ج 31 فروردین 1403 ساعت 04:55

آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت های نظارتی استان کرمانشاه

آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت های نظارتی استان کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از آفتاب کرمانشاه : حجت الاسلام محمد جواد مهری رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه از آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت های نظارتی استان از امروز(20 دی) به مدت هفت روز خبر داد. وی، ادامه داد: تاکنون چند مرحله از فرایند انتخابات مانند ثبت نام […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از آفتاب کرمانشاه : حجت الاسلام محمد جواد مهری رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه از آغاز بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی در هیئت های نظارتی استان از امروز(20 دی) به مدت هفت روز خبر داد.

وی، ادامه داد: تاکنون چند مرحله از فرایند انتخابات مانند ثبت نام از نامزدهای عرصه انتخابات، تشکیل هیئت های اجرای ستاد انتخابات، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط هیئت های اجرایی و فرایند اعتراض و شکایت نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نشده بود را پشت سر گذاشته ایم.مهري(1)

به گفته رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه، اعتراض نامزدهای انتخاباتی در احراز نشدن صلاحیت آنها از (۱۶ تا ۱۹ دی) همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و روز گذشته به پایان رسید و شکایت های نامزدها به صورت کتبی برای بررسی در اختیار هیئت های اجرایی قرار گرفت.

حجت الاسلام مهری، با بیان اینکه اعضای هیئت های اجرایی انتخابات در استان کرمانشاه به صورت شبانه روزی شکایت ها و اعتراضات کاندیداها را بررسی کرده اند، افزود: شورای نگهبان در حوزه های مختلفی که قانون تعریف کرده است مانند اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و در حوزه سیاسی امنیتی کاندیدها را زیر نظر دارد.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت کاندیدادها در حوزه های مختلف مذکور به نفع مردم و افرادی است که دغدغه نظام و کشورشان را دارند که مبادا افرادی با دارا بودن مشکل در این حوزه ها کرسی نمایندگی مردم را بر عهده بگیرد.

وی، با اشاره به اینکه هیئت های نظارت در شورای نگهبان چه در گذشته و چه در حال حاضر هیچ گونه رویکرد سیاسی نداشته و ندارند، افزود: برای شورای نگهبان جناح ها، گروه های موجود در جامعه و سفارشات ملاک عمل نخواد بود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه، تأکید کرد: ملاک کار شورای نگهبان قانون، شهدا، امام راحل، ارزش ها، منویات مقام معظم رهبری در چارچوب نظام است و افراد و سلایق مختلف به هیچ وجه نباید توقع بی جا از شورای نگهبان داشته باشند، زیرا شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می کند.

حجت الاسلام مهری، با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس مستندات و مدارک عمل خواهد کرد، اذعان داشت: شورای نگهبان با قدرت و شجاعت در برابر افرادی که بخواهند به حق مردم تعرض کنند، به طور قطع و یقین می ایستد.