پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:00

ساخت و نصب دانخوریهای جایگزین برای تغذیه پرندگان در فصل سرما+تصاویر

ساخت و نصب دانخوریهای جایگزین برای تغذیه پرندگان در فصل سرما+تصاویر

به گزارش سلام پاوه : بیست و یک دانخوری دست ساز به همت انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست لاوان (جوانان)جوانرود در جنگلهای مابین روستای شبانکاره و حوری آباد نصب گردید. به گزارش سلام پاوه و به نقل از جوانرود هوال :بار دیگر دستان مهربان دوستداران طبیعت و محیط زیست شهرستان جوانرود ، این بار […]

به گزارش سلام پاوه : بیست و یک دانخوری دست ساز به همت انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست لاوان (جوانان)جوانرود در جنگلهای مابین روستای شبانکاره و حوری آباد نصب گردید.دانخوار

به گزارش سلام پاوه و به نقل از جوانرود هوال :بار دیگر دستان مهربان دوستداران طبیعت و محیط زیست شهرستان جوانرود ، این بار به همت دوستداران طبیعت و محیط زیست لاوان (جوانان)جوانرود به یاری پرندگان شتافتد و با پیش بینی زمستانی سخت برای این شهرستان، بیست و یک دانخوری دست ساز در جنگلهای مابین روستای شبانکاره و حوری آباد نصب گردید.

 یاسر نوری عضو افتخاری انجمن لاوان جوانرود گفت: بنابه پیش بینی زمستانی سخت درصدد درست کردن دانخوریهای برای پرندگان آمدیم تا در مواقع برف و یخبندان در فصل زمستان که دانه ها و خوراک پرندگان در زیر برف پوشانده میشوند،دانخوریها جایگزینی برای تغذیه طبیعی آنها باشد.

وی افزود:  این دانخوریها در جنگلهای مابین روستای شبانکاره و حوری آباد با همکاری دوستان طبیعت دوست به صورت چهارتیم  هفت نفره ، تعداد بیست و یک دانخوری را در فاصله یک کیلومتر از هم بر تنه درختان بلوط نسب گردید و هر 15 روز یکبار اعضای انجمن سبز لاوان به محل دانخوریها سرکشی  کرده و به انها دانه اضافه  خواهند نمود.

وی خاطر نشان کرد: در پایان از اعضای انجمن لاوان سبز به خاطر طرحشان و دوستداران طبیعت دوست و چند تن از شورای شهر در جهت مشارکت بی دریغشان نهایت تشکر را داریم.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این اقدام زیبای محیط زیستی را ارج نهاده و برای این عزیزان آرزوی موفقیت می نماید امیدواریم در شهرستان پاوه نیز شاهد اقدامات زیبای زیست محیطی باشیم .

4 پاسخ برای “ساخت و نصب دانخوریهای جایگزین برای تغذیه پرندگان در فصل سرما+تصاویر

  • A:A در تاریخ آذر 15, 1394 گفت:

    خسته نباشید دلاور خدا قوت پهلوان.مرسی عزیزان

  • کورش در تاریخ آذر 15, 1394 گفت:

    اجرتان باخدای مهربان این كارتان خیلی باارش می باشد.

  • 1 در تاریخ آذر 14, 1394 گفت:

    خسته نباشید واقعا کار با ارزشی است.

  • رستمی تبار در تاریخ آذر 13, 1394 گفت:

    خسته نباشید , مسئولیت پذیریتان ارزشمند است و ظاهرا کارتان زیباست. نمیدانم این کار مبنای علمی و توجیه طبیعی داشته باشد یا نه اما باید تحقیق کرد که این کار چه اثر ی بر رفتار پرندگان خواهد گذاشت. آیا تدوام دانه خواری با این روش موجب تنبلی و سستی آنها در یافتن دان و عدم انطباق با شرایط طبیعی نخواهد شد. به هرحال در آب و هوای بسیار سخت و نامساعد مطلوب خواهد بود. به شرط آنکه پرندگان عادت ننمایند. و محل نصب آنها شکارگاه و دام برای شکار پرندگان نشود. گرچه برخی از بزرگان معتقدند که تغذیه‌ی دستی یک خطر بزرگ برای حیات وحش دارد؛ و آن بیمار شدن جانوران به علت تجمع کاملا غیرطبیعی در یک منطقه‌ی بسیار کوچک.
    اداره‌ی شیلات و حیات وحش واشنگتن ( Washington Department of Fish and Wildlife (WDFW)) در یک نگاه کلی، مردم را از خوراک‌دهی فردی به حیات وحش نهی می‌کند. از نظر دکتر کهرم اگر به این پرندگان خوراک می‌دهید، باید این کار با برنامه باشد و در اواخر زمستان، به تدریج ریختن دانه را کم و سپس قطع کنید تا اختلالی در عادت مهاجرت آن‌ها پیش نیاید.
    بهرحال این کار ظاهرا رفتاری محیط زیستی است ولی اصولی بنظر نمی رسد.
    و امالازم است دوستداران محیط زیست جوانرود و روانسر نسبت به مجوزهای بسیار زیادی که موجب تخریب فضای جنگلی و زیبای بین گردنه پلنگانه و تا تازه آباد سریاس شده است چاره ای جدی بیندیشند. چراکه زیستگاه حیات وحش بوده و بدست انسان در حال تخریب .به راستی منابع طبیعی و مجوزدهندگان با چه معیاری مجوز تخریب این جنگلها را صادر می نمایند. اگر این جنگلها از بین بروند تالار عروسی چه صفای دارد؟ متاسفانه اخیرا به شخم زدن جنگلهای اطراف جاده پاوه در همین محدوده دقت کردم بسیار متاسف و نگران شدم.
    موفق باشید.