4 Comments

  1. 4

    ژينگه

    زيبايي و جذابيت محور جاده پاوه – نودشه به دليل فضاي سبز و درختان كهنسال و سنگچين هاي بومي و خاص منطقه نمايان مي گردد و پتانسيل ويژه و جذب اكوتوريسم به خاطر همين مقوله و توپوگرافي منحصر بفرد منطقه اورامانات مي باشد كه از صاحبنظران و مسؤلين محترم خواهشمنديم نسبت به اين امورات توجه خاص مبذول داشته و همچنين در زمينه ساخت و ساز هاي غير قانوني و ناهمگون و تهديد هاي زيست محيطي در اين مسير زيبا به صورت جدي برخورد قانوني لازم صورت پذيرد تا شاهد بغرنج تر شدن موضوع نباشيم.

    پاسخ دادن
  2. 3

    ديدبان

    با سلام
    شايسته است كه هر قانوني به درستي و به صورت كامل اجرا شود. همانگونه كه مستحضر هستيد در متن قانون تصريح شده است كه هر گونه مستحدثات و … كه شامل ساختمان هاي غير قانوني نيز مي شود. بهتر است ابتدا ساختمان هاي غير قانوني حريم جاده تخريب شوند و در مرحله آخر اقدام به شاخه زني و در صورت نياز قطع درختان شود. آيا حيف نيست درخت با آن همه ارزش و زيبايي قطع شود و اين ساختمان هاي بدناما ( كه بجز ايجاد آلودگي ديداري و ميكروبي منفعتي ندارند ) به حال خود رها شوند. آيا اين مردم را تشويق نمي كند كه به ساخت و ساز غير قانوني ادامه دهند؟

    پاسخ دادن
  3. 2

    محمد

    با سلام
    یکی از لازمه های رونق گردشگری در هر جا مخصوصاً اورامانات وجود زیر ساختهای مختلف می باشد که سبب می گردد اولا بخش خصوصی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شود و در ثانی گردشگران جهت بازدید از جاذبه ها به آن مکان ها هجوم آورند. یکی از این زیربناها و بلکه شاید مهمترین آنها راههای ارتباطی است. حال که دستیابی به مناطق نمونه گردشگری نودشه و دالانی از طرق مختلف از جمله حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی مقدور نیست و تنها راه رسیدن به این مناطق و لذت بردن از جاذبه های آن فقط تنها جاده دسترسی موجود است بایستی نسبت به تعریض، ترمیم، اصلاح و تجهیز مناسب آن اقدام نمود. این اقدام مطمءناً در جهت توسعه گردشگری بوده و علاوه بر اینکه مفید است بلکه لازم هم به نظر می رسد.
    قطع شدن چند نهال یا درخت و یا خراب شدن سنگ چین باغ، مواردی است کوچک و کم اهمیت در مقابل فوایدی که این اقدام در درازمدت برای منطقه خواهد داشت.
    موفق باشید

    پاسخ دادن
  4. 1

    عطا حیدری از نودشه

    در پاره ای از موارد درختانی قطع شده اند که دارای قدمتی چند ساله بوده و زیبایی خاصی به این جاده گردشگری داده بودند درختانی که بسان دژی مستحکم برای جلوگیری از ریزش و فرسایش خاک مناسب بودند و مزاحمتی برای جاده نبودند. و یا تخریب حصار ( پرچین) با ارتفاع کمتر از یک متر در منتهی الیه جاده در مسیر معروف به روده گای و آسیاب سان هم کار درستی نبود زیرا هدف از این پرچین فقط به منظور جلوگیری از ورود احشام به داخل باغ بوده نه چیز دیگر . ای کاش مسئولین محترم از نقش اصلی خود در روز اول یعنی عدم اجازه به ساخت و سازهای ناهمگون در جوار جاده غافل نمی شدند. در پاره ای از موارد اقدامات مناسب بوده اما در پاره ای از موارد هم به حق به تعدادی از باغداران ظلم شده . ان شالله اگر قرار کاری صورت بگیرد کار کارشناسی شده باشد.

    پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.