ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:43

از نو دمیدن دوباره؛ یادداشتی برای شروع به‌کار مجدد سلام پاوه

از نو دمیدن دوباره؛ یادداشتی برای شروع به‌کار مجدد سلام پاوه

به گزارش سلام پاوه : وب سایت دنگی بانه وره در یاد داشتی زیبا تحت عنوان (از نو دمیدن دوباره؛ یادداشتی از برای شروع به‌کار مجدد سلام پاوه) به موضع شروع به کار مجدد سلام پاوه پرداخته است که ضمن تشکر از مدیران و اعضای محترم این وب سایت مطلب مذکور در اینجا منتشر می […]

به گزارش سلام پاوه : وب سایت دنگی بانه وره در یاد داشتی زیبا تحت عنوان (از نو دمیدن دوباره؛ یادداشتی از برای شروع به‌کار مجدد سلام پاوه) به موضع شروع به کار مجدد سلام پاوه پرداخته است که ضمن تشکر از مدیران و اعضای محترم این وب سایت مطلب مذکور در اینجا منتشر می شود :

رسانه‌ها، عامل و سازمان‌هایی هستند که ارتباطات، ایده‌ها و اطلاعات و تصاویر دنیای ما را می‌رسانند. رسانه‌ها، تاروپود نمادین زندگی اجتماعی ما را تشکیل دنگی بانه ورهمی‌دهند و در دنیای امروزی،جایگاه رسانه، تنویر افکار عمومی و ایجاد فضاهای مناسب برای گفت‌وگو و برخورد سالم و سازنده نظرات و چندین نقش اساسی دیگر می‌باشد.
رسانه‌ها، حکم آینه را ندارند؛ بلکه نقش نورافکن را بازی می کنند. رسانه‌ها نقش بالقوه‌ی معناداری در شکل‌گیری ادراک و افکار بازی می‌کنند. رسانه‌ها، تکثیرکنندگان شخصیت متحرک و قالب ذهنی متناسب با آن می‌باشند. افکار عمومی نیز از نظام برخوردار است و رسانه‌ها در شکل‌دهی افکار عمومی نقش اساسی دارند. افکار عمومی دارای ساختار ارتباطی است که رهبران فکری نقش اساسی در شکل‌گیری آن دارند.

رسانه‌ها با توجه به شرایط و ویژگی‌های هر دوره به نوعی در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مخاطبان خود نقش داشته‌اند؛ این آگاهی‌بخشی به مرور با تنوع رسانه‌ها و ورود به عصر ارتباطات شکل تازه‌ای به خود گرفته و وارد مرحله‌ای جدید شده است.

بنابراین، تلاش برای روی آوردن به یک نظام اطلاع‌‌رسانی بهینه و مطلوب، موجب دگرگونی در عرصه تفکر و عمل در میان افراد جامعه می‌شود؛ زیرا افراد با توجه به اطلاعاتی که در دسترس دارند، تصمیم می‌گیرند و عمل می‌کنند و بر اساس این اطلاعات، افکار و ذهنیت آنها شکل می‌گیرد یا تقویت می‌شود. پس هر اندازه این اطلاعات با واقعیت‌ها و حقایق‌ هماهنگ باشد، تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد آنها، صحیح و عقلانی و در جهت رشد و پیشرفت جامعه خواهد بود. پس آنچه ضرورت می‌یابد، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌‌دهی به افراد است تا از میان انبوه اطلاعات و خبرها، آنچه را واقعیت دارد، تشخیص دهند و بتوانند اطلاعات را تحلیل و تبیین کنند و به واقعیت برسند…

با نگاهی گذرا به سایت‌های فعال موجود در سطح منطقه، می‌توان این‌ دو مفهوم «اطلاع‌رسانی» و «آگاهی‌بخشی» مخاطبان خود نقش داشتند واکاوی این مهم چندان سخت نیست، تنها با درنگ نمودن در هر محتوای ارائه شده می‌توان به مفهوم مورد انتظار رسید.

در این میان بی‌شک سایت وزین «سلام پاوه» به‌عنوان بازوی محکم برای پوشش خبری در سطح منطقه و استان، سایتی مستقل، بدون هیچگونه گرایش سیاسی و مذهبی و حزبی. چند صباحی است که با از خودگذشتگی و ایثار مثال‌زدنی مشغول خدمت در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می باشند.

متاسفانه چندی پیش خبری از تعطیلی این سایت که بدون شک هزینه‌ای بس سنگین و گامی ناامیدکننده در عرصه فرهنگی منطقه بود، پخش شد. تعطیلی ناگهانی این سایت، این خود پیامهای زیادی را در جامعه مطرح نمود و خیلی‌ها را متوجه این امر نمود که نباید به راحتی نظاره‌گر از دست دادن سرمایه‌های خویش باشند… جای بسی مباهات و افتخار است با برگزاری محفل هم‌اندیشی به‌منظور حمایت از رسانه‌های محلی و بروزرسانی مجدد سایت سلام پاوه و راهکارهایی این چالش حل شد. امیدواریم دیگر شاهد تعطیلی خبرگزاری‌هایی از این دست در استان و منطقه نباشیم.