پ 30 فروردین 1403 ساعت 20:25

ماموریت وزارت دفاع برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در سطح شهرستان پاوه

ماموریت وزارت دفاع برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در سطح شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : ماموریت وزارت دفاع برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در سطح شهرستان پاوه به گزارش سلام پاوه معاون پارلمانی وزیر دفاع در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان کرمانشاه 700 هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی آلوده به مین و مواد منفجره است که پاکسازی توسط مرکز مین […]

به گزارش سلام پاوه : ماموریت وزارت دفاع برای پاکسازی اراضی آلوده به مین در سطح شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه معاون پارلمانی وزیر دفاع در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان کرمانشاه 700 هزار هکتار از اراضی مناطق مرزی آلوده به مین و مواد منفجره مین زدایی در پاوهاست که پاکسازی توسط مرکز مین زدایی وزارت دفاع در سال های اخیر صورت گرفته است.

طلایی نیک افزود: این وزارتخانه در استان کرمانشاه مرحله اول پاکسازی مناطق مین را در 700 هزار هکتار در قالب پاکسازی عمومی انجام داده اما بازنگری و پاکسازی عمقی و نیمه عمقی این اراضی هنوز باقی مانده ضمن اینکه در حدود بیش از 80 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین کرمانشاه باید بازنگری مجدد صورت گیرد.

وی گفت: در نقاطی هم به علت وضعیت جغرافیایی شیب های تند، شیارها و رودخانه ها، برخی مواد منفجره و مین ها جابجا شده و از محدوده اول خودشان حرکت کرده اند و برخی از مین ها در لایه های عمقی زمین فرو رفته اند که در این مناطق نیاز به بازنگری وجود دارد.

معاون وزیر دفاع یادآور شد: قرار شد تیم ها و گروه های جدیدی از کسانی که در این حوزه مسوولیت دارند در مین روبی استان کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه و ثلاث باباجانی در قالب اکیپ های بازنگری مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری فرمانداران، بخشداران و پاسگاه های مرزی نقاط آلوده به مین باقی مانده نیز شناسایی می شوند بویژه نقاطی که نیاز به بازنگری بیشتری دارد.

به گفته وی، وزارت دفاع پاکسازی کامل مناطق مرزی آلوده به مین و مواد منفجره در استان کرمانشاه را با جدیت دنبال می کند ضمن اینکه پاکسازی عمومی به مفهوم اتمام کار مین زدایی اراضی آلوده به مین نیست.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمانشاه