده و با مردم بیگانه هستند و حتی یک روز مدیریت اجرایی در پایین ترین سطح ادارات و ارگانها را نداشته اند، اگر چنین افرادی نماینده شوند، ما را به کجا خواهند برد؟