ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:55

مودم های خانگی را از هک شدن محافظت کنیم(آموزش تصویری)/مصباح محمدنیا

مودم های خانگی را از هک شدن محافظت کنیم(آموزش تصویری)/مصباح محمدنیا

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تامین امنیت شبکه های بی سیم خانگی مباحث روش های مختلفی را شامل می شود اما آن چه منجر به تالیف این نوشته شد شایع و فراگیر شدن چند برنامه موبایلی، ویندوزی و … برای دستیابی به کلمه عبور مودم های خانگی بود. به طوری که در موارد متعدد  […]

مصباح محمد نیاپایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : تامین امنیت شبکه های بی سیم خانگی مباحث روش های مختلفی را شامل می شود اما آن چه منجر به تالیف این نوشته شد شایع و فراگیر شدن چند برنامه موبایلی، ویندوزی و … برای دستیابی به کلمه عبور مودم های خانگی بود. به طوری که در موارد متعدد  شاهد مصرف و حتی اتمام ترافیک خطوط اینترنت در چند ماه اخیر بوده ایم.
بررسی عملکرد این برنامه های رمزیاب یا اصطلاحا هکر وای فای نشان داد که این برنامه ها با استفاده از حفره ای ناشناخته (دست کم برای نگارنده) در تکنولوژی تنظیم حفاظت شده (WPS) که در قریب به اتفاق مودم روترهای بی سیم موجود است ،به گذرواژه آمنیتی مودم روتر های خانگی دست می یابند.
این برنامه ها ابتدا رمز پین مربوط به استاندارد WPS مودم را از طریق حفره ذکر شده می یابند و سپس با ارسال رمز پین سیستم WPS فعال شده و گذرواژه امنیتی شبکه برای وسیله مورد نظر ارسال می شود.
با همه این تفاسیر صرف غیرفعال کردن قابلیت WPS یا Wi-Fi Protected Setup در تنظیمات مودم باعث تامین امنیت مودم شما در برابر این دست از برنامه های رمزیاب می شود.

 

برای این خاموش کردن قابلیت WPS در مودم روترهای خانگی مراحل زیر را طی کنید:

1. مرورگر اینترنت خود را باز کرده و شماره آی پی 192.168.1.1 را وارد کنید.

2. نام کاربری و کلمه عبور دسترسی به تنظیمات مودم که به طور پیش فرض admin و admin می باشد را وارد کنید (ممکن است این مقادیر برای برند های مختلف متفاوت باشد که در این صورت پشت مودم درج شده اند).
3. سپس به قسمت Wireless Lan و یا Advanced Wireless رفته و به دنبال آن تیک گزینه WPS یا QSS را بردارید و یا اگر دارای متغیر است ،متغیر آن را Disable ، Off و یا No قرار دهید.

4. تنظیمات جدید را با استفاده از کلید های Apply یا Save دخیره کرده و از مرورگر خارج شوید ،اکنون مودم شما در مقابل این دست از برنامه ها امن است.در پایان تصاویر مرحله به مرحله اعمال این تنظیم را در سه مدل مختلف آورده ایم.

مودم
مودم 2
مودم 3
مودم 2
مودم 2
مودم 2

12 پاسخ برای “مودم های خانگی را از هک شدن محافظت کنیم(آموزش تصویری)/مصباح محمدنیا

  • javad در تاریخ آبان 27, 1395 گفت:

    سلام.میخوام کاری بشه که اصلا وای فای نیادبالا.مگربا رفتن روگزینه آخر( افزودن شبکه های وای فای ).بعدا نام و رمز رو وارد کردتابشه وصل شد.ممنون

    • قصرشیرین در تاریخ آذر 4, 1395 گفت:

      در تب setup در قسمت چپ گزینه wireless میزنی گزینه eireless basic باز میکنی اونجای نوشتهVisibility Status باید رو Invisible بذاری تمام

  • Enigma در تاریخ آبان 28, 1394 گفت:

    به نظر من بهترین روش دادن دستی مک آدرس تلفن هوشمند و IP کامپیوتر به مودم است که هم بسیار راحت و هم مطمئن می باشد . با این روش حتی دیگر نیازی به رمز هم نمی باشد .

  • cisco eork در تاریخ آبان 27, 1394 گفت:

    در جواب دوستمون kia
    بک ترک روش نيست بلکه سيستم عامل مبتى بر لينوکس ديبان است که براى تست و نفوذ به شبکه هاى کامپيوترى است . نسخه کامل backtrack شامل 26 عدد dvd است. الان همه دارن رو به کالي مهاجرت ميکنن که ادامه سيستم عامل بک ترک است

  • cisco work در تاریخ آبان 27, 1394 گفت:

    در جواب دوستمون kia
    بک ترک روش نيست بلکه سيستم عامل مبتى بر لينوکس ديبان است که براى تست و نفوذ به شبکه هاى کامپيوترى است . نسخه کامل backtrack شامل 26 عدد dvd است. الان همه دارن رو به کالي مهاجرت ميکنن که ادامه سيستم عامل بک ترک است

  • kia در تاریخ آبان 26, 1394 گفت:

    داداش روش بک ترک اومده حتی wps هم جلوشو نمیگیره ولی البته الان کسی ازش خبر نداره سریع و بدون wps بمممم ……………..
    شکسته میشه

  • cisco work در تاریخ آبان 26, 1394 گفت:

    با سلام. اىن قضيه هک کردن واى فاى تو شهر پاوه از نون شب واجب تر شده ظاهرا. اولا اين برنامه واى فاى هک که تو گوشى همه پيدا ميشه را يه جوجه هکر نوشته که البته شما هم ميتونيد کدش را تو نت گير بياريد و برنامه ش را بسازيد؛ بگذريم اين wps قضيه اش مال مودم هاى قديمى سرى cisco ,linksys است که معمولا يک دکمه ى سخت افزارى روى مودم ها بود براى غيرفعال سازى ان ،مثل دکمه خاموش و روشن کردن مودم. بعد سال 2013 اين wps کلا از مودم ها برداشته شد تا خيال هکرهاى پاوه راحت بشه. در کلام اخر هکر به کسي ميگن که اولا سخت افزار – نرم افزار – برنامه نويسي – شبکه و مهم تر از همه لينوکس را کاملا بلد باشه.

  • میلاد در تاریخ آبان 26, 1394 گفت:

    سلام .ممنون البته به غیر این راه راه دیگری هست که به نظر من مودمو رو حالت ipتنظیم کنیم امنیتش بیشتره

  • همشاری در تاریخ آبان 26, 1394 گفت:

    بسیار ممنون و متشکر از اطلاع رسانی مفید شما.

  • من در تاریخ آبان 25, 1394 گفت:

    خوا خاسو پس که رو،ده س وش

  • بیننده در تاریخ آبان 25, 1394 گفت:

    با تشکر فراوان از سلام پاوه و دستندرکاران محترم
    سوالم این بود که Enabled را تیک بزنیم یا تیکش را برداریم.
    سوال دوم اینه که در قسمتGenerate PINچکار کنیم و چه بنویسیم و کار بردش چیه؟
    خیلی ممنون لطفا جواب دهید

    • مصباح محمدنیا در تاریخ آبان 25, 1394 گفت:

      تیک Enabled باید برداشته شود و کاری به Generate PIN نداشته باشین.