ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:29

شارا حیات بخش شمشیر شد

شارا حیات بخش شمشیر شد

به گزارش سلام پاوه : دهیار روستای شمشیر از پرآب شدن چشمه شارا در پی بارندگی های اخیر پس از ماه ها خشکسالی در روستای نمونه گردشگری شمشیر خبر داد. جمال بهرام زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که در مصاحبه های گذشته بیان کردم چشمه شارا تنها چشمه […]

به گزارش سلام پاوه : دهیار روستای شمشیر از پرآب شدن چشمه شارا در پی بارندگی های اخیر پس از ماه ها خشکسالی در روستای نمونه گردشگری شمشیر خبر داد.

جمال بهرام زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که در مصاحبه های گذشته بیان کردم چشمه شارا تنها چشمه ای است که باغات شاراروستای شمشیر را آبیاری می کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در پاییز سال جاری به دلیل بارندگی های اخیر، چشمه پرآب شده و اهالی روستا از آب این چشمه به عنوان آب شرب نیز استفاده می کنند.

به گفته وی اگر بارندگی ها ادامه یابد آب چشمه نیاز باغات و مردم روستا را تامین می کند ولی با کاهش بارندگی در فصل گرم سال باز هم بیم خشک شدن چشمه می رود.

وی به بازدید مشاور وزیر نیرو در ماه های اخیر از روستای شمشیر اشاره کرد و افزود: مصطفی قادری مشاور وزیر و همچنین مدیرکل امور آب های استان از این روستا بازدید کردند.

وی تصریح کرد: حفر چاه در بالادست روستا برای تامین آب شرب و آبیاری باغات گمانه زنی شده بود که در این بازدید وعده هایی برای بررسی این نقطه توسط کارشناسان داده شد که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

بهرام زاده یادآور شد، چشم به راه اقدام مسئولان برای بررسی و حفر چاه در این منطقه هستیم تا بار دیگر شاهد خشک شدن چشمه در فصل تابستان نشویم.
روستای شمشیر در 10 کیلومتری جنوب شرق پاوه و در مسیر جاده پاوه به کرمانشاه قرار دارد.

درآمد اکثر مردم این روستا از فعالیتهای زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‏شود.

عمده محصولات زراعی روستای شمشیر شامل گندم، جو، شبدر، گوجه ‏فرنگی، خیار و بامیه است و گردو، آلوچه، توت وهلو نیز از محصولات باغی و سردرختی آن است.

نزدیک به 760 خانوار با جمعیت دو هزار و 336 نفر در شمشیر زندگی می کنند.