پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:57

کشف اشیاء باستانی توسط مرزداران هنگ مرزی پاوه

کشف اشیاء باستانی توسط مرزداران هنگ مرزی پاوه

به گزارش سلام پاوه : فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از دستگیری یک قاچاقچی اشیاء باستانی و کشف 3 قطعه شیء تاریخی توسط مرزداران هنگ مرزی پاوه خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از کردپرس، سردار “لطفعلی پاکباز” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران اطلاعات هنگ مرزی […]

به گزارش سلام پاوه : فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از دستگیری یک قاچاقچی اشیاء باستانی و کشف 3 قطعه شیء تاریخی توسط مرزداران هنگ مرزی پاوه خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از کردپرس، سردار “لطفعلی پاکباز” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران اطلاعات هنگ مرزی پاوه  موفق به شناسایی یک قاچاقچی اشیاء باستانی شدند.اتیغه

وی افزود : ماموران با افزایش اقدامات اطلاعاتی خود از قصد این فرد برای فروش دو قطعه تاریخی آگاه و با تحت نظر قرار دادن محل زندگی این فرد در عملیاتی غافلگیرانه وی را در حال حمل   آثار باستانی دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد : این فرد در بازجویی به وجود یک قطعه شیء تاریخی دیگر در منزل خود اعتراف و ماموران پس از حضور در منزل وی، سومین شی ء تاریخی را نیز کشف کردند.

این مقام انتظامی در پایان گفت : در پی این عملیات یک قطعه نشان ” گاو ” فلزی و ” تنگ ” با نقش های برجسته از جنس نقره و یک قطعه کاسه ساده انگشتی دارای نقش برجسته کشف و از خروج این سرمایه ها و میراث فرهنگی به خارج از کشور جلوگیری شد.