پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:26

محمود رستمی تبار: آیا کسی هست پستانداران هورامان را یاری کند؟

محمود رستمی تبار: آیا کسی هست پستانداران هورامان را یاری کند؟

به گزارش سلام پاوه : در فصل کل مستی نیاز است تمام دوستداران محیط زیست در منطقه به کم و حمایت این گونه زیبای جانوری بپردازند. محمود رستمی تبار کارشناس و فعلا زیست محیط در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : بنا به گزارش مردم محلی عده ای شکار چی در این فصل که […]

به گزارش سلام پاوه : در فصل کل مستی نیاز است تمام دوستداران محیط زیست در منطقه به کم و حمایت این گونه زیبای جانوری بپردازند.

محمود رستمی تبار کارشناس و فعلا زیست محیط در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : بنا به گزارش مردم محلی عده ای شکار چی در این فصل که در فرهنگ بومی “کل هه رز” خوانده می شود در ارتفاعات شاهو و گاهول هجیج و منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل برای تعداد محمود رستمی تبارمعدودی پستاندران موجود (کل و بز) کمین کرده اند .

وی در این باره گفت : آیا کسی هست به پای این متنفذان خشک مغز بی مسئولیت زنجیر بیندازد؟

رستمی تبار همچنین درد دلهای خود را در مورد محیط زیست منطقه این چنین بیان کرد و گفت: کانی بل بدست انسان بی تدبیر درحال خفه شدن است. مگذارید کوهستان شاهو و بهشت اورامانات نیز در حسرت پستانداران زیبایش و لاله های سرخ فام و سر بزیرش دق کند و از غصه خشک شود. مبادا ارتفاعات بلرزند که ما و هرآنچه در آن است مدفون خواهیم شد. مبادا کاری کنیم چشمه ها در پاییز بجوشند و در بهار بی آب شویم و تابستان برای آبیاری بر رودخانه های خشک حسرت بخوریم.
مبادا……………….
چرا که اینجا اکوسیستم یکپارچه هورامان و ارتفاعات زاگرس و شاهو است و مادر و منشاء حیات بین النهرین بعنوان زایشگاه اولیه انسان است و مادر چون فرزندانش را از دست دهد هیچ چیز جلودارش نخواهد بودو این آنچیزی خواهد بود که طبیعت دانان انتقام محیط زیستی و مذهبیون عذاب الهیش خوانند…

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : ضمن تشکر از آقای رستمی تبار دانشجوی دکتری محیط زیست لازم می دانیم از عموم مردم شهرستان در نقاط مختلف درخواست نماییم برای حفظ گونه های نایاب کل و بز که نمادی از کوهستانهای زاگرس هستند با مسئولان محیط زیست و دستگاه های انتظامی همکاری شود و نگذاریم شکارچیان سود جو و خدانشناس این گونه زیبا را در فصل عاشقانه کل مستی با گلوله های مرگبار تفنگشان از پای درآرند شهروندان عزیز حیات وحش منطقه نیازمند حمایت شما عزیزان در این فصل سرد سال است امیدواریم دادستان محترم و دوستدار محیط زیست ، رئیس دادگاه گرامی و دوستدار محیط زیست ،یگان پرتلاش حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه ، نیروی های خدوم و زحمت کش انتظامی و امنیتی منطقه را برای ورود شکارچیان سود جو نا امن کرده و برای این حیوانات ناب و زیبا امن نمایند .

کل-وحشی

5 پاسخ برای “محمود رستمی تبار: آیا کسی هست پستانداران هورامان را یاری کند؟

  • یاسر در تاریخ آذر 18, 1394 گفت:

    حق با ناشناس است . الان که خیلی از شکارچی ها اسلحه را زمین گذاشته اند ، شمار اندکی مانده اند که حتی در میان مردم و نزد اداره محیط زیست انگشت نما و شناخته شده هستند و متاسفانه به شکلی بیمارگونه کماکان به نابودی طبیعت جانوری می پردازند و به دلایل گوناگون کسی را یارای مقابله با آن ها نیست .

  • آواره در تاریخ آذر 18, 1394 گفت:

    تا زماني كه اسلحه هاي داراي مجوز از هر نوع در دستان مردم است شكار امري طبيعي است شكارچي كاش به اين فهم ميرسيد كه آيا قبول دارد كسي فرزندش را بكشد انوقت به جان جانوران كوهستان مي افتاد. جناب شكارچي كه با دستان خونينت در كنار چشمه نماز هم مي خواني فرق تو با داعشي كه شكارچي آدمهاست چيست ؟! دلخوشي من فقط يك چيز است و آنهم زمينگير و فلج شدن تمام شكارچيان در سنين پيري است كه بايد تاوان جنايتشان را داده و ذليل و عليلو توسري خور تا مرگ دست و پا بزنند . اين خوي كشتار و بي رحمي و لذت از التماس و ناله جانوران به راستي خويي انساني نيست كاش ميشد به جاي يك جانور شكار شده يك فرزند شكارچي را يكسال به زندان مي انداختند تا درد دوري و در بند بودن فرزندش را احساس كند چه برسد به مرگ فرزند ش!

  • علی در تاریخ آذر 17, 1394 گفت:

    ماتو نود شه دردبیرستان مدیر ی داشتیم که میگفت در س نخوانید و بروید کارگری کنید و فقط توپ وشر میدانند و میگفت رشته انسانی مزخرف است معلمی داشتیم که سر کلاس های مانند زبان فارسی و ادبیات میگفت یکی مثلا یک درس بخاید و فقط مینشست و چرت میزد و بعد اگرنمره کمی میگرفتم میگفت … هستند ونمی فهمند و امتحان ترم اول را ترم دومم همون سوال ها بودندو …. معلمی داشتیم که در سرکلاس اقتصاد ده بار نیامد و و اقتصاد و تا آخر سال تمام نکرده ایم مدیری داشتیم که مدرسه کلاس های تقویتی برای برخی دروس میگذاشت و میگفت نودشه ها حق شرکت در این کلاس ها را ندارند و فقط شبانه روزی ها می توانند شرکت کنند ایا این عدالت است مدرسه دبیرستان دوم نودشه که 70 درصد ان اهل نودشه هستند و تنها 30 درصد شبانه روزی هستد مدرسه اسم شبانه روزی دارد که ما در3.4 نمی گذاشتند شرکت کنند من از یک نسل سوخته هستم ومعذرت میخام که این مطلب دراین جا می نویسم و از مدیر سایت یک درخواست دارم که مقاله دراین مورددارم که اگر اجازه دهند درسایت بیان کنم

    • فرهاد صالحي در تاریخ آذر 17, 1394 گفت:

      با سلام مقاله خود را به ایمیل سایت همراه یک عکس ارسال نمایید ایمیل سایت در قسمت درباره ما موجود است

  • ناشناس در تاریخ آذر 17, 1394 گفت:

    محیط زیست پاوه دروغ می گوید تمام کسانی که به شکار مرند را می شناسد هیچ اقدامی نمی کند حتی می اند چه روزی برای شکار می روند محیط زیست مربیان تا هیجان را کنترل میکنند ولی پاوه چی محیط زیست پاوه مدیری جور میخاهد