پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:34

یک اقدام زیبای زیست محیطی در بانه وره / نصب دانخوری برای پرندگان در فصل سرما

یک اقدام زیبای زیست محیطی در بانه وره / نصب دانخوری برای پرندگان در فصل سرما

به گزارش سلام پاوه : در یک اقدام زیبای زیست محیطی به همت انجمن دوستدارن محیط زیست و طبیعت(سروشت) بانه وره و شهرداری این شهر 28 دانخوری دست ساز در باغات و طبیعت اطراف شهر بانه وره برای تغذیه پرندگان در فصل سرما نصب شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه از شهر بانه وره […]

به گزارش سلام پاوه : در یک اقدام زیبای زیست محیطی به همت انجمن دوستدارن محیط زیست و طبیعت(سروشت) بانه وره و شهرداری این شهر 28 دانخوری دست ساز در باغات و طبیعت اطراف شهر بانه وره برای تغذیه پرندگان در فصل سرما نصب شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه از شهر بانه وره : بیست و هشت دانخوری دست ساز به همت انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست سروشت (طبیعت) شهر نصب دانخور در بانه ورهبانه وره در باغات و طبیعت  اطراف شهر بانه وره نصب گردید.

سلام قادری مدیرعامل انجمن سروشت بانه وره در این باره اظهار داشت : بنا بر پیش بینی های صورت گرفته در مورد شرایط جوی وبرودت هوا در زمستان پیشرو و کمبود اغذیه مناسب و کافی برای پرندگان که در مواردی موجب تلف شدن آنها میشود جمعی از اهالی دوستدار سروشت (طبیعت) شهر بانه وره باهمکاری شهرداری این شهر در عملی خیرخواهانه و زیبا اقدام به ساخت ونصب  28 دانخوری در باغات اطراف شهر نمودند .

وی هدف از این حرکت را ترویج و ارتقا فرهنگ و اخلاق زیست محیطی و ایجاد سرپناه با غذای کافی برای پرندگان زیبای منطقه و حتی پرندگان مهاجر دانست.

قادری در پایان اظهار داشت : ابراز امیدواری کردکه این کارهای زیبا محیط زیستی تداوم داشته وحضور پر رنگتری از دوستدارن محیط زیست را شاهد و نظاره گر باشد.

شایان ذکر است قبل از اینكه علوم جدید به مباحث حیوانات بپردازد ، قرآن كریم قرن ها پیش بدان پرداخته است . رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به رفق و شفقت نسبت به حیوانات توصیه نموده است و اینكه انسان حق ندارد به او ظلم كند ، و این چیز عجیبی نیست چرا كه مهربانی باصفت عامش اساسش در اسلام نصب دانخور در بانه ورهاست .

حدیثی از رسول گرامی صلی الله علیه وسلم كه میفرمایند : (( إن الله رفیق یحب الرفق فی الامر كله )) صحیح بخاری ، باب الاستئذان 22 و مسلم ، كتاب البر ، 47 ( ترجمه : خداوند مهربان است و در هر كاری نرمی و مهربانی را دوست می دارد ) .

اگر ما می بینیم كه اولین جمعیت حمایت از حیوانات در سال 1824 م در انگلستان تاسیس شد ، اسلام قرن ها قبل از آن بدان پرداخته است .

مسلمانان نسبت به رفق به حیوانات ضرب المثل شده اند ، افرادی به مورچه ها نان می دهند ، افرادی مسیر عبور و مرور را بین خود و سگ مشترك می دانند و سگ ها را از مسیر بیرون نمی رانندو …. و این عجیب نیست چرا كه مبادی رفق به حیوانات را رسول الله صلی الله علیه و سلم گرفته اند حضرتی كه احسان به حیوانات را عبادت می داند .

با این وجود محبت به حیوانات و حفاظت از آنها یکی از مسائلی است که اسلام در دستور کار داشته و بر ما مسلمانان لازم است این تعالیم دینی را عملا اجرا کنیم .

با تشکر از آقای وفا فتح الهی خبرنگار افتخاری سلام پاوه در شهر بانه وره

به تصاویری از این اقدام زیبا و زیست محیطی توجه فرمایید

نصب دانخور در بانه وره

08

09

06

01

نصب دانخور در بانه وره

03

04

نصب دانخور در بانه وره

7 پاسخ برای “یک اقدام زیبای زیست محیطی در بانه وره / نصب دانخوری برای پرندگان در فصل سرما

  • سنه در تاریخ آذر 21, 1394 گفت:

    بسیار خوب و قابل تقدیر است. امید است در پایان فصل سرما هم با جمع آوری این بطریهای پلاستیکی از ایجاد آلودگی محیط زیستی جلوگیری به عمل آید.

  • موسی علیخانی در تاریخ آذر 20, 1394 گفت:

    سلام عرض خستنه نباشید حضور جوانان نیکوکار و با ایمان شهر بانه وره یکبار دیگر نشان دادین که واقعا شایسته بهترین ها هستید //////اقای صالحی دستت درد نکنه

  • موسی علیخانی در تاریخ آذر 20, 1394 گفت:

    درود بر همت بلندتان واقعا کاری عالی و خوبی انجام دادین درود بر سایت سلام پاوه بابات پوشش خبرش اجر شما هم با الله

  • پاوه در تاریخ آذر 19, 1394 گفت:

    شعار ههراه با عمل این کار شما الگویی برای محیط دوستان با ادعا خواهد بود ..ممنون از سایت سلام پاوه بابت پوشش این اقدامات

  • شار در تاریخ آذر 19, 1394 گفت:

    اقدام بسیار زیبایی انجام دادین همت بلند شما جوانان در حفاظت از محیط زیست در این روزهای سرد سال دلگرممان نمود

  • رضا مفاخری در تاریخ آذر 19, 1394 گفت:

    دستان خوش بی خوای گه وره اجرتان باتوه

  • شهروند در تاریخ آذر 19, 1394 گفت:

    واقعا خیلی خوشم اومد کمک به مخلوقات خداوند بزرگ و منان باعث رحمت والطاف خداوند بزرگ بر ما نیز میشود جوانان شهر بانه وره ممنونم دست مریزاد بر همت بلندتان امیدواریم همه جا های دیگر اینجور باشیم و شعار ندیم///تشکر از سایت سلام پاوه بخاطر مردمی بودنش و پوشش اخبار این منطقه شهیدپرور