پ 09 فروردین 1403 ساعت 11:54

آیا تلگرام فیلتر شده است؟

آیا تلگرام فیلتر شده است؟

به گزارش سلام پاوه؛چند ساعتی است کاربران تلگرام با قطعی های موقت در این پیام رسان مواجه شده اند (94/10/12)، این مساله باعث شد تا بسیاری  گمان کنند که  تلگرام در ایران از دسترس خارج شده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند ساعتی است کاربران تلگرام با قطعی […]

3969233_191به گزارش سلام پاوه؛چند ساعتی است کاربران تلگرام با قطعی های موقت در این پیام رسان مواجه شده اند (94/10/12)، این مساله باعث شد تا بسیاری  گمان کنند که  تلگرام در ایران از دسترس خارج شده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند ساعتی است کاربران تلگرام با قطعی های موقت در این پیام رسان مواجه شده اند .به همین منظور علت اختلال در این پیام رسان را از نهاد های زیرربط در ایران پیگیر شدیم،تا این لحظه اقدامی جهت فیلتر یا قطع تلگرام از سوی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی صورت نگرفته است، همچنین فرنقی زاده، مدیر روابط عمومی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد که اختلالات این پیام رسان از سوی این وزارت خانه نیست.

گفتنی است اختلال چند ساعته تلگرام (94/10/12) در سایر کشور ها نیز مشاهده شده و این موضوع مختص ایران نیست.
در ایران تلگرام بکی از محبوب ترین پیام رسان هاست، به نحوی که سایت این شبکه ارتباطی جز 100 سایت پربازدید داخلی است، به دلیل انتشار محتوای غیر اخلاقی در تلگرام بارها موضوع فیلترینگ آن در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شده است، به نحوی که در آخرین جلسه این کارگروه تصمیم برآن شد که به این پیام رسان مهلتی کوتاه جهت رفع مشکلات داده شد. گفتنی است سابقه اختلالات جهانی در این پیام رسان نیز پیش از این وجود داشته است.