ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:03

هتک حیثیت با استفاده از تصاویر گوشی سرقتی / مراقب تصاویر نگهداری شده در گوشی هاباشید

هتک حیثیت با استفاده از تصاویر گوشی سرقتی / مراقب تصاویر نگهداری شده در گوشی هاباشید

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که تصاویر موجود در گوشی سرقتی را پخش و ایجاد مزاحمت کرده بود خبر داد. سرهنگ “علی شفیعی” در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که گوشی همراه همسر وی که تعدادی عکس […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که تصاویر موجود در گوشی سرقتی را پخش و ایجاد مزاحمت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی شفیعی” در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که گوشی همراه همسر وی که تعدادی عکسپلیس فتا خانوادگی در آن بوده به سرقت رفته و پس از مدتی شخص ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال عکس هایی که در گوشی مسروقه ذخیره شده بود، همچنین ایجاد مزاحمت موجب بروز مشکلاتی برای وی شده، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی پلیس فتا انجام شد اظهار داشت:‌ پس از این بررسی ها  متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد و در بازجوئی های صورت گرفته به بزه انتسابی اقرار کرد.

رئیس پلس فتای استان با بیان این که پرونده جهت مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است به شهروندان توصیه کرد: گوشی تلفن همراه محل امنی برای ذخیره اسناد نیست و باید مراقب تصاویری که در آن نگهداری می کنیم باشیم زیرا اگر به سرقت برود فرد سارق و یا شخصی که تلفن سرقتی را می خرد به تمام تصاویر موجود در آن دسترسی پیدا خواهد کرد، لذا توصیه پلیس این است که تصاویر و یا اطلاعات مهم موجود در گوشی را هر چند وقت یک بار به محل مناسبی منتقل ، همچنین از نرم اقزار های امنیتی و رمزگزار استفاده کنید.

وی هم چنین در ادامه از دستگیری فردی که با سو ءاستفاده از اعتماد دایی خود اطلاعات حساب وی را به دست آورده و از حساب وی سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی شفیعی” اضافه نمود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اقدامات فنی و انجام بازپرسی های ویژه، مشخص شد متهم اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده ، لذا با بررسی های تخصصی و با هماهنگی مقام قضائی متهم که خواهر زاده شاگی بود دستگیر شد

.

رئیس پلیس فتا استان در خاتمه توصیه کرد: نحوه استفاده صحیح و نگهداری از کارت بانکی را به طور دقیق رعایت کرده و به صورت دوره ای رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند.