ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 17:02

میری: به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد

میری: به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد

به گزارش سلام پاوه : سرپرست شهرداری پاوه گفت: با وجود توسعه فناوری های جدید و شبکه های مجازی، ولی خوشبختانه هنوز هم کتاب اهمیت خود را دار است و کتابخوانی همچنان طرفداران خاص خود را دارد. میری با تأکید بر اینکه باید امکانات و بستر مناسب را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فراهم […]

به گزارش سلام پاوه : سرپرست شهرداری پاوه گفت: با وجود توسعه فناوری های جدید و شبکه های مجازی، ولی خوشبختانه هنوز هم کتاب اهمیت خود را دار است و کتابخوانی همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

میری با تأکید بر اینکه باید امکانات و بستر مناسب را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فراهم کنیم گفت: مردمی که به کتابخوانی علاقه مند و با مطالعه مانوس علی محمد میریباشند، دارای فرهنگی غنی و پویا هستند.

ویخاطرنشان کرد: بر اساس قانون، شهرداری ها موظفند نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به حساب انجمن کتابخانه های عمومی واریز کنند.

میری با اشاره به نقش شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی در ارتقای سرانه مطالعه افزود: با وجودی که در حال حاضر شهرداری با مشکلات مالی بسیاری مواجه است، ما بر خود واجب می‌دانیم از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی برای شهروندان حمایت کنیم و بر اساس همین دیدگاه در سال ۹۴ تاکنون ۵ میلیون تومان از محل نیم درصد بودجه شهرداری به کتابخانه ها پرداخت نموده ایم.

سرپرست شهرداری پاوه با بیان اینکه هر جامعه‌ای که مردم در آن به مطالعه خو گرفته باشند سریع‌ تر مسیر پیشرفت و ترقی را طی خواهند کرد تصریح کرد: اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل های دیگر منتقل کنند.

وی تأکید کرد: بهترین شیوه گذران اوقات فراغت این است که شهروندان برای گذران اوقات فراغت به مطالعه روی آورند و فضا و بستر مناسب برای مطالعه آنان مهیا شود.

علی محمد میری افزود: اگر بخواهیم شهر سالم و شهروندان سالم داشته باشیم همه باید به سهم خود ایفای نقش کنیم و در این باره توسعه فرهنگ کتابخوانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی به تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بپردازیم و ایجاد نیاز و انگیزه به امر کتابخوانی در جامعه را ترویج دهیم، افزود: ما باید برای نسل جوان و عاشق مطالعه و نیز برای ارتقاء فرهنگ شهروندی، با تدبیر و مدیریت مناسب بستر لازم را بوجود آوریم تا با ایجاد امکانات و کیفیت مناسب، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج دهیم .