ج 31 فروردین 1403 ساعت 15:10

تأثیرات سوء پارازیت‌ها در پاوه ؛ از شایعه تا واقعیت/ حیدر اسلامی نیا

تأثیرات سوء پارازیت‌ها در پاوه ؛ از شایعه تا واقعیت/ حیدر اسلامی نیا

پایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه؛ پخش گزارش تاثیرات امواج ماهواره ای بر بعضی از بیماری ها درصدا وسیما(شبکه دو وشبکه خبر)و نیزاظهارنظر جمعی از متخصصان در جراید، حرف وحدیثی را در بین مردم به سبب استقرار ایستگاه پارازیت درسطح شهرستان به وجود آورده است، دغدغه های اجتماعی شهروندان منجر به موضع گیری امام جمعه محترم […]

حیدر اسلامی نیاپایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه؛ پخش گزارش تاثیرات امواج ماهواره ای بر بعضی از بیماری ها درصدا وسیما(شبکه دو وشبکه خبر)و نیزاظهارنظر جمعی از متخصصان در جراید، حرف وحدیثی را در بین مردم به سبب استقرار ایستگاه پارازیت درسطح شهرستان به وجود آورده است،

دغدغه های اجتماعی شهروندان منجر به موضع گیری امام جمعه محترم شهرمان درخطبه های نماز جمعه و ورودی عامه پسند، معظم له درخصوص مقوله ی پارازیت گردید که موجی از رضایت وخشنودی را دربین افکار عمومی شهرمان به وجود آورده است، این امرعلیرغم گذر زمان همچنان نقل محافل ومجالس شهرمان درشب نشینی ها بوده وبا اظهاراتی چند با موضع گیری به عمل آمده ، همراهی وحمایت می شود.

مبحث مورد نظرسبب گردید تا درخصوص پارازیت تلنگری داشته باشیم و ضمن پرداختن به نظرات جمعی از شهروندان (مثبت ویا منفی) بعضی دیدگاه متخصصین امررا مصداق عینی دغدغه مذکور بدانیم.

در این میان اهالی محترم چورژی بیشترین گروهی هستند که با مراجعات خویش پیگیر بررسی صحت ویا عدم صحت مستندات علمی درخصوص تاثیر پارازیت در سقط چنین و تولد نوزادان نارس در آن نقطه شده اند؟

جمعی از شهروندان نیزافزایش مبتلایان سرطان در شهرستان پاوه را ناشی ازوجود پارازیت می دانند، هرچند که مجاری علمی شهرستان تاکنون پاسخی درخور انتظار و مستند به بررسی های علمی در این زمینه ارائه ننموده بنابراین مردم تنها به فراوانی سرطان اکتفا می نمایند وآن را ناشی از وجود پارازیت می دانند، به مرور زمان این ذهنیت تشدید گردیده واسترس واضطراب شهروندان را به نوعی وجود آورده است.

یکی از شهروندان بنا به اظهار مسئولین هواشناسی گفت:  امواج بر رادارهای هواشناسی تاثیر مستقیم دارند وباعث می شوند که اطلاعات اشتباهی مخابره گردد، وهمچنین این امواج باعث ایجاد اختلال در ارسال اطلاعات بانکی می شوند.

شهروند دیگری که شغل وکارش زنبورداری است دراین راستا گفت:  امواج به طورمستقیم بر کارما تاثیر دارند ودر بیشتر مواقع زنبورها در راه بازگشت به کندو دچار مشکل می شوند ودر دوسال اخیر نیز برتولید عسل در این منطقه تاثیر گذاشته اند.

در این میان موضع گیری جمعی از مسئولین ومتخصصین علمی کشور در ذهنیت به وجود آمده بی تأثیر نبوده که در ذیل به بعضی از موارد مطروحه می پردازیم.

دکتر ایرج خسرونیا رئیس انجمن پزشکان داخلی ایران در خصوص تاثیر پارازیت به خبرنگار همشهری چنین بیان کرده است: «امواج موجود در فضا روی سیستم مغز واعصاب و تعادل انسان اثر دارد و گاهی اوقات نیز روی غدد داخلی و رحم به خصوص در زنان باردار تاثیر منفی دارد به طوری که این امواج در زنان باردار باعث سقط چنین و عوارض مادرزادی و ژنتیکی در نوزاد آنها خواهد شد. به عقیده ی وی در طولانی مدت نیز این امواج روی پرده ی گوش وسیستم شنوایی تاثیرات منفی خود را نشان می دهد .همچنین تعداد زیادی از افراد درمعرض امواج به طورغیرعادی عصبی هستند واضطراب وهیجان دارند. گاهی اوقات هم این پارازیت ها منجر به اختلالات قلبی وعروقی روی افراد درمعرض خواهد شد »

دکتر ابوالفضل نجاران، متخصص مغز واعصاب نیز می گوید: «از زمانی که بحث پارازیت های ماهواره ای مطرح شده است، افراد مبتلا بر سردرد های شدید و عصبانیت و دارای علائم افسردگی در جامعه بیشتر شده است »

دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عضو سابق شورای شهر تهران نیز در این باره چنین بیان نموده است: «امواج بر سلامتی انسان و سلول های بدن تاثیرمی گذارند و من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می گویم : که سرمنشاء بسیاری از عوارض وبیماری های بدن می تواند این امواج باشند.

او در ادامه نیز گفته است: امروزه وقتی شاهد افزایش بیماری های مختلف با منشاء ناشناخته هستیم ، به طور قطع ویقین می توانیم بگوییم تشعشع می تواند موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شود و این موضوع قطعی است و همچنین بیان می کند که آثار و نتایج تشعشعات قطعی است و اینکه امروزه متخصصان می گویند سونامی سرطان در راه است، می تواند یکی از نتایج تشعشعات یا آلودگی هوا یا استرس باشد.

اگرچه بیان این موضوعات همانطوریکه یادآوری شددربسیاری از موارد فاقد پشتوانه ی علمی بوده و مردم نیزبیشتربه نقل قول ها اکتفا می نماید، می طلبد که تأملی صورت گیرد وبرای آن چاره ای اندیشده شود، تا سلامت روانی فرد وجامعه را تهدید ننماید.

درنهایت و با توجه به اظهارات شهروندان و همچنین طرح دیدگاه های افراد صاحب نظر می طلبد تا….

۱- امام جمعه ی محترم در راستای بیانات خویش در نماز جمعه در این خصوص ورودی حکیمانه نموده و جلساتی را برای برون رفت از این معضل با مسئولین محترم شهرستان و استان برگزار نمایند.

۲- فرماندار محبوب شهرستان پاوه به عنوان نماینده ی دولت در منطقه ضمن اظهار نظر درخصوص وجود پایگاه های امواج ماهواره ای و پارازیت در سطح شهرستان، درصورت صحت چه برنامه و راهکاری برای حل این معضل پیش بینی می نمایند؟

۳- با توجه به طرح این مساله در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، انتظار دارد تا نماینده ی محترم ضمن ارائه ی اقدامات خود در این مورد، راهکارها و پیشنهادات خود برای حل این معضل در حوزه ی انتخابیه ی خود و به ویژه شهرستان پاوه را بیان نمایند.

۴- با توجه به نگرانی آحاد جامعه در خصوص مادران باردار و کودکان آنها انتظار دارد تا مسئول محترم شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان در خصوص سقط چنین و کودکان نارس در دو سال اخیر به اظهار نظر پرداخته و در این خصوص آمارهای لازم را ارائه نمایند، تا صحت یا عدم صحت اظهارات شهروندان ثابت گردد و این نگرانی در سطح شهرستان مرتفع گردد.

6 پاسخ برای “تأثیرات سوء پارازیت‌ها در پاوه ؛ از شایعه تا واقعیت/ حیدر اسلامی نیا

  • ناشناس در تاریخ دی 15, 1394 گفت:

    درصورت تداوم پارازیت در انتخابات شرکت نخواهیم کرد

  • احمدی . . . در تاریخ آبان 21, 1394 گفت:

    من خودم قربانی پارازیت هستم من از سال گذشته سردردهای شدیدی گرفتم و به دکترهای زیادی مراجعه کردم و جوابی نگرفتم و سیتی اسکن سرم هم میگفت که سالمی ولی سردرد امانمو بریده بود و اینقدر مسکن مصرف کرده بودم نزدیک بود بهشون اعتیاد پیدا کنم . تا اینکه یکی از فامیلامون متخصص مغز و اعصابی رو در تهران بهم معرفی کرد که در سال سه ماه ایرانه و نه ماه امریکاست با هر بدبختی بود نوبت گرفتم و رفتم پیشش بعد از انجام ازمایشات گفت بدون هیچ شکی این اثرات مخرب پارازیته و شما در جایی زندگی میکنی که پارازیتش خیلی قویه و حتما جای زندگیتو عوض کن . خونه من قبلا چورژی بود من با هزار بدبختی تونستم خونه مو بفروشم و بیام پاوه و الحمدالله اینجا یعنی این محله پاوه که هستم پارازیت نداره و باور کنید به محض عوض کردن خونه بعد سه روز سردردهای من قطع شد و الان چهار ماهه از اون سردردهای کشنده خلاص شدم .
    اینم بگم که اون دکتر بهم گفت اگه این پارازیت ادامه داشته باشه متاسفانه در چند سال اینده شاهد ملتی بیمار و سرطانی و نسل اینده دربو داغون خواهیم بود میگفت در چند سال اینده بدون شک تو هر خونه ای یک سرطانی وجود داره و مثل سرماخوردگی میشه .
    و ……………………………………
    ………………………………….
    ممنون حیدر جان دستت درد نکنه
    اقای صالحی شما هم خسته نباشی

  • شهروند در تاریخ آبان 20, 1394 گفت:

    ۱۳۹۴

    با تشکر از مطالب بجا وخوب آقای اسلامی نیا،وهمچنین از موضعگیری بجای امام جمعه محترم در مورد پارازیت های ماهواره ای واثرات مخرب آن بر سلامتی مردم مخصوصا بچه ها یمان که باید آینده ساز مملکت باشند،درمسیر روستاهای چورژی، دوریسان ،سرکران،بندره و….مدت یکسال تمام پارازیت های بسیار قوی درطول شب وروز روشن هستند ومستیما سلامت مردم را در خطر انداخته اند،حال سوال بنده از مسولین محترم این است آیا مردم روستای چورژی که قریب ۹۰درصد شان مهاجرین جنگی مرزنشین هستند که تمتم خانه وکاشانه خود را در جنگ تحمیلی از دست داده ودر راه انقلاب اسلامی با افتخار شهید وجانباز داده اند حال مستحق این چنین پارازیت های مخرب هستند آیا تبلیغات و اراجیف چند شبکه ماهواره ای می تواند مردمی را که یک عمر با انقلاب بوده، خدمت صادقانه کرده وبیشترین درصدشهید رادرمیان استان های همجوار داشته اند، گول می خورند، براستی هرگز چنین نیست وهمه ما کشور وانقلاب خود را دوست داریم ویکی هستیم.لذا مردم نیز انتظار دارند مسولین محترم درکنار مردم وبه فکر سلامتی زن وبچه انها باشند،ما ساکنین این روستا عاجزانه خواهشمندیم این پارازیت ها را قطع نماید باتشکر مجدد

  • غلامی در تاریخ آبان 19, 1394 گفت:

    با سلام
    بهتر است موضوع را با دستاوردهای علمی دنبال نماییم .
    پارازیت از جنس موج و موج نیز شامل مجموعه ای از ذرات ریز است این امواج از جنس الکترومغناطیس هستند که مابین امواج رادیویی و فرو سرخ قرار دارند و دارای طول موج کوتاه و فرکانس یا نوسان شدیدی هستند با افزایش فرکانس و کم شدن طول موج قدرت نفوذ بالا می رود این امواج از فلز منعکس می شوند ولی اغلب از شیشه و پلاستیک عبور می کنند در مایکرو ویو یا به تعبیر درست میکروویوهایی که جهت پخت و پز در آشپزخانه استفاده می شوند از همین امواج استفاده می شود.
    بنابراین این امواج بسته هایی از انرژی هستند که تابیده می شوند فرکانس بالای آنها و طول موج اندک سبب می شود تا در بدن انسان و مواد غذایی نفوذ کرده و جنبش مولکولی را در آنها افزایش دهند افزایش جنبش مولکولی از نظر فیزیکی منجر به افزایش دمای بدن انسان و یا دمای مواد غذایی می گردد هر چند افزایش دمای بدن انسان در سلامتی تاثیر گذار است اما اگر تاثیر تا این اندازه باشد چندان نگران کننده نخواهد بود بلکه آنچه نگران کننده است موضوع تاثیرات شیمیایی و یونیزاسیون است به عبارت دیگر اگر امواج پارازیت همچون گاما منجر به یونیزاسیون در بدن انسان شوند آنوقت می توان گفت چنین تاثیراتی کاملا مخرب است و می تواند منجر به جهش سلولی و سرطان شود آیا امواج پارازیت منجر به چنین واکنشهای شیمیایی در بدن خواهد شد؟
    با سپاس /غلامی

    • hesam radiology در تاریخ دی 25, 1394 گفت:

      دوست عزيز تو بازه امواج راديوئي و فروسرخ تا امواج مرئي هم، پرتوها يونيزان نيستند و صد البته طول موج بلند وفركانس و انرژي پائيني دارند وغالبا هم كوتاه بردند.

  • حاتم حكيمي در تاریخ آبان 19, 1394 گفت:

    با سلام
    آن چيز كه عيان است چه حاجت به بيان است
    ما كه در اين زمينه نه صاحب نظر هستيم و نه تخصصي داريم ولي حد اقل از طريق رسانه ها وافراد متخصص بارها به ضرر وزيان هاي امواج چه پارازيت چه غير پارازيت اشاره شده است آگاهي داريم يك نكته ي خيلي مهم اين است كه امواج همه ي افراد را چه كودك چه پير چه جوان چه جنين داخل شكم مادران باردار وخلاصه همهي جنبندها را را تحت تاثير قرار مي دهد بيشتر ما اخبار مربوط به خودكشي دسته جمعي نهنگ ها را كه به طور دسته جمعي خود را به صخره ها مي كوبيدن واز اين طريق خودكشي مي كردند را در سال هاي گذشته شنيديم .پس از تحقيقات گسترده كه توسط دانشمندان ومحققان صورت گرفت معلوم شد كه امواج راديويي را كه زير دريايي ها در اقيانوس ها پخش مي كردند براي اين نهنگ هاي زبا ن بسته بسيار آزار دهنده و گوش خراش بوده كه چاره اي جز فرار به طرف ساحل وخودكشي نداشتند خوب حال وروز ما هم معلوم است امواج پا رازيت قطعا سهم زيادي در كنار تغذيه ي ناسالم و فاكتورهاي ديگر در ايجاد بيماري هاي مختلف داردكه هزينه هاي درمان آن ضرر هاي مالي زيادي را به افراد جامعه و حتي دولت تحميل مي نمايد و عواقب دراز مدت آن كه بعدها معلوم خواهد شد بماند .