ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:45

درخت گردو آذر ماه در پاوه میوه داد

درخت گردو آذر ماه در پاوه میوه داد

به گزارش سلام پاوه : در یک پدیده نادر کشاورزی یک اصله درخت گردو در آذر ماه جاری در شهرستان پاوه میوه داد. مدیر جهاد کشاورزی پاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پدیده نادر مورد نظر با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و مشکلات و تنشهای کمبود آب […]

به گزارش سلام پاوه : در یک پدیده نادر کشاورزی یک اصله درخت گردو در آذر ماه جاری در شهرستان پاوه میوه داد.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پدیده نادر مورد نظر با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و گردو مشکلات و تنشهای کمبود آب در سالهای اخیر به وجود آمده است.

ارشیر صفیعی افزود: مساله ای که بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد این است که درختی که اکنون میوه داده به طور قطع در سال آینده میوه نخواهد داد.

وی گفت: به طور قطع میوه این درخت به ثمر نخواهد رسید زیرا که وضعیت و شرایط آب و هوایی به گونه ای است که به طرف سرمای بیشتر می رویم و سرما اجازه نخواهد داد که این میوه به ثمر برسد.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه در ادامه گفت: کشاورزی در این شهرستان در قالب باغداری است و باغداری از قدیم الایام از هنرهای مردم این این دیار بوده و هست.

صفیعی افزود: در مجموع سه هزار و 901 هکتار سطح باغات پاوه است که 680 هکتار آن نهال و مابقی بصورت مثمر است که گردو، انگور دیم و گردو انار از محصولات عمده این شهرستان به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی پاوه با اشاره به کاهش میزان محصولات باغی شهرستان در سال جاری گفت: کاهش نزولات آسمانی و کم آبی از مهمترین علل خشک شدن باغات و کاهش میزان محصولات باغی در شهرستان بود.

وی اظهار امیدواری کرد بارشهای خوب سال زراعی جدید در پاوه نوید بخش سالی پر آب و خوب برای باغات و افزایش محصولات باغی در این شهرستان باشد.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و باغداری منبع درآمد بسیاری از مردم این منطقه است.