چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 04:51

تداوم بارش‌های استان کرمانشاه تا روز شنبه / کاهش دما و بارش برف در روز جمعه

تداوم بارش‌های استان کرمانشاه تا روز شنبه / کاهش دما و بارش برف در روز جمعه

به گزارش سلام پاوه؛سامانه‌ی بارشی که از اواخر وقت دیروز جو استان کرمانشاه را تحت تأثیر قرار داده است، تا روز شنبه تداوم خواهد یافت. به گزارش سلام پاوه؛ صفری مسئول روابط عمومی سازمان هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار کردپرس، افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی استان بیانگر این است که این سامانه‌ی بارشی تا اواخر شنبه‌ی […]

به گزارش سلام پاوه؛سامانه‌ی بارشی که از اواخر وقت دیروز جو استان کرمانشاه را تحت تأثیر قرار داده است، تا روز شنبه تداوم خواهد یافت.

به گزارش سلام پاوه؛ صفری مسئول روابط عمومی سازمان هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار کردپرس، افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی استان بیانگر این است که این سامانه‌ی بارشی تا اواخر شنبه‌ی هفته‌ی آینده تداوم داشته باشد. وی اظهار داشت: این سامانه علاوه بر کاهش محسوس دمای روزانه در بعضی ساعات سبب بارش برف و باران، و وزش باد نسبتا شدید در سطح استان می‌گردد.برف4

صفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر خروجی مدل‌های هواشناسی شدت و تمرکز بارش را امروز و از اواسط جمعه تا اواسط روز شنبه به ویژه در نیمه غربی و نواحی جنوبی استان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های امروز در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و احتمالاً رعد و برق همراه خواهد بود، ادامه داد: با کاهش تدریجی دمای هوا طی روزهای جمعه و شنبه، شرایط برای بارش برف در نقاط بیشتری از استان فراهم می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان تصریح نمود: بارش برف به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر باعث کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک و اختلال در تردد وسایل نقلیه به خصوص در اورامانات، اسلام‌آباد، دالاهو، سنقر و کلیایی، کنگاور و گواور کرمانشاه خواهد شد.

وی یادآورشد: با استقرار هوای سرد از روز شنبه تا اواسط هفته آینده وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه‌ی سانتیگراد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. صفری در پایان از سازمان‌های اجرایی و مردم خواست تمام هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم را در جهت جلوگیری از بروز مشکلات به کار بندند.