پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:07

باد و باران استان کرمانشاه را در بر گرفت

باد و باران استان کرمانشاه را در بر گرفت

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی جدید به جو استان خبر داد و گفت: این سامانه طی روزهای جمعه و شنبه باعث بارش باران در اغلب نقاط و وزش باد نسبتا شدید برای بعضی مناطق خواهد شد. شاهرخ پارسا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی جدید به جو استان خبر داد و گفت: این سامانه طی روزهای جمعه و شنبه باعث بارش باران در اغلب نقاط و وزش باد نسبتا شدید برای بعضی مناطق خواهد شد.باران پاوه

شاهرخ پارسا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از امروز به تناوب سبب بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد شد که این وزش در نواحی غربی استان شامل قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب بیشتر به چشم می آید و شدیدتر خواهد بود.

وی یادآور شد: وزش باد شدید در نواحی مرزی ممکن است سبب غبارآلود شدن آسمان شهرهای یاد شده نیز در برخی از ساعات امروز هم بشود.

پارسا افزود: این سامانه بارشی در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و انتظار می رود در اغلب نقاط استان بارش های مناسبی را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خاطرنشان کرد: شدت بارش ها برای نیمه شمالی استان بخصوص منطقه اورامانات پیش بینی می شود که با توجه به این موضوع آبگرفتگی و حتی سیلاب های محلی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود بارش ها در ارتفاعات، گردنه های برفگیر و نواحی سردسیر استان به شکل برف مشاهده شود.

پارسا همچنین در خصوص تغییرات دمایی نیز گفت: این سامانه بارشی تغییر محسوس چندانی نظیر کاهش یا افزایش دما در سطح استان ایجاد نمی کند و نهایتا طی یکی دو روز آینده در برخی مناطق استان شاهد کاهش یک تا دو درجه ای دما خواهیم بود.

وی در پایان گفت: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 9 درجه و در سردترین ساعت نیز به 6 درجه بالای صفر می رسد.