ج 31 فروردین 1403 ساعت 20:30

مسعود حسینی :با رعایت توصیه های امدادی حوادث و سوانح کاهش یافته است

مسعود حسینی :با رعایت توصیه های امدادی حوادث و سوانح کاهش یافته است

به گزارش سلام پاوه : مسعود حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه اظهار داشت : با رعایت توصیه های امدادی حوادث و سوانح کاهش یافته است. مسعود حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : در پی بارش برف در شهرستان پاوه ، عوامل امدادی جمعیت هلال […]

به گزارش سلام پاوه : مسعود حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه اظهار داشت : با رعایت توصیه های امدادی حوادث و سوانح کاهش یافته است.امداد جاده ای

مسعود حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : در پی بارش برف در شهرستان پاوه ، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه به محور های مواصلاتی این حوزه اعزام شدند .

وی افزود : در این عملیات مجموعا ۸ نفر نجاتگر ، ۴ نفر پرسنل با سه دستگاه خودرو امدادی به منطقه اعزام شده و به ۲۰ خودرو گرفتار در برف در ضمن رها سازی خدمات امدادی ارائه دادند .

حسینی ضمن تشکر از همراهی مردم فهیم منطقه که با رعایت توصیه های امدادی و رعایت نکات لازم موجب گردیدند که شاهد کاهش چشمگیر حوادث در منطقه باشیم ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه داشته باشد .

وی در پایان توصیه های مهم به هنگام بارش برف و بخبندان را برای شهروندان شهرستان پاوه  به شرح ذیل بیان نمود:

۱- از تردد های غیر ضروری خودداری نمایید.

۲- به خاطر داشته باشید در سرعت ۳۰ کیلومتر حدود ۵ متر از زمان ترمزگیری طول می‌کشد تا اتومبیل بایستد. این مسافت بر روی مسیر یخی به امداد جاده ایطرز چشمگیری افزایش یافته و باهمان سرعت قبلی یعنی ۳۰ کیلومتر این فاصله به ۴۵ متر افزوده شده و تقریبا ۹ برابر بیشتر می‌گردد که حتی با زنجیر چرخ این فاصله ۲۰ متر می‌شود. پس کاهش سرعت در مسیر برف و یخ باید با حوصله و به آرامی‌صورت پذیرد.

۳- در ترددهای درون شهری و برون شهری زنجیر چرخ همراه داشته باشید.

و قبل از حرکت در مناطق برفی اقدام به نصب زنجیر چرخ نمایید زیرا در شرایط برفی این کار به سختی انجام می‌گیرد.

۴- قبل از حرکت برف و یخ را از خودرو پاک کنید، این موضوع برای دید بیشتر و همچنین دیده شدن بهتر مؤثر است.

۵- سامانه الکترونیکی و برق خودرو ؛ اگر باطری خودرو ضعیف است آن را شارژ یا تعویض کنید، سامانه احتراق و سیم های رابط و محفظه توزیع بنزین (انژکتور) را بررسی کنید، همه چراغ ها شامل چراغ جلو، چراغ بغل ، فلاشرها، چراغ عقب، چراغ راهنما، چراغ مه شکن و چراغ ترمز را بررسی کنید.

۷- سامانه گرمایشی؛ رادیاتور و شلنگ ها را از نظر وجود سوراخ و نشتی بررسی کنید، مطمئن شوید که رادیاتور خودرو به مقدار مناسب ضد یخامداد جاده ای دارد، بخاری و گرمکن های شیشه جلو و عقب خودرو را برررسی و از کارکرد صحیح شان مطمئن شوید.

۸- برف پاکن های شیشه جلو؛ مطمئن شوید عملکرد برف پاک کن ها درست است. اگر کهنه و فرسوده شده اند، آن ها را تعویض نموده و مخزن آب آن را از محلول ضد انجماد پر کنید.

شایان ذکر است  عوامل امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه همیشه در کنار مردم منطقه خواهند بود و در صورت نیاز با شماره تلفن های ۱۱۲ و ۴۶۱۲۳۲۳۲ این جمعیت  را از وجود حوادث با خبر کنید .