ج 31 فروردین 1403 ساعت 16:07

کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد

کارگاه آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : ، کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان پاوه با حضور کارشناسان محترم دفتر امور شورا و شهرداری استانداری کرمانشاه، رأس ساعت ۹ صبح روز یکشنبه مورخ ۹۲/۱۰/۰۸ در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار گردید. فرماندار پاوه ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ارجمند و … به جایگاه قانونی شوراها […]

به گزارش سلام پاوه : ، کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان پاوه با حضور کارشناسان محترم دفتر امور شورا و شهرداری استانداری کرمانشاه، رأس ساعت ۹ صبح روز یکشنبه مورخ ۹۲/۱۰/۰۸ در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار گردید.

فرماندار پاوه ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ارجمند و … به جایگاه قانونی شوراها پرداختند و در ادامه افزود: رسالت اعضای محترم شوراهای اسلامی در مقابل مسئولیت، خدرویسیاعتبار اجتماعی و قانونی که مردم به شوراها بخشیده است بسیار سنگین است.

وی در ادامه تصریح نمود: همه ی ما در امورمان، مسئولیت و رسالت مان و نیز اختیاراتی که به ما واگذار شده است چنانچه به دانش و به فن کار آشنا نباشیم هم برای خودمان و هم برای مردم وشهرستان مان مشکل ساز خواهیم شد.
حسین خدرویسی گفت: به لحاظ قوانین پویا و مترقی جمهوری اسلامی اعتبار و اختیارات قابل توجه ای که به این دوستان ما در شوراها واگذار شده است اگر نتوانیم بطور صحیح از آن استفاده کنیم ، نه تنها اموری را پیش نخواهیم برد بلکه برای خود ، دوستان ، همکاران مان ودیگران زحمت درست می کنیم
خدرویسی افزود: بعضی از اعضاهای شوراها به دلیل عدم آشنایی و تسلط بر فن این بازی مشکلاتی برای ما و برای خودشان را به وجود آورده اند که منجر به اختلال در پیشبرد امور شده است.

فرماندار پاوه تصریح نمود: بعضی از دوستان ما ( شورای شهرهای مان ) با ابتدایی ترین وظایف، چگونگی تشکیل یک جلسه ی قانونمند، تهیه یک صورتجلسه ی قانونمند، ارسال اش، انعکاسش، گذراندن مصوبات قانونی نا آشنا هستند و می بینیم واقعاً ناتوان هستند. صورتجلساتی که ما می بینیم وشاهد هستیم، صورتجلساتی اند که خالی از اشکال نیست.

حاج حسین خدرویسی خاطر نشان ساخت: دوستان شوراهای ما بعضاً به سیر مراحل قانونی انتخاب شهردار آشنا نیستند، به سیر ومراحل برکناری شهردار آشنا نیستند و انجام مکاتبات اداری به چه مراجعی وچه مقاماتی می توانندمکاتبه داشته باشند، در چه اموری باید مداخله نمایند متأسفانه بعضاً آشنا نیستند، من می بینم بعضی از دوستان شوراها نامه ی مستقیمی به ریاست جمهور و وزرا و دخالت در اموری که اصلاً از وظایف آنان نیست ، هستیم.

فرماندار پاوه در ادامه افزود: من خواهشم از همه ی شما این است که همه ی ما نیازمند آموزش هستیم، نیازمند سوال هستیم، حدیثی از معصوم داریم هرکه طلب خیر کند زیان نبرد وهر کس طلب مشورت کند پشیمان نشود. لذا از محضر دوستان می خواهیم با توجه به اینکه کار وشغل شورا کاری مهم وحساس است، هر آنچه که شبه هست و سوالی دارید در حضور کارشناسان امر مطرح فرمایید کارشناسانی که منبع ومخزن اطلاعات و قوانین و مقررات شوراها هستند در میان بگذارید، شاید از نظر شما موضوع کوچکی باشد اما عدم رعایت آن در شرایط کاری، می تواند مشکل بزرگی را به وجود آورد. انشاا… که جلسه ومجلس منشأ خیر وبرکت باشد.

در ابندای جلسه سالم مصطفایی سرپرست بخشداری نوسود وکارشناس امور شوراهای شهرستان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین ومیهمانان ارجمند و تکریم مناسبت های پیش رو به تبیین اهداف نشت پرداختند، در ادامه اساتید بزرگوار بیاناتی را امر فرمودند