پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:36

توضیحات اداره آبفای شهری در مورد آب و مشکلات به وجود آمده / عذرخواهی از مردم

توضیحات اداره آبفای شهری در مورد آب و مشکلات به وجود آمده / عذرخواهی از مردم

به گزارش سلام پاوه  : مدیریت اداره آبفای شهری پاوه طی تماسی با این خبرگزاری ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان بخاطر همراهی با این اداره توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه دادند: در این توضیحات آمده است : همانطوری که شهروندان ارجمند استحضار دارند در چند روز اخیر یکی از چاه های تامین آب […]

به گزارش سلام پاوه  : مدیریت اداره آبفای شهری پاوه طی تماسی با این خبرگزاری ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان بخاطر همراهی با این اداره توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه دادند:

در این توضیحات آمده است : همانطوری که شهروندان ارجمند استحضار دارند در چند روز اخیر یکی از چاه های تامین آب شرب شهر پاوه بعلت سوختگی الکتروموتور بازدید فرمانداراز مدار خارج گردید.
چند سالی است که بدلیل کاهش تدریجی آب از یک طرف و افزایش جمعیت و مصرف بیشتر از طرف دیگر؛ موجب شد که تعداد ساعات کارکرد الکتروپمپ های مربوط به چاه ها افزایش یابد تا جوابگوی نیاز مردم باشد، که این امر باعث کاهش عمر مفید الکتروپمپ ها می شود.

از مدار خارج شدن این چاه، درست زمانی رخ داد که در شهر پاوه با کمبود شدید آب مواجه بودیم. بنابراین امور آب و فاضلاب پاوه دو اکیپ تشکیل داد و برای برگرداندن وضعیت حالت بحرانی به حالت عادی همزمان در دو حوزه فعال گردید که :

اکیب اول : تهیه برنامه و اجرای آن به جهت تجهیز مجدد چاه که در این قسمت با مشکلاتی مواجه بودیم.

* برای تجهیز این چاه از لوله های فولادی با قطر 250 میلیمتر و به عمق 230 متر از سطح زمین استفاده شده بود که این مقدار لوله بصورت یکجا دارای وزن سنگینی بود که به جرثقیل 20 تنی نیاز بود تا الکتروپمپ سوخته را از چاه خارج کند و الکتروپمپ سالم را در چاه نصب کند.

* جاده دسترسی به چاه بدلیل بارندگی های اخیر صعب العبور شده بود که اگر لودر اداره راه و شهرسازی همکاری نمی کرد امکان تردد جرثقیل به محل چاه نبود.
* بارندگی های این دو روز اخیر نیز شرایط کارکردن را برای اکیب تجهیز چاه سخت تر کرده بود.

اکیب دوم :این اکیب توزیع مقدار آب باقیمانده در بین شهروندان را بر عهده داشت و برنامه آن طوری تدوین شده بود تا برای همه شهروندان به مقدار نیاز اولیه آبرساني صورت گیرد،که در این فعالیت نیز با پاره ای مشکلات روبرو بودیم :

* مشترکین نقاط مرتفع اکثر اوقات دچار قطعی آب شدند و برای رفع این مشکل توانستیم با تنظیم شیرالات زمان قطعی آب را به نسبت کاهش دهیم و برای بیش از 80 درصد شهروندان به راحتی آبرساني انجام گرفت.

* برای 20 درصد باقیمانده از شهروندان که در نقاط مرتفع قرار داشتند تا آنجایی که امکان پذیر بود آبرساني با تانکرهای سیار انجام گرفت.

* تدارک لازم جهت توزیع آب بسته بندی با ظروف 20 لیتری نیز فراهم شده بود ولی قبل از اینکه این کار انجام گیرد تجهیز چاه با موفقیت به اتمام رسید.

از تمامی کسانی که در این شرایط سخت ما را یاری دادند تا اوضاع را به حالت اول برگردانیم سپاسگذاریم، کلیه ادارات سطح شهرستان آماده همکاری بودند و تعدادی از آنها نیز تجهیزات و امکانات خود را در اختیار این امور گذاشتند، و کسانی نیز با احساس همدردی و همفکری و تماس های تلفنی دلگرم کننده ما را یاری کردند.

در پایان از کلیه شهروندان محترم بویژه نقاط مرتفع شهر که شرایط سخت را تحمل کردند پوزش می طلبیم و استدعا داریم که به روال گذشته مصرف بهینه آب را در دستور کار خود قرار دهند.

7 پاسخ برای “توضیحات اداره آبفای شهری در مورد آب و مشکلات به وجود آمده / عذرخواهی از مردم

  • کورد در تاریخ آبان 22, 1394 گفت:

    اره کاملا برای مردم هم مشهود و قابل لمس بود اینی که شما میگی که کار با چه سرعتی پیش رفت چهار روز آب بعضی از خانه ها قطع بود کاری که با دستور فرماندار 24 ساعته درست شد!!!! با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه

  • در جواب کورد در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    اتفاقا جناب کورد کاملا برعکس گفتی همه اکیپ یک بودند و در کنار چاه بودن و اکیپ دوم یک نفر بوده اونم آقای حسن مرادی یعنی من از نزدیک اینطوری لمس کردم

  • کورد در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    اکیپ اول یک نفره بوده لابد و اکیپ دوم همه ی کارکنان بجز آن یک نفر…

  • شهروند در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    با تشکر از تمام پرسنل زحمت کش و خسته نباشید به تمام عوامل ولی ذکر دو نکته واجب است
    1-مدیریت بحران شهرستان باید در این مواقع تشکیل جلسه داده و مورد را فورا رفع کنند که متاسفانه شاهد این امر نبودیم
    2-ادارات پاوه بسیار مراقب باشند این تجربه خوبی بود اداره آب و فاضلاب هم دیگر با عذرخواهی نمیتواند مردم را راضی کند باید برای فصل سرد سال که اتفاقا هشدارهم داده شده برای سردی هوا باید برنامه ریزی کند من نگران زمانیم که ارتفاع برف در شهر به بالای حد معمول برسد آنوقت چه بلایی به سرمان میآید اداره برق مدیریت بحران و غیره بشدت مواظب باشن

  • ناشناس در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    به اداره آبفا پیشنهاد می کنم از همین حالا پیش بینی نمایند که اگر این الکترو موتور بار دیگر سوخت(کما اینکه خواهد سوخت) تا زمان تعمیر چه چیزی را باید جایگزین کنند . شاید اداره نتواند کمبود بارش را جبران کند اما قطعا کمبود تجهیزات را می تواند تامین کند.

  • تپه کوله در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    با تشکر از سایت سلام پاوه که براستی در بحران بی آبی شهر نقش به سزایی در راهنمایی و اطلاع رسانی به مردم به صورت شبانه روزی فعالیت داشته که این نشان از دل سوزی مدیر محترم سایت و دیگر همکارانش میباشد لازم بود مدیریت محترم آبفای شهری ضمن تشکر از صبر و شکیبایی مردم با فرهنگ پاوه که در کمبود آب فرهنگ خود را به دنیا نشان دادند و اگر بحران کم آبی بجز در شهر پاوه در هر شهر دیگری رخ می داد شاید عواقبت بسیار بدی پیش می آمد که کنترلش غیر ممکن می بود و ای کاش مدیریت آبفای شهری اشاره ای هم به زحمات شبانه روزی پرسنل زحمت کش و خستگی ناپذیر آبفا که به حق با تلاش و کوشش شبانه روزی زیر رگبار شدید باران و سرما با تانکر به شهردندان خدمات رسانی می کردند اشاره ای می کرد که باعث حداقل دلگرمی و پاداش این عزیزان می شد

  • شهروند در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    خداوند متعال را شاکرم که بارش بی سابقه باران در این فصل از سال را به مرم ارزانی داد تا مشکل قطعی آب شرب حل شود چون با شناختی که از مسولین این شهرستان وجود دارد توان حل این مشکل را ندارند.