ج 31 فروردین 1403 ساعت 13:49

دکتر کیومرث ایراندوست: اضافه شدن رشته موسیقی به دانشگاه کردستان در آینده ای نزدیک

دکتر کیومرث ایراندوست: اضافه شدن رشته موسیقی به دانشگاه کردستان در آینده ای نزدیک

به گزارش سلام پاوه؛ رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از اضافه شدن رشته موسیقی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه، دکتر کیومرث ایراندوست رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار کرد: با توجه به ارزش و […]

به گزارش سلام پاوه؛ رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از اضافه شدن رشته موسیقی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

irandoost2به گزارش خبرنگار سلام پاوه، دکتر کیومرث ایراندوست رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُرددانش اظهار کرد: با توجه به ارزش و اهمیت رشته های معماری و شهرسازی درسطح داخلی و بین المللی و همچنین سابقه غنی و دیرینه رشته های هنری در منطقه غرب کشور به ویژه استان کردستان, دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در دی ماه 1392 به عنوان دانشکده ای مستقل تاسیس گردید.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان 370 نفر است که 64 نفر از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و 306 نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

ایراندوست با بیان اینکه در حال حاضر دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان دارای رشته های مهندسی معماری(کارشناسی و کارشناسی ارشد), مهندسی شهرسازی(کارشناسی) و برنامه ریزی شهری( کارشناسی ارشد) است گفت: با توجه به اینکه استان کردستان در زمینه موسیقی شخصیت های ملی زیادی را در خود پرورش داده است در آینده نزدیک رشته موسیقی نیز به رشته های این دانشکده افزوده خواهد شد.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از تدوین برنامه توسعه 10 ساله دانشکده خبر داد و گفت: در این برنامه براساس نیازها و توان های بومی و سیاست ها و راهبردهای دانشگاه, استان و کشور, راه اندازی چندین رشته جدید در مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است.

به گفته ایراندوست, براساس این برنامه پیشنهاد تاسیس رشته های دکتری شهرسازی, کارشناسی ارشد طراحی شهری و کارشناسی صنایع دستی به وزارت علوم ارایه شده و در مرحله تصویب می باشد.

1798708_592630500828280_157976152_nوی یادآور شد: ساختمان دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان, مطابق با استاندارد طراحی فضاهای آموزشی و اختصاصی جهت رشته های آموزشی این دانشکده و با هویت ویژه دانشکده هنر و معماری, طراحی و ساخته شده است .

لازم به ذکر است که رشته های موسیقی، طراحی شهری و صنایع دستی و دکتری شهرسازی برای نخستین بار است که در دانشگاهها ی دولتی غرب کشور راه اندازی میگردد.

دکتر کیومرث ایراندوست رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان و اصالتا اهل شهرستان پاوه می باشد.