ج 31 فروردین 1403 ساعت 03:53

همایش وقف در شهرستان پاوه برگزار شد

همایش وقف در شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت گرامیداشت هفته وقف روز سه شنبه همایشی تحت عنوان ‘همراه جویبار روشن و روان وقف’ در پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه پاوه در این همایش وقف را منشاء خدمت به دین و توشه آخرت واقفین دانست. ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه وقف […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت گرامیداشت هفته وقف روز سه شنبه همایشی تحت عنوان ‘همراه جویبار روشن و روان وقف’ در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه پاوه در این همایش وقف را منشاء خدمت به دین و توشه آخرت واقفین دانست.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه وقف در طول تاریخ اسلام اثرات مثبتی داشته و تا به امروز این اثرات استمرار دارد گفت: خدمت به نیازمندان، مساجد، علما، ماموستا قادریطلاب و مدارس علوم دینی و مسافران از نمونه های بارز وقف در منطقه پاوه و اورامانات است.

امام جمعه پاوه گفت: مسلمانان از صدر اسلام تا به امروز با بهره گرفتن از دستورات قرآن و توصیه های پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و تأکیدات بزرگان دین وقف را به عنوان یکی از وسیله های پیشرفت دین، اجتماع، خدمت به فقرا، مساجد، مدارس علوم دینی و احداث مراکز درمانی دانسته و مورد استفاده قرار داده اند.

ماموستا قادری افزود: ما به عنوان پیروان دین اسلام به این چنین دینی که دستورات و توصیه هایی همانند وقف دارد که منشاء و مبنای خدمات زیادی به جامعه؛ مساجد و نیازمندان است افتخار می کنیم و آن را مایه مباهات می دانیم.

امام جمعه پاوه گفت: واقفان اورامانات با ایمان جلو آمدند و با اخلاص اموال و دارائی های خود را که بالغ بر 50 میلیارد ریال بود در جهت خدمت به اسلام و مردم و رضایت خداوند وقف کردند.

وی اظهار کرد: بدون اغراق و تردید اورامانات مهد ایثار و بخشش در راه خداوند بوده و خواهد بود و بذل و بخشش واقفان این دیار در سال جاری موید این مهم است که مردم ما درعین اینکه از نظر مالی فقیر و ضعیف هستند اما از نظر فکری و اعتقادی بسیار غنی و ثروتمند می باشند.مدیرکل اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این همایش به تأثیر و کارکردهای وقف در جامعه اشاره و بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی با بیان اینکه اورامانات به لحاظ وجود موقوفات در استان رتبه دوم و به لحاظ سنددار کردن موقوفات رتبه اول استان کرمانشاه را دارد گفت: اختصاص اعتبارات به این منطقه طی دو سال اخیر در طول تاریخ اوقاف بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده جو استان کاملا معنوی و قرآنی خواهد شد گفت: کرمانشاه میزبان سی وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اورامانات هم هدف از برگزاری این همایش را قدردانی از واقفان خیراندیش و برترینهای قرآنی منطقه عنوان کرد.ملا هادی رمضانی

ماموستا ملا هادی رمضانی افزود: در این مراسم از 10 واقف خیراندیش منطقه و برترینهای مسابقات قرآنی و خادمان مساجد با هدف ترویج و گسترش فرهنگ وقف قدردانی شد تا در سالهای آتی شاهد افزایش موقوفات و واقفان خیراندیش زیادتری در منطقه باشیم.

شهرستان پاوه با جمعیتی بیش از 59 هزار نفر در شمال غربی استان کرمانشاه دارای 293 موقوفه و721 رقبه و 9 بقعه مبارکه است.

هم اکنون یک هزار و 579 موقوفه و بیش از 45 هزار رقبه در استان کرمانشاه وجود دارد.

همایش وقف